Χορήγηση παράτασης σε Hellenic Train –Damco για Θριάσιο ΙΙ

Χορήγηση παράτασης σε Hellenic Train –Damco για Θριάσιο ΙΙ

Το Θριάσιο ΙΙ αφορά την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη χορήγηση παράτασης του χρόνου ισχύος της προσφοράς που υπέβαλε, στα τέλη Νοεμβρίου 2022, το σχήμα Hellenic Train – Damco για το Θριάσιο ΙΙ προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το Θριάσιο ΙΙ αφορά την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), έργο που είναι γνωστό ως Θριάσιο ΙΙ.

Η κοινοπραξία Hellenic Train – Damco αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου στις 17 Μαΐου και προκειμένου να προχωρήσει στην οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων, το αρμόδιο υπουργείο χορήγησε παράταση της ισχύος της προσφοράς μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια τα έγγραφα θα εγκριθούν από την αναθέτουσα αρχή ώστε να λάβει χώρα ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Στον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και σταθμό διαλογής Θριασίου Πεδίου, κυριότητας του ΟΣΕ, έχουν ήδη κατασκευαστεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, δρόμοι, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου, γραφεία και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Επίσης, στον ΕΣΣΣΔΙ βρίσκονται τρία κτίρια (Κ1, Κ2, Κ3), που μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους (συνολικά περίπου 138 στρέμματα) δεν περιλαμβάνονται στον χώρο παραχώρησης, ενώ οι μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες εργασίες πραγματοποιήθηκαν κατά τις περιόδους 1994-1999, 2000-2006 (α΄ φάση ανάπτυξης) και 2007-2013 (β΄ φάση ανάπτυξης).

Ωστόσο, οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ. Για να είναι λειτουργική η εγκατάσταση θα πρέπει να ολοκληρωθεί σειρά εργασιών κατασκευής κτιρίων, ενώ απαιτείται η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού. Αυτό είναι και το αντικείμενο που θα αναλάβει να υλοποιήσει το σχήμα Hellenic Train – Damco, περιλαμβάνοντας σιδηροδρομικό σύστημα, χώρο μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών και αριθμό απαραίτητων εγκαταστάσεων, όπως κέντρο διοίκησης και ελέγχου.

Οσον αφορά τo εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο (Θριάσιο Ι), που θα κατασκευαστεί σε έκταση 588 στρεμμάτων που γειτνιάζει με το Θριάσιο ΙΙ, αναμένεται μέσα στη φετινή χρονιά η εταιρεία ΘΕΚ, την οποία ελέγχουν η Goldair Cargo και η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, να ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής του. Προβλέπεται ότι θα κατασκευαστούν, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων.

Για το συγκεκριμένο έργο το Ταμείο «Φαιστός», το οποίο έχει αντικείμενο την υποστήριξη εταιρειών που αναπτύσσουν εφαρμογές και υπηρεσίες οι οποίες στηρίζονται στην τεχνολογία 5G, έχει υπογράψει με τη ΘΕΚ μνημόνιο συνεργασίας με αντικείμενο την ανάπτυξη και λειτουργία ιδιωτικού δικτύου 5G. Tο σύνολο της επένδυσης είναι της τάξεως των 220 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν 3.000 νέες θέσεις εργασίας, με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο να αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο στην Ελλάδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT