«Οχι» σε αυξήσεις στις τηλεπικοινωνίες λόγω πληθωρισμού, λέει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

«Οχι» σε αυξήσεις στις τηλεπικοινωνίες λόγω πληθωρισμού, λέει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Κάθετα αντίθετος σε ενδεχόμενη ρύθμιση περί τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στις τηλεπικοινωνίες

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Και ζητούσε επιπλέον αποδεικτικά στοιχεία, που δεν προβλέπονταν από την ειδική πλατφόρμα υποβολής αιτήματος αποζημίωσης, και επέρριπτε την ευθύνη στους οδηγούς για το γεγονός ότι δεν είχαν μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες. Ο λόγος για την παραχωρησιούχο εταιρεία της Αττικής Οδού, η οποία αρνήθηκε αρχικά να αποζημιώσει πολλούς από τους οδηγούς που είχαν εγκλωβιστεί στον αυτοκινητόδρομο μετά την ισχυρή χιονόπτωση στις 24 Ιανουαρίου 2022. Χρειάστηκε τελικά η διαμεσολάβηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για να αποζημιωθούν οι οδηγοί, με την εταιρεία, πάντως, να μην παραδέχεται μέχρι το τέλος τις δικές της ευθύνες. Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ άλλων στην ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το έτος 2022 την οποία παρέδωσε χθες ο επικεφαλής της ανεξάρτητης αρχής Λευτέρης Ζαγορίτης στον πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα.

Την ίδια ώρα, ο ΣτΚ επαναλαμβάνει την έντονη αντίθεσή του σε ενδεχόμενη ρύθμιση περί τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, ακόμη και σε ενεργές συμβάσεις, τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, τονίζοντας ότι «θα επιμείνει στις θέσεις του ώστε η τελική απόφαση να ληφθεί με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την προστασία των καταναλωτών».

Οπως αποκαλύπτει ο ΣτΚ στην ετήσια έκθεσή του, έγινε αποδέκτης μεγάλου αριθμού αναφορών χρηστών της Αττικής Οδού, οι οποίοι δεν έλαβαν από την παραχωρησιούχο εταιρεία την εξαγγελθείσα αποζημίωση των 2.000 ευρώ. Ακριβώς λόγω των καταγγελιών για την Αττική Οδό, οι αναφορές για την υποκατηγορία των μεταφορικών υποδομών, όπου εμπίπτουν και οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, αποτέλεσαν το 40% του συνόλου των καταγγελιών για τον κλάδο των μεταφορών, από μόλις 1,8% που ήταν το 2021. Συνολικά οι καταγγελίες για τον κλάδο των μεταφορών αυξήθηκαν το 2022 κατά 96% σε σύγκριση με το 2021. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εν λόγω έκθεση, η εταιρεία ζήτησε από τους καταναλωτές την προσκόμιση συγκεκριμένων αποδείξεων, όπως φωτογραφίες με χρονικό προσδιορισμό λήψης, απ’ όπου να προκύπτει ο αριθμός κυκλοφορίας των οχημάτων τους, καθώς και στοιχεία του χρόνου εξόδου των οχημάτων από τον αυτοκινητόδρομο, παρότι τα στοιχεία αυτά δεν ζητούνταν στην ειδική πλατφόρμα που είχε δημιουργήσει η εταιρεία για την απευθείας καταχώριση σχετικών αποζημιωτικών αιτημάτων. Η Αρχή προέβη σε έγγραφη πρόταση προς την εταιρεία, με την οποία έκρινε ως καταχρηστική την εκ των υστέρων αξίωση αποδεικτικών στοιχείων, το είδος των οποίων, μάλιστα, αυθαίρετα εκείνη προσδιόριζε και που, επιπλέον, δεν ήταν πρόσφορο να προσκομιστούν, τη στιγμή που σε πολλές περιπτώσεις οι καταναλωτές προσκόμισαν διαφορετικού είδους, αλλά ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας στοιχεία, όπως στιγμιότυπα από Google Μaps Timeline με την κίνηση των οχημάτων τους, στιγμιότυπα οθόνης των κινητών τους τηλεφώνων με τις κλήσεις προς αριθμούς έκτακτης ανάγκης και με ανταλλαγή μηνυμάτων με οικεία τους πρόσωπα, κ.λπ., απ’ όπου με ευκολία μπορούσε να διαπιστωθεί ο χρόνος παραμονής εντός του αυτοκινητόδρομου, σε συνδυασμό και με τις αποδείξεις πληρωμής διοδίων τελών.

Κατόπιν της διαμεσολάβησης του Συνηγόρου του Καταναλωτή στις σχετικές υποθέσεις, η εταιρεία προέβη στην καταβολή αποζημιώσεων, εμμένοντας ωστόσο στην άποψη ότι τα στοιχεία που προσκόμισαν οι καταναλωτές προς απόδειξη του εγκλωβισμού τους δεν ήταν επαρκή και διατυπώνοντας, επιπλέον, τον ισχυρισμό ότι, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, πολλοί οδηγοί δεν έφεραν αντιολισθητικές αλυσίδες επί των οχημάτων τους ως προληπτικό μέτρο.

Το άλλο μεγάλο «μέτωπο» που είχε να αντιμετωπίσει ο ΣτΚ το 2022 ήταν η περίφημη ρήτρα αναπροσαρμογής στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, η εφαρμογή της οποίας τελικά ανεστάλη. Οι αναφορές για τον κλάδο της ενέργειας αυξήθηκαν σχεδόν κατά 150% το 2022 σε σύγκριση με το 2021.

Συνολικά ο ΣτΚ δέχθηκε το 2022 13.374 αναφορές, 17,2% περισσότερες σε σύγκριση με το 2021.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT