H Maersk παρουσίασε το πρώτο πράσινο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ

H Maersk παρουσίασε το πρώτο πράσινο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ

Κινείται με βιομεθανόλη και θα ταξιδεύει από τον Οκτώβριο στη Βαλτική

3' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Πλώρη» για να απεξαρτηθεί πλήρως από το πετρέλαιο βάζει ο δανικός γίγαντας Μaersk, εγκαινιάζοντας νέα εποχή στη ναυτιλία, μία από τις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες του κόσμου. Σε μια στιγμή-ορόσημο για τις πράσινες θαλάσσιες μεταφορές, ο κολοσσός παρουσίασε το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με πράσινη μεθανόλη, το οποίο επιτρέπει να εξοικονομούνται 100 τόνοι CO2 ημερησίως σε σχέση με ένα πλοίο που λειτουργεί με μαζούτ.

Το πλοίο «Laura», ναυπηγημένο στη Νότια Κορέα από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, βάφτισε η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αφήνοντας ένα μπουκάλι να σπάσει στο κύτος του. «Ούτε εμείς ούτε το κλίμα μπορούμε να επαναπαυθούμε στις δάφνες μας ή να περιμένουμε να υπάρξουν άλλες λύσεις στο τέλος της δεκαετίας του 2020», είπε στη διάρκεια της τελετής. «Η πράσινη μεθανόλη είναι το καύσιμο που προκρίνουμε (…) επειδή πρόκειται για τη μόνη λύση που είναι ικανή να απαντήσει στις απαιτήσεις ουδετερότητας άνθρακα», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ. Το σχετικά μικρό πλοίο που θα μπορεί να μεταφέρει 2.136 εμπορευματοκιβώτια TEU, θα επιχειρεί από τον Οκτώβριο, κυρίως στη θάλασσα της Βαλτικής.

H Maersk παρουσίασε το πρώτο πράσινο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ-1
Το πλοίο «Laura», ναυπηγημένο στη Νότια Κορέα από τη Hyundai Heavy Industries και εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, είναι το πρώτο από τα 25 πράσινα πλοία που έχει παραγγείλει η Maersk και αναμένεται να ξεκινήσουν να ταξιδεύουν το 2025. [REUTERS]

Η Maersk, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει παραγγείλει την τελευταία διετία 25 πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη. Από αυτά, 19 ναυπηγούνται ήδη και αναμένεται ότι η καθέλκυσή τους θα έχει γίνει μέχρι το 2025, επιτρέποντας να μειωθούν κατά περίπου 2,3 εκατ. τόνοι οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Παρόμοια πλοία έχουν παραγγείλει η Evergreen και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, αν και έχουν λιγότερο φιλόδοξους στόχους από τη Maersk, η οποία θέλει να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040.

Η εταιρεία μεταφοράς έχει παραγγείλει την τελευταία διετία 25 πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη. Από αυτά, 19 ναυπηγούνται ήδη.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι θαλάσσιες μεταφορές –που ευθύνονται για το 3% περίπου των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου– ρυπαίνουν περισσότερο από τις αερομεταφορές, όπως έχει ανακοινώσει το Ανώτερο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Οικονομίας (Isemar). Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, όμως, περίπου το 90% των εμπορευόμενων αγαθών στον κόσμο μεταφέρεται μέσω θαλάσσης και η σταδιακή μείωση εκπομπών άνθρακα αποτελεί τεράστια πρόκληση για τον κλάδο. Είναι μια παγκόσμια βιομηχανία, όπως εξηγεί ο υπουργός Βιομηχανίας της Δανίας, Mόρτεν Μπόντσκοφ. «Και αν θέλουμε να συνάψουμε μια παγκόσμια συμφωνία, πρέπει να έχουμε λίγο πολύ όλες τις χώρες πίσω από τη συμφωνία, σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά», είπε στο CNBC.

Οι αναλυτές ανησυχούν ωστόσο ότι η Maersk και οι ανταγωνιστές της ενδέχεται να δυσκολευτούν να βρουν επαρκή προμήθεια βιομεθανόλης, ένα καύσιμο σπάνιο και δαπανηρό στη μεταφορά. Η Maersk έχει υπογράψει τουλάχιστον εννέα συμφωνίες με προμηθευτές πράσινης μεθανόλης από όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να ωθήσει αυτές τις εταιρείες να παράγουν περισσότερο από το εμπόρευμα.

Στο πλαίσιο αυτό η οικογένεια δισεκατομμυριούχων πίσω από την AP Moller – Maersk δημιουργεί μία νέα εταιρεία παραγωγής πράσινης μεθανόλης. Η startup, που ονομάζεται C2X, θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής «μεγάλης κλίμακας», ενώ αναμένει ετήσια δυναμικότητα άνω των τριών εκατομμυρίων τόνων πράσινης μεθανόλης μέχρι το 2030. Αυτή η κίνηση αποτελεί σημαντική εξέλιξη σε μια βιομηχανία που αντιμετωπίζει τεράστια έλλειψη καυσίμου ουδέτερου άνθρακα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 153.000 τόνοι παραγωγικής ικανότητας πράσινης μεθανόλης σε λειτουργία σε όλο τον κόσμο. Για τους πρώτους μήνες της ζωής του νέου σκάφους, πάντως, η Maersk ανακοίνωσε ότι θα προμηθεύεται πράσινη μεθανόλη από την Equinor, τη νορβηγική κρατική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT