Pet City: Επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και νέες συνεργασίες

Pet City: Επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και νέες συνεργασίες

Η εταιρεία στοχεύει στην ανάπτυξη του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου με νέες συνεργασίες, ενώ εξετάζει και αξιολογεί τον αντίκτυπο της ενεργειακής κρίσης στην οικονομική ανάπτυξη

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επέκταση του δικτύου και των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου σε μεγάλα αστικά κέντρα εκτός Αττικής σχεδιάζει η διοίκηση της Pet City, δύο χρόνια μετά την εξαγορά της από την BC Partners.

Η εταιρεία λειτουργεί ήδη 10 καταστήματα εκτός της πρωτεύουσας, εκ των οποίων τα μισά σε Θεσσαλονίκη (3) και Χαλκίδα(2), ενώ έχει ακόμα παρουσία σε Κρήτη, Λάρισα, Κόρινθο, Πάρο και Σαλαμίνα. Συνολικά η BC Partners, παρέλαβε ένα δίκτυο 76 καταστημάτων και έχει προσθέσει 17 νέα (12 πέρυσι και 5 φέτος), ενώ 4 ακόμη βρίσκονται σε φάση κατασκευής. 

Pet City: Επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και νέες συνεργασίες-1
Η ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα από νέες συνεργασίες με ισχυρά Brands.

Η εξαγορά της Aurora

Παράλληλα η διοίκηση προγραμματίζει την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ως μέρος αυτού του σχεδίου, πέρυσι τον Δεκέμβριο η Pet City εξαγόρασε αντί τιμήματος €1,35 εκατ. την εταιρεία Aurora ΙΚΕ η οποία δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα από τις νέες συνεργασίες με γνωστά brands, καθώς και με την ανάπτυξη private labels, τα οποία εκτιμάται ότι θα φέρουν νέο πελατολόγιο στην εταιρεία. Τα προϊόντα που διατίθενται από τα Pet City ξεπερνούν τα 15.000.

Περιθώριο κέρδους

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις του ομίλου πέρυσι ανήλθαν σε €53,677 εκατ. έναντι €51,422 εκατ. το 2021, αυξημένες κατά 4,39%, γεγονός που κυρίως οφείλεται στην αύξηση των καταστημάτων και των τιμών πώλησης, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους κυμάνθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα, σε 49,23% για το 2022 σε σύγκριση με 50,55% το 2021.

Τα έξοδα διάθεσης και διοίκησης ανήλθαν σε €21,28 εκατ. έναντι €17,644 εκατ. το 2022, σημειώνοντας μια αύξηση της τάξης του 20,61% ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανήλθαν στο 39,65% έναντι 34.31% του 2021 που κυρίως οφείλεται στο άνοιγμα των νέων καταστημάτων και στην εταιρική αναδιοργάνωση.

Τα χρηματοοικονομικά έξοδα το 2022 ανήλθαν σε €1,585 εκατ. έναντι € 1,247 εκατ. το 2021 αύξηση που προήλθε κυρίως από τους τόκους του ομολογιακού δανείου που βάρυναν τα έξοδα για τους δύο τελευταίους μήνες της χρήσεως.

Τέλος, σχετικά με την κερδοφορία, το EBITDA του Ομίλου για το 2022 διαμορφώθηκε σε €8,75 εκατ. από €11,7 εκατ. το 2021, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 5% που προέκυψε από την αύξηση των δαπανών. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα €3,423 εκατ. από €7,36 εκατ. το 2021 και η καθαρή κερδοφορία σε €1,746 εκατ. από €5,68 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Πάντως το ΔΣ αποφάσισε τη διανομή μικτού μερίσματος ποσού €2 εκατ. από τα μη διανεμηθέντα κέρδη του οικονομικού έτους 2021.

Ο κίνδυνος των επιτοκίων

Η διοίκηση εξετάζει και αξιολογεί τον αντίκτυπο της ενεργειακής κρίσης στην οικονομική ανάπτυξη, τα επιτόκια και στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, καθώς και άλλους οικονομικούς δείκτες, που επηρεάζουν τις δραστηριότητες του ομίλου. Για παράδειγμα η Pet City είναι εκτεθειμένη στον κίνδυνο μεταβολής των επιτοκίων λόγω του υψηλού δανεισμού της.

Η εταιρεία έχει κατά την 31.12.2022 δάνειο ύψους €45 εκατ. με μέσο επιτόκιο στη χρήση 3,28%. Αν αφαιρεθούν τα ταμειακά διαθέσιμα (που ήταν €7,325 εκατ. στο τέλος του 2022), ο καθαρός δανεισμός ανερχόταν σε €37,674 εκατ. και η σχέση του σε σχέση με τα ίδια κεφάλαια (€49,447 εκατ.) στο 76%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή