H δανική Lego γιγαντώνεται με ταινίες και θεματικά πάρκα

H δανική Lego γιγαντώνεται με ταινίες και θεματικά πάρκα

Εχει ξεπεράσει ήδη Mattel και Hasbro και στοχεύει να ανταγωνιστεί την Disney

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τουβλάκια της Lego όταν «μεγαλώσουν» θέλουν να γίνουν… κάστρα της Disney. Η οικογενειακή επιχείρηση από τη Δανία, που γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1930, παράγοντας αρχικά ξύλινα παιχνίδια, έχει πλέον μεγάλες φιλοδοξίες. Με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει παιχνίδια, ταινίες και θεματικά πάρκα, ο κολοσσός των παιδικών παιχνιδιών που αυξάνει ραγδαία τα έσοδά του, πρωταγωνιστεί σε μία από τις διασημότερες ιστορίες επιτυχίας startup στην Ευρώπη. Η Lego που ουσιαστικά κυκλοφορεί μόνο ένα προϊόν σε ατελείωτες επαναλήψεις, έχει ξεπεράσει τις ανταγωνίστριες Mattel και Hasbro –τις εισηγμένες αμερικανικές εταιρείες με τις εκατοντάδες διαφορετικές επωνυμίες παιχνιδιών– για να γίνει μακράν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής παιχνιδιών στον κόσμο σε πωλήσεις και σε κέρδη. Και όλα αυτά ενώ ολοκλήρωσε αθόρυβα φέτος μια μετάβαση στην οικογενειακή της ιδιοκτησία, θεμέλιο της εταιρείας. Ο Κιελντ Κιρκ Κρίστιανσεν, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Lego και κύριος διαμεσολαβητής της οικογένειας για σχεδόν μισόν αιώνα, παρέδωσε τη σκυτάλη στον γιο του Tόμας, την τέταρτη γενιά, που διοικεί τη Lego από τη μικρή πόλη Μπιλούντ της Δανίας. «Η φιλοδοξία μας είναι πολύ υψηλή. Θέλουμε να έχουμε αντίκτυπο σε κάθε παιδί στον κόσμο που μπορούμε να προσεγγίσουμε», τονίζει ο Tόμας Κρίστιανσεν, πρόεδρος της Lego, καθώς και του Kirkbi, του οικογενειακού επενδυτικού οχήματος που ελέγχει την παιχνιδοποιία.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει, βέβαια, η Lego είναι μεγάλες. Η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών γνωρίζει εδώ και λίγο καιρό αναιμική ή καθόλου ανάπτυξη, καθώς τα παιδιά συρρέουν σε ψηφιακές συσκευές για παιχνίδι και ψυχαγωγία. Ενώ τα εμβληματικά πλαστικά τούβλα της αποδεικνύονται δυσκολότερο από το αναμενόμενο να απαλλαγούν από το πετρέλαιο. Η δανική εταιρεία παρ’ όλα αυτά βρίσκεται σε καλή οικονομική κατάσταση, με τις πωλήσεις και τα καθαρά κέρδη να έχουν επταπλασιαστεί από το 2006, μιας και η Lego δεν είναι πλέον καθαρά παιχνιδοβιομηχανία.

Πέρυσι, τα έσοδά της άγγιξαν τα 9,1 δισ. δολάρια σε σύγκριση με τα 5,4 δισ. δολάρια της Mattel και τα 5,9 δισ. δολάρια της Hasbro.

Τα προϊόντα της εμφανίζονται σε τηλεοπτικές σειρές, ταινίες, εφαρμογές και βόλτες σε θεματικά πάρκα, με ιστορίες που απευθύνονται σε αγόρια, κορίτσια και, όλο και περισσότερο, σε ενηλίκους. Τα έσοδά της –συμπεριλαμβανομένων των θεματικών πάρκων Legoland, που ελέγχονται χωριστά από την Kirkbi– είναι σχεδόν τόσο υψηλά όσο της Mattel και της Hasbro μαζί, και για πολλούς εντός και εκτός της εταιρείας ο πιο προφανής αντίπαλος είναι πλέον η μεγάλη Disney. Η Lego γιόρτασε τα 90ά της γενέθλια το 2022, αν και εισήγαγε τα πλαστικά τούβλα τη δεκαετία του 1950, έχοντας ξεκινήσει με ξύλινα παιχνίδια, η λειτουργία της ωστόσο δεν είναι ένα αδιάκοπο success story. Η εταιρεία σχεδόν κατέρρευσε στις αρχές του αιώνα: έχασε την πίστη της στα τουβλάκια και άρχισε να προσφέρει προϊόντα που έμοιαζαν περισσότερο με Barbie ή Action Man, εγχείρημα που απέτυχε. Σε μια προσπάθεια να σωθεί η εταιρεία, ένα αουτσάιντερ, ο Γιόργκεν Φιγκ Κνούντστορπ, προσελήφθη ως διευθύνων σύμβουλος και έβαλε ξανά τα τούβλα στο παιχνίδι. Οι πωλήσεις το 2006 ήταν περίπου 1,3 δισ. δολάρια, σχεδόν το ένα τρίτο της Hasbro και το ένα τέταρτο της Mattel. Πέρυσι, τα έσοδά της άγγιξαν τα 9,1 δισ. δολάρια σε σύγκριση με τα 5,4 δισ. δολάρια της Mattel και τα 5,9 δισ. δολάρια της Hasbro. Το καθαρό κέρδος της Lego, ύψους 1,9 δισ. δολαρίων, ήταν πολύ πάνω από τα 390 εκατ. δολάρια της Mattel και τα 200 εκατ. δολάρια της Hasbro.

Η επιτυχία «φρέναρε» κατά τη διάρκεια της πανδημίας και η Lego αποφάσισε να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην ψηφιακή τεχνολογία και στην πράσινη μετάβαση. Η Lego έχει πλέον αυξήσει δραματικά τον αριθμό των σετ που πουλάει, με περισσότερες σειρές για κορίτσια αλλά και σετ για ενηλίκους, από γήπεδα ποδοσφαίρου και αυτοκίνητα. Στόχος της, να «κατακτήσει» τα παιδιά σε όλο τον κόσμο, με μια ιδιαίτερη πρόσφατη ώθηση στην Κίνα και στα θεματικά πάρκα Legoland που επεκτείνονται επίσης, με αποτέλεσμα να μοιάζει πλέον ολοένα και περισσότερο στον γίγαντα της Disney, που πέρυσι είχε έσοδα ύψους 82,7 δισ. δολαρίων.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή