Ενισχύεται το συνδικάτο UAW στις ΗΠΑ

Ενισχύεται το συνδικάτο UAW στις ΗΠΑ

Μετά την επιτυχία της απεργίας στο Ντιτρόιτ, προσπαθεί να προσελκύσει εργαζομένους από 13 ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίες

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εχοντας ενθαρρυνθεί από τις πρόσφατες επιτυχίες του στην αναμέτρησή του με τους τρεις κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, το μεγαλύτερο συνδικάτο εργαζομένων στον κλάδο, το UAW, επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει τις κατακτήσεις του συμπεριλαμβάνοντας στους κόλπους του το προσωπικό 13 ακόμη αυτοκινητοβιομηχανιών. Διεξάγει, έτσι, συντονισμένα εκστρατεία προσέλκυσης νέων μελών, εργαζομένων που δεν ανήκουν σε κανένα συνδικάτο.

Καλεί συνολικά 150.000 υπαλλήλους από τις 13 αυτές εταιρείες, στις οποίες συγκαταλέγονται οι Tesla, Toyota, Volkswagen, Hyundai, Rivian, Nissan, BMW, Mercedes-Benz, να υπογράψουν δήλωση ότι ενδιαφέρονται να γίνουν μέλη του. Επιχειρεί, παράλληλα, να ενσωματώσει στα μέλη του τους εργαζομένους στις Honda, Subaru, Mazda, Lucid και Volvo Cars. Πρόκειται για την πρώτη τόσο αποφασιστική κίνηση του UAW έπειτα από δεκαετίες, στη διάρκεια των οποίων είχε αποδυναμωθεί τόσο το εν λόγω συνδικάτο όσο και γενικότερα το συνδικαλιστικό κίνημα στις ΗΠΑ, καθώς πολλές εταιρείες συρρικνώνονταν και πολλές μετέφεραν μέρος της παραγωγής τους και των θέσεων εργασίας σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Το UAW έχει ανακτήσει την αυτοπεποίθησή του καθώς τον Οκτώβριο πέτυχε σε μεγάλο βαθμό την ικανοποίηση των αιτημάτων των εργαζομένων στους τρεις κολοσσούς του Ντιτρόιτ, τις Ford, General Motors και Stellantis, έπειτα από παρατεταμένες απεργίες. Μεταξύ άλλων, πέτυχε αύξηση μισθών 25% μέχρι το 2028, μείωση του χρόνου στον οποίο ο μισθός φτάνει στο υψηλότερο επίπεδό του, αύξηση 150% στους μισθούς των εποχικών υπαλλήλων και μετατροπή τους σε μόνιμους υπαλλήλους.

Με την πρόσφατη κινητοποίηση σε Ford, General Motors και Stellantis πέτυχε, μεταξύ άλλων, αύξηση μισθών 25% μέχρι το 2028.

Γενικότερα κατόρθωσε να επαναφέρει ένα κλίμα ασφάλειας στους εργαζομένους των αυτοκινητοβιομηχανιών που θεωρούσαν ότι οι θέσεις εργασίας τους απειλούντο από τη στροφή στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, καθώς η παραγωγή τους απαιτεί λιγότερο προσωπικό αλλά πρώτες ύλες με μεγαλύτερο κόστος. Οπως τονίζουν αναλυτές του κλάδου, η στρατηγική του UAW είναι η ίδια με την οποία κινήθηκε τον Οκτώβριο, όταν διαπραγματευόταν ταυτοχρόνως και με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.

«Τώρα είναι η σειρά σας όλων εσάς που εργάζεστε χωρίς τα οφέλη ενός συνδικάτου», τόνιζε σε ανάρτησή του στην ιστοσελίδα του UAW ο επικεφαλής του συνδικάτου Σον Φάιν και τους διαβεβαίωνε πως δεν χρειάζεται πλέον να ανησυχούν για το πώς θα πληρώσουν το ενοίκιο ή πώς θα συντηρήσουν την οικογένειά τους, καθώς «η εταιρεία κερδίζει εκατομμύρια». Σημειωτέον ότι οι επιτυχίες που σημείωσε το UAW με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ έχουν ήδη εξωθήσει τις Subaru και Toyota να αυξήσουν τους μισθούς επικαλούμενες την ανάγκη να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Και βέβαια ο Φάιν απέδωσε αυτές τις αυξήσεις στη νέα δύναμη που έχει αποκτήσει το συνδικάτο και ζήτησε από τους εργαζομένους των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών να πυκνώσουν τις γραμμές του. Μέχρι στιγμής η πρόσκληση του συνδικάτου φαίνεται να βρίσκει ευήκοα ώτα μεταξύ των υπαλλήλων των αυτοκινητοβιομηχανιών και οι ελπίδες του UAW να ανακτήσει τη δύναμή του φαίνεται να έχουν βάση. Εχουν προηγηθεί πάντως χαλεποί καιροί, με τα μέλη του να έχουν μειωθεί δραματικά, από 1,5 εκατ. άτομα πριν από δεκαετίες, σε μόλις 400.000 εργαζομένους σήμερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή