Νέος κόμβος παραγωγής μπαταριών το Μαρόκο

Νέος κόμβος παραγωγής μπαταριών το Μαρόκο

Μεγάλες επενδύσεις από την Κίνα στη βορειοαφρικανική χώρα, που αναδεικνύεται σε γέφυρα προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας από τους νικητές στον πόλεμο που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην Κίνα και τη Δύση για τις πρώτες ύλες των μπαταριών είναι το Μαρόκο. Η κινεζική βιομηχανία παραγωγής μπαταριών επενδύει στη βορειοαφρικανική χώρα, που αναδεικνύεται σε γέφυρα προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς μειώνει τον κίνδυνο για τους παραγωγούς και απλοποιεί τις χρονοβόρες διαδικασίες αδειοδότησης. Οι κινεζικές εταιρείες αποφεύγουν ή καθυστερούν τις άμεσες επενδύσεις στις ΗΠΑ και την Ευρώπη λόγω της γεωπολιτικής έντασης και της μακράς αναμονής για τις σχετικές άδειες, επιβεβαίωσε ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς υλικών μπαταριών στον κόσμο, η κινεζική CNGR Advanced Material, που σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο υλικών καθόδου στο Μαρόκο –επένδυση ύψους 2 δισ. δολαρίων– για να προμηθεύει τις αγορές της Δύσης.

Ο διευθύνων σύμβουλος του CNGR Europe, Θόρστερν Λαρς, δήλωσε στους Financial Times ότι το Μαρόκο βρίσκεται σε «ευνοϊκή θέση» για τους Κινέζους παραγωγούς. «Το να είσαι Κινέζος σημαίνει να είσαι ευέλικτος. Χρειάζεται πολύ περισσότερος χρόνος για να γίνει κάτι στην Ευρώπη, ενώ η ένταση μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ βαρύνει επίσης τις όποιες αποφάσεις», προσθέτει ο Λαρς. Το Μαρόκο μετατρέπεται σε κόμβο, καθώς οι χώρες αγωνίζονται να δημιουργήσουν βιομηχανίες μπαταριών που θα καθορίσουν τη μελλοντική μορφή των τομέων της αυτοκινητοβιομηχανίας και της καθαρής ενέργειας. Η θέση της χώρας ενισχύθηκε περαιτέρω πριν από λίγες ημέρες, όταν η LG Chem της Νότιας Κορέας και η κινεζική Huayou Cobalt δήλωσαν ότι θα κατασκευάσουν στο έδαφός της ένα διυλιστήριο λιθίου και ένα εργοστάσιο υλικών καθόδου.

Επιπλέον το Μαρόκο είναι εταίρος στις συμφωνίες Ελευθέρου Εμπορίου των ΗΠΑ και οι πρώτες ύλες του υπολογίζονται στους στόχους προμήθειας που απαιτούνται για τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Αμερική, βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (ΙRA) του προέδρου Μπάιντεν. «Ο IRA αλλάζει το παιχνίδι για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και οι κινεζικές εταιρείες δεν θέλουν να χάσουν αυτό το πάρτι, παρά τις δυσκολίες τους να επενδύσουν άμεσα στην αγορά των ΗΠΑ», δήλωσε ο Κέβιν Σανγκ, αναλυτής στην εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie. Το Μαρόκο, το οποίο έχει επίσης ισχυρές εμπορικές σχέσεις με την Ευρώπη, διαθέτει το 70% των παγκόσμιων αποθεμάτων φωσφορικού άλατος – βασικό συστατικό των φθηνότερων, χαμηλότερης εμβέλειας μπαταριών.

Μέχρι τώρα μια χώρα πλούσια σε μεταλλευτικούς πόρους, που είχε καταφέρει να προσελκύσει επενδύσεις σε εργοστάσια επεξεργασίας μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων, ήταν η Ινδονησία, αλλά το Μαρόκο προσφέρει μια ακόμη πιο πλεονεκτική οδό για τις κινεζικές εταιρείες, που αντιμετωπίζουν κίνδυνο αποκλεισμού από τις αγορές των ΗΠΑ και της Ε.Ε. Η CNGR είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής καθόδων με βάση το νικέλιο στον κόσμο, ένα από τα κύρια δομικά στοιχεία μιας μπαταρίας, με μερίδιο παγκόσμιας αγοράς 23%. Στους πελάτες της περιλαμβάνονται η Tesla, η CATL και η LG Chem. Η εξασφάλιση περιβαλλοντικών αδειών στην Ευρώπη θα διαρκέσει χρόνια, αφού περάσει από προσφυγές και δικαστικές διαδικασίες, στο Μαρόκο, αντίθετα, οι διαδικασίες «τρέχουν». Το εργοστάσιο στο οποίο η CNGR θα επενδύσει από κοινού με την Al Mada, έναν όμιλο που ανήκει στη βασιλική οικογένεια του Μαρόκου, θα παράγει αρκετό υλικό για 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή