Σε υψηλά 15ετίας οι αξίες των μεταχειρισμένων εμπορικών πλοίων

Σε υψηλά 15ετίας οι αξίες των μεταχειρισμένων εμπορικών πλοίων

Πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες ναυτιλιακές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων, ακολουθούμενες από κινεζικές

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χρειάστηκαν 15 χρόνια, αλλά οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων επανέκαμψαν τελικά στα επίπεδα-ρεκόρ στα οποία είχαν περιέλθει το 2008, τις παραμονές δηλαδή της κατάρρευσης της Lehman Brothers και του επακόλουθου ξεσπάσματος της διεθνούς χρηματοοικονομικής κρίσης, που γκρέμισε σχεδόν κατά 95% τη ναυλαγορά μέσα σε λίγους μήνες την περίοδο 2008-2009. Το βασικό μέτρο απεικόνισης των τιμών πώλησης μεταχειρισμένων ποντοπόρων εμπορικών πλοίων, που είναι ο δείκτης Baltic S&P index, βρέθηκε την Παρασκευή σε υψηλό 15 ετών, στο υψηλότερο επίπεδο από το κραχ του 2008. Σ’ αυτή τη συγκυρία οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις εμφανίζονται καθαροί πωλητές, καθώς το τελευταίο δωδεκάμηνο τα πλοία που έχουν εκποιήσει είναι περισσότερα από αυτά που έχουν αγοράσει.

Η επιστροφή των αξιών των πλοίων σε επίπεδα-ρεκόρ προέρχεται από τις αυξημένες τιμές αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων, τόσο φορτηγών μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου όσο και δεξαμενοπλοίων. Είναι χαρακτηριστικό πως τον τελευταίο ενάμιση μήνα οι αυξήσεις των αξιών είναι σχεδόν καθημερινές. Οι τιμές των δεξαμενοπλοίων και των bulker (φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων) αυξάνονται συνεχώς από τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Πρωταγωνιστές βάσει του αριθμού των πλοίων που αγοράζουν και πουλούν παραμένουν ναυτιλιακές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων, ακολουθούμενες από κινεζικές, καθώς συνεχίζεται η διαρκής δραστηριότητα της ελληνικής πλοιοκτησίας να ανανεώνει τον στόλο της με πιο σύγχρονο τονάζ αλλά και να είναι πωλητής (net seller overall) στα υψηλά της αγοράς. Σύμφωνα με στοιχεία της Allied Quantum Sea, το τελευταίο δωδεκάμηνο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες έχουν αγοράσει 219 ποντοπόρα εκ των οποίων τα 153 φορτηγά, τα 47 δεξαμενόπλοια, τα 7 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Παράλληλα έχουν πουλήσει συνολικά 257 πλοία, επωφελούμενες από τις υψηλές τιμές, εκ των οποίων τα 95 φορτηγά, τα 142 δεξαμενόπλοια, τα 5 εμπορευματοκιβωτίων και τα 13 υγροποιημένου αερίου.

Ο εβδομαδιαίος Baltic S&P index ενισχύθηκε λιγότερο από μία ποσοστιαία μονάδα στην τελευταία διαπραγμάτευση της εβδομάδας, αλλά αυτό ήταν αρκετό για να τον τοποθετήσει πάνω από κάθε άλλη ένδειξη των τελευταίων 15 χρόνων.

Ο δείκτης Baltic Exchange έφτασε τις 5.044 μονάδες, από το πρόσφατο επίπεδο των 4.966, αλλά μόνο μερικές μονάδες υψηλότερα από το προηγούμενο υψηλό 15ετίας των 5.041 που έφτασε τον Ιούνιο.

Ο δείκτης συνδυάζει τιμές δεξαμενοπλοίων και φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων και η άνοδός του οφείλεται σε κέρδη και στις δύο αγορές.

Ο υποδείκτης πλοίων ξηρού χύδην φορτίου ανέβηκε στις 3.215 μονάδες την Παρασκευή, συνεχίζοντας τη σταθερή άνοδο από τότε που «βυθίστηκε» στις 3.126 στις 8 Σεπτεμβρίου, σημειώνοντας το υψηλότερο σημείο για τα πλοία αυτά από τις 23 Ιουνίου. Οι άνοδοι αυτοί έρχονται σε μια αγορά που χαρακτηρίζεται από πολλαπλές αγοραπωλησίες πλοίων.

Οι τελευταίες συναλλαγές ανέβασαν τον αριθμό των μεγάλων φορτηγών πλοίων capesize που πουλήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος σε 78, υπερδιπλάσιο νούμερο σε σχέση με το αντίστοιχο κατά την ίδια περίοδο του 2022. Την Παρασκευή, μεσίτες ανέφεραν πώληση ενός capesize, κινεζικής κατασκευής, ναυπήγησης 2009, εξοπλισμένο με scrubbers έναντι 22,7 εκατ. δολαρίων. Τον Ιούλιο, ένα φορτηγό capesize με αυτά τα χαρακτηριστικά άλλαξε χέρια για 18,9 εκατ. δολάρια.

Αλλά και ο δείκτης τιμών μεταχειρισμένων δεξαμενοπλοίων εκτινάχθηκε στις 6.873 μονάδες την Παρασκευή, καταγράφοντας νέο ιστορικό υψηλό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT