Οι τιμές για τα ακατέργαστα διαμάντια υποχωρούν από τις αρχές του έτους, καθώς πολλοί καταναλωτές αποφεύγουν τα πολυτελή προϊόντα μετά την πανδημία.
Σύμφωνα με τον δείκτη Zimnisky Global Rough Diamond Index, οι τιμές είναι οι χαμηλότερες που έχουν καταγραφεί εδώ και έναν χρόνο. Οι αναλυτές του κλάδου αποδίδουν την πτώση στη μείωση των πωλήσεων στα κοσμηματοπωλεία.
Τον καιρό της πανδημίας οι καταναλωτές ξόδευαν λιγότερα χρήματα για φαγητό και ταξίδια, με αποτέλεσμα πολλοί να συσσωρεύουν αποταμιεύσεις και να έχουν πολλά χρήματα για να ξοδέψουν σε πιο μεγάλες αγορές, εξηγεί μιλώντας στο CNN ο Πολ Τσιμνίσκι, αναλυτής διαμαντιών.
Πλέον οι τιμές των διαμαντιών υποχωρούν, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν υπηρεσίες αντί για κοσμήματα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι άνθρωποι τώρα τρώνε έξω, ταξιδεύουν και ξοδεύουν χρήματα σε εμπειρίες και όχι σε είδη πολυτελείας.
«Τα διαμάντια είναι μια αγορά που καθοδηγείται πλήρως από τον καταναλωτή», σημειώνει ο Ενταν Γκόλαν, ανεξάρτητος αναλυτής διαμαντιών. Η ζήτηση των αγοραστών για κοσμήματα με διαμάντια επηρεάζει τις τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών και, σε κάποιο βαθμό, τις τιμές λιανικής. Οι εταιρείες κοσμημάτων ενισχύουν τη ζήτηση των καταναλωτών, ρίχνοντας εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις.
Ομως τώρα η πτώση των τιμών έρχεται έπειτα από δύο χρόνια-ρεκόρ για τις πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών. Το 2021 και το 2022 η ζήτηση για κοσμήματα με διαμάντια ήταν σε υψηλό όλων των εποχών.
Αλλά μια πτώση στις τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών δεν σημαίνει ότι οι αγοραστές θα δουν φθηνότερες τιμές στα καταστήματα.
Οι έμποροι συνήθως δεν προσαρμόζουν τις τιμές τους στο κατάστημα με βάση την αγορά ακατέργαστων διαμαντιών βραχυπρόθεσμα, ανεξάρτητα από το αν τα προϊόντα γίνονται φθηνότερα ή ακριβότερα γι’ αυτούς.
Παρόλο που οι τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών πέφτουν, ένα στρογγυλό διαμάντι ενός καρατίου στο κοσμηματοπωλείο είναι κατά μέσον όρο 3% πιο ακριβό τώρα από ό,τι ήταν τον Ιανουάριο του 2020.
«Βραχυπρόθεσμα, εάν πέσουν οι τιμές χονδρικής, ορισμένοι καταστηματάρχες θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία για να έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους», δήλωσε ο Πολ Τσιμνίσκι. Οι αναλυτές του κλάδου αναμένουν να δουν άλμα στις λιανικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών διακοπών και στις αρχές του 2024. Οι χειμερινοί μήνες είναι η περίοδος αιχμής των αρραβώνων, ενώ τα Χριστούγεννα και η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι συνήθως προσοδοφόρες περίοδοι για τα κοσμηματοπωλεία.
Αν και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μικρή άνοδο τις τιμές των ακατέργαστων διαμαντιών, «συνολικά θα δούμε πτώση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι την περίοδο των γιορτών», προβλέπει ο Ντέιβιντ Τζόνσον, εκπρόσωπος της De Beers, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαμαντιών στον κόσμο.
Ο Τσιμνίσκι προβλέπει επίσης εξασθένιση της αγοράς φέτος σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα έτη, αλλά λέει ότι οι οικονομικοί δείκτες στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι πολλά υποσχόμενοι. «Η χρηματιστηριακή αγορά αποδίδει σχετικά καλά και η απασχόληση είναι ισχυρή», τόνισε, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για μια σταδιακή ανάκαμψη των τιμών των ακατέργαστων διαμαντιών το 2024.