Μόνο δύο ευρωπαϊκές στις 20 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου

Μόνο δύο ευρωπαϊκές στις 20 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου

Στην κορυφή η Amazon, οι γερμανικές Deutsche Telekom και Mercedes-Benz στην 11η και 16η θέση αντίστοιχα

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μόλις δύο ευρωπαϊκές εταιρείες, και δη γερμανικές, εμφανίζονται στον κατάλογο με τις 20 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Η Deutsche Telekom, αξίας 62,93 δισ. δολαρίων (11η), και η Mercedes-Benz, αξίας 58,8 δισ. δολαρίων (16η), «σπάνε» την αμερικανική κυριαρχία στη λίστα, με την Αmazon να κατακτάει την κορυφή με εκτιμώμενη αξία 299,28 δισ. δολαρίων, παρά την απώλεια 51 δισ. δολαρίων τον περασμένο χρόνο. Ο αμερικανικός γίγαντας ηλεκτρονικού εμπορίου ξεπέρασε τη νικήτρια της περυσινής χρονιάς Apple, η οποία έχασε το 16% της αξίας της, στα 297,51 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία χρηματοοικονομικής ανάλυσης TradingPedia.

Τρίτη στη λίστα η Google, που αύξησε την αξία της κατά σχεδόν 18 δισ. δολάρια από πέρυσι, φτάνοντας στα 231,38 δισ. δολάρια. Οι ΗΠΑ είναι μακράν η χώρα με τη μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο top 20 της κατάταξης, εκπροσωπώντας τις μισές εταιρείες που περιλαμβάνονται στη λίστα, με συνολική αξία περίπου 1,5 τρισ. δολαρίων. Η μεγαλύτερη εταιρεία εκτός ΗΠΑ είναι η νοτιοκορεατική εταιρεία τεχνολογίας Samsung, που φιγουράρει στην 6η θέση με 99,66 δισ. δολάρια. Παρά το γεγονός ότι έχουν περιορισμένη παρουσία στην πρώτη 20άδα, οι ευρωπαϊκές χώρες και εταιρείες εμφανίζονται σε μεγάλο βαθμό στην ευρύτερη μελέτη, καθώς 14 από αυτές είναι ανάμεσα στις 500 μεγαλύτερες.

ΗΠΑ και Κίνα είναι σαφώς πρωτοπόροι στην παγκόσμια σκηνή, με 202 και 79 στις 500 κορυφαίες εταιρείες, αντίστοιχα. Οταν εξετάζονται οι βιομηχανίες στο σύνολό τους, η τραπεζική κυριαρχεί στον αριθμό των εταιρειών σε κάθε τομέα, σύμφωνα με την TradingPedia: περίπου το 14,2% όλων των εμπορικών σημάτων στις κορυφαίες 500 είναι εταιρείες τραπεζικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ενώ το 10% είναι επιχειρήσεις λιανικής.

Στη συνολική αξία, η τεχνολογία και το λιανικό εμπόριο βρίσκονται στην κορυφή, με τους κολοσσούς τεχνολογίας να αντιπροσωπεύουν περίπου το 13,4% της συνολικής αξίας των κορυφαίων 500 εταιρειών και τους αντίστοιχους κολοσσούς λιανικής το 13,2%. Δεν έχουν όλες οι χώρες την ικανότητα να δημιουργήσουν ένα κορυφαίο εμπορικό σήμα και οι μεγαλύτερες οικονομίες τείνουν να έχουν πλεονέκτημα από αυτή την άποψη. Παγκοσμίως αναγνωρισμένες μάρκες, ωστόσο, μπορούν να αναδυθούν από διάφορες γωνιές του κόσμου και ενίοτε μικρότερες οικονομίες δημιουργούν γνωστές μάρκες ενάντια σε κάθε προσδοκία: τα τηλέφωνα Nokia της Φινλανδίας και η μεξικανική μπίρα Corona αποτελούν δύο ενδεικτικά παραδείγματα στη λίστα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή