O Κάρλος Γκοσν στρέφεται κατά της Nissan

O Κάρλος Γκοσν στρέφεται κατά της Nissan

Ζητάει αποζημίωση 1 δισ. δολ. για «βαθιά ζημία» στην περιουσία και στη φήμη του

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εχουν περάσει πάνω από τέσσερα χρόνια από το ξέσπασμα του πρώτου σκανδάλου κι όμως, το «διαζύγιο» του Κάρλος Γκοσν, πρώην επικεφαλής της Nissan, με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται πως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Μέσα σε αυτά τα χρόνια κατηγορήθηκε για οικονομικές ατασθαλίες, απολύθηκε από τη Nissan και τη Renault, παρότι λίγο-πολύ είχε «χτίσει» τη συνεργασία τους, και τελικά έκανε μια «χολιγουντιανή» απόδραση από τις ιαπωνικές φυλακές. Τώρα, ο Γκοσν περνάει στην αντεπίθεση, καθώς στράφηκε νομικά εναντίον του πρώην εργοδότη του, ζητώντας αποζημίωση 1 δισ. δολαρίων για «βαθιά ζημία» στην περιουσία και τη φήμη του.

Μέχρι και το 2018 ο Γκοσν, έχοντας ολοκληρώσει τουλάχιστον 35 χρόνια στον ευρύτερο χώρο των αυτοκινήτων και δουλεύοντας σε μεγάλες εταιρείες, εθεωρείτο εξαιρετικά χαρισματικός ηγέτης. Σε αυτόν οφείλεται εξάλλου η δημιουργία του «γίγαντα» του κλάδου, της συμμαχίας της γαλλικής Renault και της ιαπωνικής Nissan. Εξ ου και οι κατηγορίες φοροδιαφυγής και υπεξαίρεσης ύψους εκατομμυρίων δολαρίων εις βάρος των δύο εταιρειών και του ιαπωνικού δημοσίου, είχαν προκαλέσει τριγμούς στον διεθνή τομέα των αυτοκινήτων.

«Οι σοβαρές και ευαίσθητες κατηγορίες εναντίον μου θα μείνουν στο μυαλό του κόσμου επί χρόνια», αναφέρει στην αγωγή που υπέβαλε ο Γκοσν, ο οποίος ακόμη αντιμετωπίζει ποινικές κατηγορίες στην Ιαπωνία και μια πολιτική δίκη για αποζημίωση της Nissan. Ο Γκοσν δήλωσε ότι «θα υποφέρει για το υπόλοιπο της ζωής του, καθώς οι κατηγορίες έχουν μόνιμο και σταθερό αντίκτυπο, ακόμη κι αν βασίζονται μόνο σε υποψίες».

Πρόκειται για την πρώτη αγωγή του Γκοσν εναντίον της Nissan, η οποία υπεβλήθη στο αρμόδιο δικαστήριο του Λιβάνου. Ο Γκοσν φυγαδεύτηκε στη χώρα το 2019, όταν απέδρασε από τις ιαπωνικές φυλακές προκειμένου να αποφύγει τη δίκη στη χώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως το δικαστικό σύστημα της Ιαπωνίας θεωρείται από τα αυστηρότερα στον κόσμο, ενώ ο ίδιος ο Γκοσν υποστηρίζει πως είναι άδικο απέναντι στους κατηγορουμένους.

Για τον λόγο αυτό άλλωστε προέβη σε ένα περίπλοκο σχέδιο απόδρασης: όταν έμαθε ότι η δίκη του στην Ιαπωνία ανεστάλη, διέφυγε από το σπίτι στο οποίο εκρατείτο, πήγε στην Οσάκα και από εκεί πέταξε προς τον Λίβανο. Ενα τελευταίο εμπόδιο ήταν η ενδιάμεση στάση στην Κωνσταντινούπολη, όπου μεταφέρθηκε από το ένα αεροσκάφος στο άλλο σε μια μεγάλη θήκη.

Επειτα από αυτή την περιπέτεια, ο Γκοσν έχει προσπαθήσει επανειλημμένως να αποκαταστήσει τη φήμη του. Τώρα επανέρχεται, ζητώντας 588 εκατ. δολάρια σε μισθούς που έχασε σε αυτό διάστημα και για την κάλυψη διαφόρων συναφών εξόδων. Επίσης, ζητάει επιπλέον 500 εκατ. δολάρια ως αποζημίωση για τις ζημίες –σωματικές και ψυχικές– που υπέστη. Παράλληλα, στην αγωγή στρέφεται κατά τουλάχιστον δέκα στελεχών της Nissan, τα οποία –κατά τον ίδιο– συνωμότησαν εναντίον του για να τον διώξουν.

«Δεν μπορούν να επινοούν ένα ψέμα και να εξαπατούν και τελικά να τη γλιτώνουν. Αυτό είναι απλώς μια μικρή “απάντηση” στη ζημία που έκαναν. Δεν πιστεύω ότι μπορούν να ξεχωρίσουν τα λάθη, διότι η ζημία είναι τόσο βαθιά», δήλωσε ο Γκοσν στο Bloomberg.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή