Η δυναμική επιστροφή των live εκδηλώσεων μετά την πανδημία

Η δυναμική επιστροφή των live εκδηλώσεων μετά την πανδημία

Η μεγάλη ζήτηση εκτοξεύει τις τιμές εισιτηρίων και φέρνει το «funflation»

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το αυξανόμενο κόστος της διασκέδασης μετά τον εγκλεισμό της πανδημίας γίνεται δυσβάσταχτο για τους καταναλωτές. Και πλέον έχει όνομα: τo «funflation» είναι το πιο πρόσφατο τσιτάτο στο οποίο βασίζονται οι έμποροι λιανικής για να εξηγήσουν γιατί οι αγοραστές αποφεύγουν τις αγορές αγαθών, έπειτα από ένα καλοκαίρι με ρεκόρ δαπανών για συναυλίες. Οι τιμές των εισιτηρίων για live και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις, από τις συναυλίες της Tέιλορ Σουίφτ και της Μπιγιονσέ μέχρι τους ποδοσφαιρικούς αγώνες και τις επισκέψεις σε θεματικά πάρκα, αυξήθηκαν φέτος με εντυπωσιακό ρυθμό, πυροδοτώντας το φαινόμενο του «funflation». Οι οικογένειες εξοικονόμησαν μεγάλα ποσά στη διάρκεια της πανδημίας και τα ξοδεύουν πλέον μαζικά σε συναυλίες και θεάματα, εκτοξεύοντας στα ύψη τις τιμές τους. «Τα ζωντανά θεάματα είναι αυτή τη στιγμή το πιο λαμπρό αστέρι στον ευρύτερο κλάδο των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας», εξηγεί η αναλύτρια της Bank of America, Τζέσικα Ερλιχ.

Σύμφωνα με πρόσφατη εκτίμηση της Morgan Stanley, οι συναυλίες του καλοκαιριού και οι ταινίες-υπερπαραγωγές αναμένεται να προσθέσουν συνολικά 8,5 δισ. δολάρια στην ανάπτυξη των ΗΠΑ το τρέχον τρίμηνο. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν για εμπειρίες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι Αμερικανοί επρόκειτο να ξοδέψουν περίπου 95 δισ. δολάρια φέτος σε εισιτήρια για θεάματα, σύμφωνα με στοιχεία από το Γραφείο Οικονομικής Ανάλυσης των ΗΠΑ τον Αύγουστο. Αυτό το ποσό είναι αυξημένο κατά 23% από το σύνολο του περασμένου έτους και 12,5% υψηλότερο από τα 84,4 δισ. δολάρια που δαπανήθηκαν το 2019, τον τελευταίο χρόνο πριν η πανδημία βάλει λουκέτο στα live σόου.

Τα ζωντανά θεάματα είναι αυτή τη στιγμή το πιο λαμπρό αστέρι στον ευρύτερο κλάδο των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας.

Την ίδια στιγμή όμως σχεδόν το 60% των Αμερικανών χρειάστηκε να περικόψει τις δαπάνες για ψυχαγωγία φέτος λόγω της αύξησης του κόστους, σύμφωνα με έρευνα της Wall Street Journal/Credit Karma σε περίπου 1.000 Αμερικανούς καταναλωτές στις αρχές Σεπτεμβρίου. Το 37% απαντάει ότι δεν μπορεί να συμβαδίσει με την αυξανόμενη τιμή των εκδηλώσεων, ενώ περισσότερο από το 20% των Αμερικανών δηλώνει πρόθυμο να χρεωθεί για να συνεχίσει να απολαμβάνει τα αγαπημένα του σόου. Το κόστος των εισιτηρίων και των συναυλιών αυξήθηκε ταχύτερα από τις τιμές των τροφίμων, της βενζίνης και άλλων βασικών προϊόντων το 2022, σύμφωνα με την Ερευνα Καταναλωτικών Δαπανών της στατιστικής υπηρεσίας, τάση που συνεχίστηκε και φέτος. Οι δαπάνες για θεματικά πάρκα, χώρους κατασκήνωσης και συναφείς υπηρεσίες αναμένεται να φθάσουν στα 79,9 δισ. δολάρια φέτος, καταγράφοντας αύξηση 3,4% από το 2022 και 6,2% από το 2019.

Οι τιμές για τα εισιτήρια συναυλιών ειδικότερα είναι στα ύψη λόγω της έντονης ζήτησης. Μουσικά στελέχη αποδίδουν το φαινόμενο στη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και στην παγκοσμιοποίηση της ποπ μουσικής χάρη στο streaming, με τον Πορτορικανό ράπερ Bad Bunny και το κορεατικό γυναικείο γκρουπ Blackpink να γεμίζουν στάδια σε όλο τον κόσμο στις πρόσφατες περιοδείες τους. Η μέση τιμή εισιτηρίου για περιοδείες στη Βόρεια Αμερική έφθασε στα 120,11 δολάρια αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας αύξηση 7,4% σε σχέση με πέρυσι και 27% από το 2019, σύμφωνα με την Pollstar. Για πρώτη φορά οι πέντε κορυφαίες περιοδείες παγκοσμίως –Τέιλορ Σουίφτ, Μπρους Σπρίνγκστιν, Χάρι Στάιλς, Ελτον Τζον και Εντ Σίραν– συγκέντρωσαν η κάθε μία περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια σε έσοδα από εισιτήρια το πρώτο εξάμηνο του 2023. Τις δύο τελευταίες δεκαετίες συνήθως δεν υπήρχαν περισσότεροι από ένας ή δύο καλλιτέχνες σε αυτό το επίπεδο, σύμφωνα με την Pollstar.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή