Αρθρο του Ν. Παπαβασιλείου στην «Κ»: Το καινοτόμο μάρκετινγκ χρειάζεται καινοτόμα logistics

Αρθρο του Ν. Παπαβασιλείου στην «Κ»: Το καινοτόμο μάρκετινγκ χρειάζεται καινοτόμα logistics

Μάρκετινγκ και logistics βρίσκονται σήμερα στην ψηφιακή εποχή όλο και πιο κοντά απ’ ό,τι ήταν πριν από μερικά χρόνια. Γι’ αυτόν τον λόγο το καινοτόμο μάρκετινγκ χρειάζεται πρωτίστως καινοτόμα logistics, κάτι που σημαίνει δηλαδή ότι οι ενέργειες μάρκετινγκ όχι μόνο «φλερτάρουν» τα logistics, αλλά και τα «παντρεύονται»

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μάρκετινγκ και logistics βρίσκονται σήμερα στην ψηφιακή εποχή όλο και πιο κοντά απ’ ό,τι ήταν πριν από μερικά χρόνια. Γι’ αυτόν τον λόγο το καινοτόμο μάρκετινγκ χρειάζεται πρωτίστως καινοτόμα logistics, κάτι που σημαίνει δηλαδή ότι οι ενέργειες μάρκετινγκ όχι μόνο «φλερτάρουν» τα logistics, αλλά και τα «παντρεύονται». Το μέλλον των επιχειρηματικών ενεργειών βρίσκεται στην ψηφιακή και εξατομικευμένη διάσταση των προϊόντων και υπηρεσιών που αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού. Ο πελάτης προτιμά ευχαρίστως τους διαφορετικούς τρόπους αγοράς των προϊόντων και υπηρεσιών και μάλιστα τους αναζητεί. Ετσι, από το πολυκαναλικό παραγγέλνει ένα προϊόν και καθιστά τον προμηθευτή υπεύθυνο ό,τι οφείλει να του το προσκομίσει.

Πρόκειται για ένα εργαλείο logistics χωρίς προστριβή και δαπάνες, ευέλικτο σε τόπο και ιδιαίτερα γρήγορο. Η ικανοποίηση με την εξυπηρέτηση του προμηθευτή δεν βρίσκεται πλέον στην ποιότητα των συμβουλών ενός πωλητή, αλλά καθαρά στην προσφορά των logistics. Στο επίκεντρο της απόφασης δεν βρίσκονται οι συμβουλές, αλλά η εξυπηρέτηση των logistics. Ο ακριβής από απόψεως χρόνου εφοδιασμός, η συσκευασία, η πληρότητα του περιεχομένου του πακέτου και η ορθή τιμολόγηση, καθώς και η παρουσίαση του προϊόντος στη συσκευασία και η προσωπική επαφή του προμηθευτή, όπως, για παράδειγμα, «αυτό το προϊόν παράχθηκε και συσκευάστηκε για εσάς», είναι νέοι παράγοντες αξιολόγησης για μια «καλή εξυπηρέτηση».

Ως εκ τούτου, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί ένα γρήγορο, αξιόπιστο και λειτουργικό εργαλείο των logistics και είναι το κλειδί της επιτυχίας. Το προς τον πελάτη προσανατολισμένο μάρκετινγκ είναι πολύ γρήγορο και μέσω της ψηφιακής αυτοματοποίησης συνεχώς μεταβάλλεται, όπως, για παράδειγμα, γίνεται σήμερα εξατομικευμένο. Μάρκετινγκ και logistics θα βαδίζουν στο μέλλον χέρι με χέρι. Η δημιουργικότητά τους, οι ικανότητές τους και οι δυνατότητές τους θα ενώνονται και από τις δύο πλευρές. Καινοτόμο μάρκετινγκ συνδέεται με καινοτόμα logistics και με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνονται νέα και σταθερά γεγονότα για τον πελάτη.

Οι παραδοσιακές μέθοδοι αντικαθίστανται όλο και περισσότερο με ψηφιακές, αυτοματοποιημένες διαδικασίες του επιχειρείν.

Λόγω της στενής σύνδεσης επιτυγχάνονται οι διαδικασίες ανάπτυξης, εφαρμογής και επιτυχίας. Μέσω του πρώιμου συντονισμού αποφεύγονται λάθη της επικοινωνίας και διοικητικές δαπάνες. Ετσι θα έχουμε ένα σύγχρονο προσανατολισμό στον πελάτη. Η υπόσχεση της προσφοράς θα εκτελείται ουσιαστικά καλύτερα και όπως την επιθυμεί ο πελάτης εξατομικευμένα. Τέλος, με βάση τα παραπάνω ας σημειωθεί πως οι ψηφιακές τεχνολογίες δεν σταματούν πριν από το μάρκετινγκ.

Οι νέες τεχνολογίες συμπορεύονται με τις μεταβαλλόμενες διαδικασίες του μάρκετινγκ. Οι παραδοσιακές μέθοδοι διαδικασίας αντικαθίστανται όλο και περισσότερο με ψηφιακές, αυτοματοποιημένες διαδικασίες του επιχειρείν. Με την αυτοματοποίηση του μάρκετινγκ δημιουργούνται καλύτερες ευκαιρίες για τις πωλήσεις με μια σειρά πλεονεκτημάτων.

Ο κ. Νικόλαος Παπαβασιλείου είναι ομότιμος καθηγητής Μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επίτιμο μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή