Λειτουργικά κέρδη έως 415 εκατ. αναμένει το 2023 η Aegean

Λειτουργικά κέρδη έως 415 εκατ. αναμένει το 2023 η Aegean

Για τη φετινή χρήση η εισηγμένη θα διανείμει μέρισμα, ύστερα από μία τετραετία

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χρονιά υψηλών επιδόσεων αναμένεται να είναι το 2023 για την Aegean, προς τους μετόχους της οποίας θα διανεμηθεί μέρισμα. Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης, το φετινό εννεάμηνο ήταν το ισχυρότερο όλων των ετών, από πλευράς επιδόσεων. «Η Aegean όχι μόνο ανέκαμψε πλήρως από την πανδημία, αλλά έχει ισχυροποιήσει τη συνολική της θέση στην αγορά και έχει καταγράψει σημαντική βελτίωση σε σχέση και με το 2019», τόνισε. Σε μία εφ’ όλης της ύλης ενημέρωση, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε, χθες το μεσημέρι, πως η αεροπορική ενίσχυσε σε σχέση με πέρυσι το μερίδιο στην εσωτερική και διεθνή αγορά, εμφανίζοντας ρυθμό ανάπτυξης υψηλότερο, συγκριτικά με αυτόν του κλάδου.

Σχολιάζοντας τα χρηματοοικονομικά μεγέθη της Aegean, ανέφερε ότι η αναλογία καθαρών κερδών προς έσοδα ανήλθε στο εννεάμηνο στο 12,8%, αποτελώντας μία από τις καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με ευρωπαϊκούς, εισηγμένους στο χρηματιστήριο, αερομεταφορείς. Προέβλεψε ότι η φετινή χρονιά θα ολοκληρωθεί με λειτουργικά κέρδη (Ebitda) 400 έως 415 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 200 εκατ. έως 215 εκατ. ευρώ. Για τη φετινή χρήση, η εισηγμένη θα διανείμει μέρισμα, ύστερα από μία τετραετία, το οποίο αναμένεται να εγκριθεί στη γενική συνέλευση το 2024.

Tο φετινό εννεάμηνο ήταν το ισχυρότερο όλων των ετών, από πλευράς επιδόσεων, σημειώνει ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης.

Για την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης και την απόκτηση, έναντι τιμήματος 85,4 εκατ. ευρώ, του συνόλου των τίτλων κτήσης μετοχών (warrants) που κατέχει το Δημόσιο, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι σηματοδοτεί πως η Aegean πέτυχε πολύ καλές επιδόσεις τόσο ως προς την κερδοφορία όσο και σε σχέση με την τιμή της μετοχής της. Η πορεία της αξίας των warrants που διατέθηκαν, υπερέβη σημαντικά τις προσδοκίες της πολιτείας, όπως είπε. Για το ζήτημα θα πραγματοποιηθεί στις 14 Δεκεμβρίου έκτακτη γενική συνέλευση, με την Aegean να έχει ήδη λάβει επιστολές από μετόχους που εκπροσωπούν άνω του 60% του μετοχικού κεφαλαίου και αναφέρουν ότι προτίθενται να υπερψηφίσουν στην επικείμενη Γ.Σ. την απόκτηση των warrants.

Σχετικά με τον στόλο, η Aegean έκανε χρήση της επιλογής που είχε για αύξηση της παραγγελίας από την Airbus κατά τρία αεροσκάφη, ενώ προχώρησε στη μίσθωση ενός ακόμη. Αυτό σημαίνει ότι ο συνολικός αριθμός της νέας γενιάς αεροσκαφών Airbus της οικογένειας Neo θα αυξηθεί από 46 σε 50, με τα ιδιαίτερα αποδοτικά A321neo να αντιπροσωπεύουν το 60% της συνολικής παραγγελίας. Μέχρι σήμερα, η αεροπορική έχει παραλάβει 28 αεροπλάνα, αριθμός που θα αυξηθεί σε 31 τον Ιούλιο του 2024.

Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στο τεχνικό ζήτημα που έχει προκύψει με τις μηχανές GTF (Pratt and RTX) των αεροσκαφών Neo, επηρεάζοντας 40 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως. Θα πρέπει δηλαδή να ελέγχονται νωρίτερα, συγκριτικά με το χρονικό διάστημα που προβλεπόταν αρχικά, με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη να παραμένουν στο έδαφος καθηλωμένα μέχρι την ολοκλήρωση των επιθεωρήσεων. Οπως εκτίμησε ο επικεφαλής της Aegean, περίπου 10 αεροπλάνα νέας γενιάς θα τεθούν προσωρινά εκτός πτητικού έργου. Η αεροπορική θα καλύψει τις ανάγκες της μέσω πέντε αεροσκαφών leasing και με ακόμη τέσσερα που εκτελούν ναυλωμένες πτήσεις. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει στη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης των διαθέσιμων επιβατοχιλιομετρικών θέσεων από 2% έως 4%, χωρίς όμως να επηρεάζει τη στρατηγική της αεροπορικής για αύξηση της χωρητικότητας από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση, η αεροπορική βρίσκεται σε συζητήσεις με τους προμηθευτές της για τη διεκδίκηση αποζημίωσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή