Χρεώσεις στο delivery από σούπερ μάρκετ

Χρεώσεις στο delivery από σούπερ μάρκετ

Πρώτη κίνηση αύξησης των χρεώσεων από την αλυσίδα Σκλαβενίτης

3' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρόπους για να κάνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους βιώσιμα, ειδικά μάλιστα καθώς τα μερίδια αγοράς της εν λόγω κατηγορίας παραμένουν συγκριτικά με τα φυσικά καταστήματα σε χαμηλά επίπεδα, παρά τη σημαντική ανάπτυξή τους από την πανδημία κι έπειτα, αναζητούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το γεγονός, ωστόσο, ότι η συγκεκριμένη «πίτα» παραμένει μικρή έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι λιανέμποροι να είναι αρκετά διστακτικοί στην αύξηση των χρεώσεων για την αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών ή στην εφαρμογή συνδρομητικών μοντέλων, κατά το παράδειγμα μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού.

Πολύπειρο στέλεχος της εν λόγω αγοράς αποδίδει αυτή την κατάσταση στο γεγονός ότι από την αρχή υπήρξε λανθασμένος χειρισμός στο θέμα των χρεώσεων: αν και η ΑΒ Βασιλόπουλος, που μαζί με τη Βερόπουλος είχαν αναπτύξει ηλεκτρονικά καταστήματα πολύ πριν από τις άλλες αλυσίδες, ήταν έτοιμη να προχωρήσει στην επιβολή χρεώσεων, η Βερόπουλος αποφάσισε να παράσχει την υπηρεσία αποστολής των παραγγελιών δωρεάν, με συνέπεια και η ΑΒ να ακολουθήσει αυτή την πρακτική.

Η πρώτη κίνηση για αύξηση των χρεώσεων και παροχή δωρεάν μεταφορικών μόνο σε πολύ μεγάλες παραγγελίες, άνω των 100 ευρώ, έγινε από τη Σκλαβενίτης, η οποία από τη Δευτέρα 3 Ιουλίου ανακοίνωσε ότι η χρέωση για αγορές έως 30 ευρώ είναι πλέον 5 ευρώ, για αγορές πάνω από 30 ευρώ και έως 100 ευρώ η χρέωση θα είναι 2,50 ευρώ, ενώ οι παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ δεν θα επιβαρύνονται με μεταφορικό κόστος για τον πελάτη.

Μέχρι τώρα η Σκλαβενίτης δεν επέβαλλε χρέωση για παραγγελίες άνω των 30 ευρώ, ενώ για παραγγελίες κάτω από αυτό το ποσό επέβαλλε χρέωση από 2 έως 6 ευρώ, αναλόγως της χιλιομετρικής απόστασης. Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι η Σκλαβενίτης δεν έχει ελάχιστο όριο παραγγελίας, κάτι που σήμαινε ότι το μοντέλο που ακολουθούσε έως τώρα ήταν πολύ κοστοβόρο για την επιχείρηση και στην ουσία ζημιογόνο.

Αναζητούνται τρόποι για να γίνουν βιώσιμα τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Το ζήτημα είναι βεβαίως τι θα πράξουν οι άλλοι μεγάλοι λιανέμποροι που διατηρούν ηλεκτρονικά καταστήματα. Από την πλευρά της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή στις χρεώσεις, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας στην «Κ». Η αλυσίδα εφαρμόζει χρέωση μεταφορικών δύο ευρώ για παραγγελίες από 25 έως 45 ευρώ, ενώ για παραγγελίες από 45 ευρώ και άνω δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση για την αποστολή των προϊόντων. Ωστόσο, η ΑΒ εφαρμόζει «κόφτη» στις παραγγελίες, δηλαδή αποστέλλονται στο σπίτι μόνο όταν είναι αξίας πάνω από 25 ευρώ, ενώ παρέχει την υπηρεσία click & collect (παραγγελία από το ηλεκτρονικό κατάστημα και παραλαβή από το φυσικό κατάστημα από τον ίδιο τον πελάτη) για παραγγελίες άνω των 15 ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο η ΑΒ Βασιλόπουλος, που έχει ηγετικό μερίδιο στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ των αλυσίδων, περιορίζει στην ουσία το κόστος που θα είχε από την αποστολή παραγγελιών πολύ μικρής αξίας.

«Είναι κάτι που το εξετάζουμε εδώ και καιρό, δεν έχουμε όμως καταλήξει σε αποφάσεις ακόμη. Εχουμε κάνει τη δοκιμή με το Speedy (γρήγορη παράδοση με χρέωση) και περιμένουμε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας», δήλωσε στην «Κ» ο επικεφαλής της Metro AEBE κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος κατ’ επανάληψη έχει αναφερθεί δημοσίως στην ανάγκη επιβολής χρεώσεων ώστε να πάψουν να είναι ζημιογόνα τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Σήμερα τo ηλεκτρονικό κατάστημα της MyMarket εφαρμόζει επίσης ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και επιβάλλει χρέωση 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ. Για παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω δεν χρεώνονται μεταφορικά.

«Είμαστε αναγκασμένοι να εξετάσουμε επιλογές που θα κάνουν το online shopping long term βιώσιμο με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση και ποιότητα», είναι η θέση της Μασούτης σε σχετικό ερώτημα της «Κ». Ας σημειωθεί ότι η αλυσίδα δεν χρεώνει μεταφορικά, αλλά οι παραγγελίες στο ηλεκτρονικό κατάστημά της εξυπηρετούνται μόνο εάν είναι από 40 ευρώ και άνω.

Εδαφος, πάντως, κερδίζει στο εξωτερικό η χρήση συνδρομητικών μοντέλων, καθώς περιορίζουν το κόστος για τις αλυσίδες και παράλληλα ενισχύουν την πιστότητα των πελατών σε αυτές. Η Tesco, για παράδειγμα, παρέχει προγράμματα συνδρομών έξι ή δώδεκα μηνών, με διάφορα προνόμια για τους συνδρομητές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή