Σε διαιτησία για τις κατολισθήσεις στην Κακιά Σκάλα

Σε διαιτησία για τις κατολισθήσεις στην Κακιά Σκάλα

Δημόσιο και Ολυμπία Οδός δεν συμφωνούν για το ποιον βαρύνει το κόστος των έργων αποκατάστασης

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε διαιτησία οδηγείται η διαφορά ανάμεσα στο Δημόσιο και την Ολυμπία Οδό σχετικά με τις κατολισθήσεις στην Κακιά Σκάλα. Η κοινοπραξία ζητάει να αναγνωρίσει το Δημόσιο ότι τα αντιδιαβρωτικά έργα είναι δική του ευθύνη και να εφαρμόσει μελέτη που εκπονήθηκε από Ελβετούς ειδικούς για τα δύο πιο επικίνδυνα σημεία. Από την πλευρά του το Δημόσιο υποστηρίζει ότι η ευστάθεια των πρανών είναι ευθύνη του παραχωρησιούχου, αρνούμενο να αναλάβει το κόστος των εργασιών που έγιναν αλλά και αυτών που πρέπει να γίνουν.

Στις αρχές Δεκεμβρίου 2022 ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη σήραγγα της Κακιάς Σκάλας σημειώνεται κατολίσθηση, η οποία έκλεισε το ρεύμα προς Αθήνα. Το υπουργείο Υποδομών ενεργοποίησε ρύθμιση του 2020 (ν. 4663) με βάση την οποία ο υπουργός επέβαλε από 1 εκατ. ευρώ πρόστιμο τόσο στην Ολυμπία Οδό Α.Ε. όσο και στην Ολυμπία Οδό Λειτουργία Α.Ε., επειδή υπήρξε διακοπή κυκλοφορίας.

Οι δύο εταιρείες κατέβαλαν το πρόστιμο, προσέφυγαν ωστόσο στα διοικητικά δικαστήρια ζητώντας την ακύρωσή του. Παράλληλα, η Ολυμπία Οδός προχώρησε στην απομάκρυνση «χαλαρών» βράχων από την πλαγιά πάνω από τον αυτοκινητόδρομο, ενώ ενίσχυσε τα σιδερένια πλέγματα προστασίας. Ζήτησε όμως από το Δημόσιο να αναγνωρίσει την κατολίσθηση ως περιστατικό «ανωτέρας βίας» (άρα ευθύνης Δημοσίου) και όχι κάτι για το οποίο ευθύνεται η κοινοπραξία, αφού βρίσκεται έξω από τη ζώνη παραχώρησης.

Από την πλευρά του το Δημόσιο απάντησε ότι τα προβλήματα ευστάθειας των πρανών, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ανήκουν στην ευθύνη του ιδιώτη, με την Ολυμπία Οδό να απαντάει ότι αυτή η ευθύνη ανήκει μόνο για τα τεχνητά πρανή (εκεί όπου έχει κοπεί η πλαγιά), επομένως όχι για το συγκεκριμένο σημείο.

Τελικώς η διαφορά οδηγήθηκε σε διοικητικό δικαστήριο, το οποίο θα συνεδριάσει στις αρχές Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολυμπία Οδός ζητάει από το Δημόσιο να καλύψει το κόστος των μέτρων που έλαβε για την προστασία του αυτοκινητοδρόμου (1,5 εκατ. ευρώ).

Επίσης να αναλάβει τα μέτρα που προέβλεψε μελέτη, την οποία έκαναν για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού Ελβετοί πραγματογνώμονες το 2015. Οι Ελβετοί είχαν προτείνει κάποιες εργασίες σε δύο σημεία, τα οποία θεωρούσαν ότι είναι πιο επικίνδυνα. Δεν είναι γνωστό αν στην προσφυγή της η Ολυμπία Οδός κοστολόγησε αυτά τα μέτρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή