Εγκρίθηκε η λειτουργία της ραδιοεπικοινωνίας στον σιδηρόδρομο

Εγκρίθηκε η λειτουργία της ραδιοεπικοινωνίας στον σιδηρόδρομο

«Ναι» από τη ΡΑΕ για την εγκατάσταση συσκευών GSM-R στα τρένα

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πράσινο φως για τη λειτουργία των συσκευών GSM-R στα τρένα, που ενισχύουν την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, επιτρέποντας την απρόσκοπτη επικοινωνία όσων βρίσκονται πάνω στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ήτοι των μηχανοδηγών, των σταθμαρχών και των ρυθμιστών κυκλοφορίας έδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R είχε εγκατασταθεί το 2018 στις γραμμές του ΟΣΕ για το τμήμα Κιάτο – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Πρόκειται για έργο που ολοκληρώθηκε με υπερδεκαετή καθυστέρηση, ενώ εκκρεμούσε η εγκατάσταση σε μέρος του τροχαίου υλικού της Hellenic Train, αλλά και πιστοποίησή του, με αποτέλεσμα να μην είναι πλήρως λειτουργικό. Μάλιστα, όπως είχε διαπιστώσει το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη, εάν λειτουργούσε πλήρως το σύστημα GSM-R ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity 62 θα είχε τη δυνατότητα, μόλις αντιλήφθηκε ότι κινείται στη γραμμή καθόδου, να επικοινωνήσει εγκαίρως με τον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας και να συνειδητοποιήσουν και οι δύο ότι βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης. Οπότε ο κίνδυνος ατυχήματος πιθανόν θα μειωνόταν δραστικά. Το παρατρόχιο GSM-R (στη γραμμή) επέτρεπε επικοινωνία χωρίς περιορισμό μεταξύ σταθμαρχών, αλλά όχι μεταξύ μηχανοδηγών. Συνολικά το πόρισμα λέει πως έχουν τοποθετηθεί 120 σταθερές συσκευές σε 88 κινητήριες μονάδες.

Η έγκριση, σύμφωνα με ανακοίνωση, αφορά αιτήσεις για έξι τύπους οχημάτων που υποβλήθηκαν από τη ΓΑΙΑΟΣΕ (διαχειριστής τροχαίου υλικού για το ελληνικό Δημόσιο), με τη ΡΑΣ να αξιολογεί εάν το σύστημα GSM-R που έχει ήδη εγκατασταθεί στα τρένα είναι συμβατό με τις ευρωπαϊκές τεχνικές προδιαγραφές που θέτουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για τον σιδηρόδρομο (διαλειτουργικότητα) με βάση τα στοιχεία της αίτησης. Σημειώνεται ότι μετά την έγκριση των 6 οχημάτων, στη ΡΑΣ έφθασαν την περασμένη Δευτέρα άλλες 43 αιτήσεις που συμμορφώνονται με τις 6 που έχουν ήδη εγκριθεί. Οπως διευκρινίζουν πηγές της ΡΑΣ, η συσκευή είναι ίδια και τοποθετείται σε διαφορετικά τρένα, οπότε συνήθως δίνεται έγκριση για ένα όχημα και ύστερα ακολουθούν, με ταχύτερες διαδικασίες, έλεγχοι για αιτήματα οχημάτων όμοιου τύπου. Μέχρι να δοθεί η έγκριση για τα onboard συστήματα GSM-R και έπειτα από διαφωνίες μεταξύ ΟΣΕ – Hellenic Train ως προς τη δυνατότητα χρήσης του από τους μηχανοδηγούς, άρχισαν να χρησιμοποιούνται τα φορητά GSM-R πάνω στα τρένα. Αυτά ωστόσο συνήθως χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις ανάγκης και αποτελούσαν μία γρήγορη λύση μέχρι να εγκριθούν οι σταθερές συσκευές GSM-R.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή