Τζίρο 22 εκατ. ευρώ αναμένει για φέτος η αλυσίδα L’artigiano

Τζίρο 22 εκατ. ευρώ αναμένει για φέτος η αλυσίδα L’artigiano

Η εταιρεία σχεδιάζει για το 2024 το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων σε βόρεια προάστια και κέντρο Αθήνας

1' 44" χρόνος ανάγνωσης

Τριάντα χρόνια μετά την απόφαση του Χρήστου Βιτσικάνου να εγκαταλείψει την ενασχόληση με την τρομπέτα και να ανοίξει το πρώτο του κατάστημα διανομής πίτσας στην περιοχή του Βύρωνα, η αλυσίδα L’artigiano μετράει 24 καταστήματα, κυρίως στην Αττική, και εξετάζει περαιτέρω διεύρυνση την επόμενη χρονιά. Αν και ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι μεγάλος, λόγω της ύπαρξης πολλών μεμονωμένων «παικτών», η εταιρεία βρίσκεται στην τρίτη θέση μεταξύ των αλυσίδων διανομής πίτσας, μετά την ελληνική Pizza Fan και την πολυεθνική Domino’s Pizza.

Το 2022 ο τζίρος του δικτύου της διαμορφώθηκε σε περίπου 18 εκατ. ευρώ και για το 2023 αναμένεται να φτάσει στα 21-22 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της εταιρείας αναμένει επίσης βελτίωση της οργανικής της κερδοφορίας, λόγω αφενός της αποκλιμάκωσης των τιμών ενέργειας και των πρώτων υλών και αφετέρου λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης. Οι παραγγελίες, ωστόσο, έχουν μειωθεί κατά περίπου 5%, εξέλιξη που σχετίζεται με τον πληθωρισμό και την επακόλουθη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Η εταιρεία βεβαίως, όπως άλλωστε και όλος ο κλάδος της εστίασης, προχώρησε σε ανατιμήσεις, τόσο στα τέλη του 2022 (8%) όσο και τώρα (επίσης 8%). Ο κ. Βιτσικάνος, πάντως, μιλώντας σε δημοσιογραφική συνάντηση υποστήριξε ότι το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στο κόστος λειτουργίας έχει απορροφηθεί από την αλυσίδα, δεδομένου ότι το κόστος της ενέργειας πέρυσι είχε δεκαπλασιαστεί, ενώ και σε αρκετές πρώτες ύλες (όπως αλεύρι, ηλιέλαιο, τυριά) οι ανατιμήσεις ξεπερνούσαν το 100%.

Για την επόμενη χρονιά η εταιρεία σχεδιάζει το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων, κυρίως στα βόρεια προάστια και στο κέντρο της Αθήνας, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει στην πώληση κάποιων καταστημάτων της σε δικαιοδόχους (franchisees). Σήμερα, μόλις έξι από τα 24 καταστήματα L’artigiano λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης και όλα τα υπόλοιπα είναι εταιρικά. Εκτός Αττικής, η αλυσίδα διαθέτει μόλις τρία καταστήματα (σε Κόρινθο, Χαλκίδα και Καλαμάτα), χωρίς ωστόσο μεγαλύτερη επέκταση σε άλλες πόλεις να περιλαμβάνεται στα άμεσα σχέδιά της.

Η L’artigiano, αν και έχει συνεργασία με τις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας/διανομής (efood, Wolt και Box), πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της εκτός πλατφορμών. Περίπου το 70% των πωλήσεων γίνεται εκτός πλατφορμών με το 15% να είναι μέσω παραλαβής από το κατάστημα (take out).

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT