Κλείνει στα τέλη του έτους η Instashop στην Ελλάδα

Κλείνει στα τέλη του έτους η Instashop στην Ελλάδα

Η εταιρεία είχε το 2022 κύκλο εργασιών 3,18 εκατ. ευρώ έναντι 1,54 εκατ. ευρώ το 2021

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Λουκέτο» βάζει στις 31 Δεκεμβρίου 2023 η Instashop και προστίθεται στον μακρύ κατάλογο των ηλεκτρονικών πλατφορμών παραγγελιοληψίας/ή και διανομής προϊόντων που έχουν κλείσει το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα. Διευκρινίζεται ότι η εταιρεία διακόπτει τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά, αλλά όχι στις υπόλοιπες χώρες, όπου συνεχίζει κανονικά.

Η εταιρεία έστειλε επιστολή στα συνεργαζόμενα καταστήματα αποδίδοντας την απόφαση στις συνθήκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και στο δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. «Μετά δύο χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα, και μετά από προσεκτική αξιολόγηση των τρεχουσών συνθηκών της αγοράς και των δύσκολων παγκόσμιων μακροοικονομικών συνθηκών που επιμένουν, λάβαμε τη δύσκολη απόφαση να διακόψουμε την υπηρεσία της εφαρμογής μας στην Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά στη σχετική επιστολή.

«Αιφνιδιαστήκαμε, καθώς μέχρι και πριν από μία εβδομάδα συζητούσαμε να αυξήσουμε τον αριθμό των συνεργαζόμενων καταστημάτων μας», δήλωσε στην «Καθημερινή» ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής της Metro AEBE. Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα λιανικής του ομίλου Metro, MyMarket, ήταν μία από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είχαν συνεργασία με την Instashop. Ο ίδιος, πάντως, επισήμανε ότι το μοντέλο λειτουργίας της Instashop ήταν αρκετά ακριβό –για την ίδια την εταιρεία και όχι για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις– αφού ήταν από τις λίγες πλατφόρμες που έκαναν αυτή τη συλλογή της παραγγελίας (picking), διαθέτοντας δύο άτομα ανά κατάστημα. Αυτό, βεβαίως, διασφάλιζε ταχύτητα εξυπηρέτησης, αλλά στο τέλος της ημέρας –ειδικά σε μια μικρή αγορά όπως η ελληνική– αυτό δεν ήταν αρκετό. Εκτός από τη MyMarket, η Instashop είχε συνεργασία με τις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Θανόπουλος, αλλά και με άλλες λιανεμπορικές αλυσίδες όπως Κωτσόβολος, Pet City, αλλά και με μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων, φαρμακεία κ.ά.

Η Instashop ιδρύθηκε στο Ντουμπάι το 2015 από τον Γιάννη Τσιώρη και την Ιωάννα Αγγελιδάκη, ενώ το 2020 εξαγοράστηκε από τον γερμανικό κολοσσό του Quick Commerce, την Delivery Hero, που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται με την efood. Μάλιστα, το τίμημα ύψους 360 εκατ. δολαρίων είχε προκαλέσει αίσθηση. Η ελληνική θυγατρική ιδρύθηκε τον Μάιο του 2018.

Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, η Instashop είχε το 2022 κύκλο εργασιών 3,18 εκατ. ευρώ έναντι 1,54 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι ζημίες της είχαν υπερδιπλασιαστεί φτάνοντας το 2022 στα 3,55 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,23 εκατ. ευρώ το 2021. Το σύνολο των υποχρεώσεών της στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ανερχόταν σε 2,13 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του 2022 η εταιρεία απασχολούσε 107 άτομα. Υπενθυμίζεται πως τον Οκτώβριο σταμάτησε να λειτουργεί η Pop Market, που δραστηριοποιούνταν στο quick commerce ειδών παντοπωλείου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή