Διακοπές στο εξοχικό φίλων θα κάνει ένας στους τέσσερις

Διακοπές στο εξοχικό φίλων θα κάνει ένας στους τέσσερις

Ο προϋπολογισμός των διακοπών, για όσους τελικά καταφέρουν να πάνε, θα είναι κατά 15% μικρότερος σε σχέση με πέρυσι

Εάν δεν έχετε σπίτι στο χωριό, αλλά έχετε γνωστό με εξοχικό, καλό είναι να ενισχύσετε τις φιλικές σχέσεις σας. Από την άλλη, όσοι έχετε εξοχικό και ξαφνικά δέχεστε «επιθέσεις φιλίας» μην απορήσετε. Το κίνητρο μπορεί να μην είναι πολύ αγαθό. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ένας στους τέσσερις Ελληνες φέτος θα κάνει διακοπές σε κάποιο φιλικό σπίτι. Μάλιστα, είτε φιλοξενηθούν είτε διαμείνουν στο δικό τους εξοχικό σπίτι, θα μαγειρεύουν αρκετά, πολύ περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια, για να περιορίσουν τα έξοδα της ταβέρνας. Την ίδια ώρα τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι η διαμονή σε ξενοδοχείο αποτελεί επιλογή μιας ισχνής μειοψηφίας, μόλις του 9%, ενώ το κάμπινγκ αρχίζει να γίνεται πιο δημοφιλές ακόμη και σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Παρά τα όποια προβλήματα, όσοι ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες είναι οι τυχεροί της υπόθεσης. Υπάρχει κι ένα 48,8% του πληθυσμού (με βάση τα στοιχεία του 2022) που αδυνατεί να πληρώσει διακοπές διάρκειας μίας εβδομάδας, ποσοστό που σύμφωνα με τη Eurostat είναι το δεύτερο υψηλότερο, μετά τη Ρουμανία, στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Δεν αποκλείεται, δε, αυτό το ποσοστό να είναι ακόμη υψηλότερο από πέρυσι, δεδομένου ότι οι τιμές των καταλυμάτων και των εισιτηρίων, αεροπορικών και ακτοπλοϊκών έχουν αυξηθεί ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, χωρίς την ίδια ώρα να έχει αυξηθεί αναλόγως το κατά κεφαλήν εισόδημα. Το 26%, λοιπόν, θα φιλοξενηθεί σε εξοχικό σπίτι, το 22% θα μείνει σε εξοχικό σπίτι, ενώ το 20% θα επιλέξει για τη διαμονή του ενοικιαζόμενο δωμάτιο. Το 7% θα μείνει σε ξενοδοχείο, αλλά χωρίς διατροφή, ενώ ένα 2% σε ξενοδοχείο all inclusive. Το 6% των ερωτηθέντων θα κάνει κάμπινγκ, ενώ ένα 6% θα επιλέξει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό. Υπάρχει κι ένα 1% που προγραμματίζει να πάει κρουαζιέρα.

Ο προϋπολογισμός των διακοπών, για όσους τελικά καταφέρουν να πάνε, θα είναι μικρότερος, προβλέποντας δαπάνες μειωμένες κατά 15% σε σύγκριση με πέρυσι. Ο κυριότερος αρνητικός παράγοντας είναι το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα λόγω ανατιμήσεων, με το ποσοστό αυτών που τον αναφέρει να ανέρχεται σε 69% από 63% πέρυσι. Το 43% αναφέρει το κόστος των μεταφορικών και το 38% το κόστος διαμονής.

Ενας βασικός τρόπος μείωσης της δαπάνης είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης φαγητού εκτός σπιτιού. Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των ερωτηθέντων μαγειρεύει συχνά στη διάρκεια των διακοπών. Η μέση δαπάνη για αγορές προϊόντων στις διακοπές εκτιμάται στα 230 ευρώ. Από αυτά, τα 118 ευρώ (δηλαδή το 51%) αφορούν αγορές τροφίμων εκτός εστίασης, όπως π.χ. αγορές από το σούπερ μάρκετ, για μαγειρική στο κατάλυμα ή για απευθείας κατανάλωση, π.χ. στην παραλία. Τα 52 ευρώ αφορούν αγορές τουριστικών ειδών, όπως αναμνηστικά είδη, και τα 59 ευρώ αγορές άλλων προϊόντων, όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, κοσμήματα, καθώς οι καταναλωτές εντάσσουν την αγοραστική εμπειρία στην καθημερινότητα των διακοπών τους. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η εγχώρια τουριστική δαπάνη από τον εσωτερικό τουρισμό εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 3-5 Ιουνίου σε πανελλαδικό δείγμα 880 καταναλωτών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT