Η Apple άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ινδία

Η Apple άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ινδία

Ο διευθύνων σύμβουλος του τεχνολογικού ομίλου, Τιμ Κουκ, θεωρεί την ινδική αγορά «κλειδί» για το μέλλον της εταιρείας του

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ινδία αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών, μια εναλλακτική επιλογή των εφοδιαστικών αλυσίδων της Κίνας, αλλά και μια χώρα με πολύ υψηλό ποσοστό νέων ανθρώπων. Εξ ου και ο τεχνολογικός κολοσσός της Αpple άνοιξε εκεί το πρώτο του κατάστημα, εφόσον αποσκοπεί να προσελκύσει μεγάλο αριθμό καινούργιων χρηστών και να «εκπαιδεύσει» αναλόγως όσους μελλοντικά θα κατευθυνθούν στα προϊόντα της. Το κατάστημα αυτό λειτουργεί στο Μουμπάι και αποδεικνύει περίτρανα τη σημασία της συγκεκριμένης αγοράς για το μέλλον του τεχνολογικού κολοσσού. Μετά το Μουμπάι, πρόκειται μέσα στην εβδομάδα να εγκαινιαστεί και δεύτερο κατάστημα στο Νέο Δελχί. Στόχος της Apple, η οποία έχει παρουσία στην Ινδία επί τουλάχιστον 25 χρόνια, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, είναι να ενισχύσει και τις πωλήσεις, αλλά και την παραγωγή των iPhone στη χώρα.

Αναλυτές παρατηρούν ότι η στρατηγική αυτή είναι αντίστοιχη με την προσέγγιση της Apple, όταν αποφάσισε να κάνει το ντεμπούτο της στην Κίνα, η οποία πλέον είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές της, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το CNBC και το moneyreview.gr.

Σύμφωνα με την Apple, το νέο κατάστημα στο Μουμπάι συγκαταλέγεται στις τοποθεσίες με τη μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση διεθνώς, χάρη στο δίκτυο φωτοβολταϊκών και στη μηδενική εξάρτησή του από τα ορυκτά καύσιμα, που του επιτρέπουν να λειτουργεί στο 100% με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σημειώνεται πως ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, θεωρούσε ανέκαθεν την Ινδία αγορά-κλειδί για το μέλλον της εταιρείας του. Τον Φεβρουάριο είχε, άλλωστε, εκφράσει την αισιοδοξία του για το μέλλον της πέμπτης μεγαλύτερης οικονομίας παγκοσμίως, όπως είναι η ινδική, και δήλωσε ότι η εταιρεία θα δώσει σημαντική ώθηση στην αγορά της χώρας.

Πάντως, οι αναλυτές του κλάδου θέτουν ερωτήματα για το εγχείρημα αυτό. Ισως η Apple να δυσκολευτεί να διεισδύσει στην αγορά, καθώς κυρίαρχη δύναμη τα τελευταία χρόνια στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα είναι οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής, αλλά και η νοτιοκορεατική Samsung, προωθώντας συσκευές χαμηλής και μεσαίας τιμής.

Η ίδια η Apple αυτή τη στιγμή από την πλευρά της κατέχει ένα εξαιρετικά μικρό μερίδιο στην ινδική αγορά. Ωστόσο, ιδίως μετά την πανδημία παρατηρείται μια στροφή προς τις ακριβότερες συσκευές. Ενδεικτικά, σύμφωνα με υπολογισμούς της Counterpoint Research, τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, που κοστίζουν από 400 δολάρια και άνω, ισοδυναμούν πλέον με το 10% του συνολικού όγκου των συσκευών που πωλούνται στην Ινδία, έναντι του 4% πριν από την πανδημία. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα από τις συσκευές, αυτού του είδους τα κινητά αντιστοιχούν στο 35% του συνόλου. «Οπως συνήθως, η Apple βρήκε τη σωστή στιγμή για να προλάβει το αποκορύφωμα της αγοράς με κριτήριο τις πωλήσεις και το πρώτο κατάστημά της αναμένεται να λειτουργεί ως καταλύτης, ώστε να εκμεταλλευτεί αυτή την τάση προς όφελός της», δήλωσε εν κατακλείδι ο Νιλ Σα, συνεταίρος στην Counterpoint Research.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή