Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Στόχος οι 5.000 ψηφιακές υπηρεσίες στο Gov.gr

Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Στόχος οι 5.000 ψηφιακές υπηρεσίες στο Gov.gr

Tο στοίχημα του νέου υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, για να ανεβάσει ταχύτητες η ψηφιοποίηση του κράτους

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2022 ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών μέσω της πλατφόρμας Gov.gr άγγιξε από 8,8 εκατ. το 2018, το 1 δισ., αποτρέποντας περισσότερες από 130 ουρές ανά άτομο. Εφεξής, η ψηφιοποίηση του κράτους, που επιταχύνθηκε λόγω της πανδημίας, θα πρέπει να περάσει σε ακόμη υψηλότερη τροχιά και αυτό αποτελεί το στοίχημα του νέου υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και μέχρι πρότινος δημάρχου Τρικκαίων. Ο προκάτοχός του, Κυριάκος Πιερρακάκης, μαζί με τις υπηρεσίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης άφησαν σε λειτουργία ελαφρώς περισσότερες από 1.500 ψηφιακές υπηρεσίες – διαθέσιμες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Gov.gr. Σε αυτές ανήκουν και οι πιο περιζήτητες από τους συναλλασσόμενους με το Δημόσιο, περιλαμβάνοντας την υποβολή ηλεκτρονικών δηλώσεων, εξουσιοδοτήσεων, την έκδοση άυλων συνταγών και παραπεμπτικών εξετάσεων, πιστοποιητικών δημοτολογίου, ληξιαρχικών πράξεων κ.ά. Ο κ. Παπαστεργίου επιδιώκει οι υπηρεσίες αυτές να αυξηθούν σε περίπου 5.000, ώστε, με εξαίρεση τη διαδικασία της ψήφου και τον γάμο, όλες οι υπόλοιπες συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο να γίνονται από απόσταση.

Στόχος, όμως, είναι η γραφειοκρατία στα γκισέ των δημόσιων υπηρεσιών να μη γίνει ψηφιακή και να μειωθεί ο πραγματικός αριθμός των διαδικασιών που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί μια συναλλαγή. Για τον σκοπό αυτό έχει δημιουργηθεί η πλατφόρμα diadikasies.gov.gr που λειτουργεί, κατά βάσιν, ως πύλη ενημέρωσης για τις δράσεις που υιοθετούνται για τη μείωση της γραφειοκρατίας. Το εθνικό μητρώο διοικητικών διαδικασιών «Μίτος», το εθνικό πρόγραμμα απλούστευσης διαδικασιών και το παρατηρητήριο γραφειοκρατίας είναι οι τρεις πυλώνες στους οποίους θα στηριχθεί η δημόσια διοίκηση για να αποφασίσει ποια έγγραφα μπορεί να καταργήσει από μια συναλλαγή μεταξύ πολίτη και κράτους. Αυτή τη στιγμή, μέσω της πλατφόρμας «Μίτος» οι πολίτες είναι σε θέση να ενημερωθούν για τον αριθμό των βημάτων που απαιτούνται για 2.923 διαδικασίες. Για παράδειγμα, η επανέκδοση ταυτότητας ξεναγού λόγω φθοράς, δεν γίνεται ψηφιακά και απαιτεί 17 ημέρες για να ολοκληρωθεί. Επίσης, η αναγνώριση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών πανεπιστημίου του εξωτερικού, πραγματοποιείται χειροκίνητα και χρειάζεται τρεις μήνες και έως εννέα δικαιολογητικά για να ολοκληρωθεί. Ταυτόχρονα, με τη χαρτογράφηση των διαδικασιών, προχωράει το εγχείρημα της συρρίκνωσής τους, ενώ μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί 109 δράσεις απλούστευσης που αντιστοιχούν σε ισάριθμες διαδικασίες, όπως η άσκηση της δραστηριότητας εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής.

Στις προκλήσεις της δεύτερης φάσης της ψηφιοποίησης του κράτους, που σηματοδοτεί η ανανέωση της θητείας της κυβέρνησης, ανήκει και η διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας και συντήρησης των τεχνολογικών συστημάτων που παραδίδονται σε χρήση. Αυτό γίνεται αντιληπτό εάν ληφθεί υπόψη ότι την επόμενη τριετία εκτιμάται πως θα αποκτήσουν άυλη μορφή περισσότερες από 1,4 δισ. σελίδες, που αυτή τη στιγμή στοιβάζονται, σε όλη την Ελλάδα, σε υπουργεία, ΕΦΚΑ, πολεοδομίες και δικαστήρια. Με άλλα λόγια, προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία του Δημοσίου είναι η ύπαρξη συστημάτων που λειτουργούν χωρίς προβλήματα. Γι’ αυτό ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα συνεχίσει να είναι και η θωράκιση του Δημοσίου έναντι κυβερνοεπιθέσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT