Τη βοήθεια του ChatGPT επιστρατεύουν οι αναζητούντες εργασία

Τη βοήθεια του ChatGPT επιστρατεύουν οι αναζητούντες εργασία

Τι δείχνει η έρευνα του kariera.gr που πραγματοποιήθηκε μέσω LinkedIn με δείγμα 14.000 άτομα

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μαζικά χρησιμοποιούν ή προτίθενται να χρησιμοποιήσουν το νέο εργαλείο της τεχνητής νοημοσύνης, το ChatGPT, οι αναζητούντες εργασία, κάποιοι μάλιστα κρυφά από τους εργοδότες τους, την ίδια στιγμή που στη συντριπτική τους πλειοψηφία επιλέγουν να αναπτύξουν νέες δεξιότητες, κάνοντας μαθήματα μέσω Ιντερνετ. Το kariera.gr, το εξειδικευμένο σάιτ για την αναζήτηση εργασίας, αποκωδικοποιεί τις συνήθειες και τις συμπεριφορές όσων αναζητούν εργασία στην Ελλάδα, μέσα από τις τάσεις που έχουν διαμορφωθεί από χιλιάδες απαντήσεις τις οποίες έδωσαν οι λεγόμενοι «job seekers».

Οι νέες τάσεις στις συνήθειες κυρίως των νέων που αναζητούν εργασία ή και που εντάχθηκαν πρόσφατα στην αγορά, προέκυψαν μέσα από περισσότερους από 14.000 ανθρώπους που απάντησαν μέσω του LinkedIn, σε ερωτήσεις όπως πόσες σελίδες βιογραφικό έχουν, αν δίνουν σημασία στα reviews των πιθανών εργοδοτών τους, αν χρησιμοποιούν το ChatGPT, αλλά και πώς αυξάνουν τα προσόντα τους. Και οι απαντήσεις καταδεικνύουν ότι οι «job seekers» χρησιμοποιούν το Ιντερνετ και την τεχνητή νοημοσύνη ως βασικά εργαλεία στην προσπάθειά τους να ενταχθούν στην αγορά εργασίας, όπως και αυτοί που ήδη βρίσκονται σε κάποια δουλειά.

Για παράδειγμα, προκύπτει από τις απαντήσεις 1.481 ατόμων ότι σε ποσοστό 43% προτιμούν τα online courses προκειμένου να αναπτύξουν νέες δεξιότητες για την καριέρα τους. Ενα επίσης σημαντικό ποσοστό της τάξης του 27% επιλέγει τα workshops – σεμινάρια, 26% εκπαιδεύονται ενώ είναι στη δουλειά, και υπάρχει κι ένα 3% που επιλέγει άλλο τρόπο. Στην ερώτηση αν χρησιμοποιούν το νέο εργαλείο της τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT για τη δουλειά τους, το 36% απάντησε πως του είναι χρήσιμο, αντίστοιχα ένα 35% απάντησε πως θα το κάνει στο μέλλον και ένα 14% πως το χρησιμοποιεί μεν, το κάνει όμως κρυφά από τον εργοδότη του. Υπάρχει βέβαια κι ένα 16% που απάντησε πως δεν το συμπαθεί (1.360 απαντήσεις).

Ερωτώμενοι αν κοιτούν τα reviews των εργοδοτών πριν αποδεχθούν μια θέση, σε σύνολο 1.958 συμμετεχόντων, οι 6 στους 10 (59%) απάντησαν «πάντα» και άλλοι 3 στους 10 (32%) «κάποιες φορές». Υπάρχει ένα 5% που απάντησε «ποτέ» και το υπόλοιπο 4% που είπε πως «έχει άλλη πηγή πληροφόρησης».

Στην ερώτηση, τέλος, πόσες σελίδες είναι ένα βιογραφικό τους, από τους 3.929 που απάντησαν στο poll του kariera.gr στο LinkedIn, το 47% ανέφερε πως βάζει δύο σελίδες, το 42% αυστηρά μία, ενώ το 11% λέει περισσότερες από δύο. Μάλιστα, καταρρίπτοντας τα στερεότυπα, 74% (από 2.273 απαντήσεις) αναφέρει πως δεν στέλνει cover letter, ενώ μόλις το 26% λέει πως στέλνει συνοδευτική επιστολή με το βιογραφικό του. Aντίστοιχα κινούνται και αναφορικά με την αποστολή ευχαριστήριου email έπειτα από συνέντευξη: Το 62% δεν στέλνει (από 2.054 απαντήσεις).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT