Airbus: Συνομιλίες για εξαγορά εταιρείας κυβερνοασφάλειας

Airbus: Συνομιλίες για εξαγορά εταιρείας κυβερνοασφάλειας

Προσφέρει έως και 1,8 δισ. για την BDS του γαλλικού ομίλου Atos

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απογοητευμένοι εμφανίστηκαν οι επενδυτές με την ανακοίνωση της Atos ότι βρισκόταν σε πρώιμες συνομιλίες για να πουλήσει την BDS, τη μονάδα της με δραστηριότητες στα μεγάλα δεδομένα και στην κυβερνοασφάλεια, στην Airbus αντί τιμήματος έως και 1,8 δισ. ευρώ. Εξ ου και η τιμή μετοχής της πρώτης αποδυναμώθηκε χθες στο Χρηματιστήριο του Παρισιού.

Οπως υπογράμμισαν σε χθεσινή αναφορά τους αναλυτές της Oddo BHF, η δήλωση της χειμαζόμενης γαλλικής εταιρείας τεχνολογίας «δίνει την εντύπωση ενός βήματος προς τα πίσω. Φαίνεται πως εξετάζονται και άλλες επιλογές, αλλά καμία δεν είναι βέβαιο ότι θα πετύχει, κάτι που κατά την άποψή μας αυξάνει το συνολικό επίπεδο αβεβαιότητας». Εν τω μεταξύ, η Airbus στο πρόσφατο παρελθόν, και συγκεκριμένα πέρυσι τον Μάρτιο, εγκατέλειψε την προσπάθεια να αγοράσει μειοψηφικό μερίδιο στην BDS, αφού δέχθηκε πυρά από μετόχους. Τώρα, με την εκ νέου προσέγγισή της θα χρειαστεί να «εκπαιδεύσει την αγορά σχετικά με το γιατί είναι καλύτερη ως ιδιοκτήτριά της αντί απλώς να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες της», είπαν οι αναλυτές της Citi.

Η τιμή της μετοχής της εταιρείας πληροφορικής Atos, η οποία αρχικώς χθες κατά τις συναλλαγές στο Παρίσι είχε εκτιναχθεί έως και 12%, το μεσημέρι υποχώρησε 7% στα 6,50 ευρώ, ενώ της Airbus σημείωσε πτώση 1,5%. Οπως επισημαίνουν οικονομολόγοι του Bloomberg Intelligence, η ενδεικτική προσφορά της Airbus, ύψους 1,5-1,8 δισ. ευρώ, για την BDS της Atos φαίνεται οπορτουνιστική, με το πολλαπλάσιο του λόγου εταιρικής αξίας/πωλήσεις στο 1,1-1,3x, υπεράνω του 0,4x της Atos, αλλά πολύ κάτω από τον μέσο όρο 2,3x του κλάδου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος της Atos, της οποίας η τιμή μετοχής τα τελευταία τρία χρόνια έχει απολέσει το 90% της αξίας της, διαχωρίζει τις δραστηριότητές της και διεξάγει συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές τους, διότι την προσεχή διετία θα κληθεί να εξοφλήσει χρέος 2 δισ. ευρώ. Η εταιρεία, η οποία έχει συμβόλαια με τη γαλλική κυβέρνηση και το υπουργείο Αμυνας, έμεινε πίσω από τους ανταγωνιστές της. Και αυτό διότι καθυστέρησε να προσαρμοστεί στη μετάβαση των πελατών στην τεχνολογία του λογισμικού νέφους. Συν τοις άλλοις, είχε προβεί σε αρκετές προειδοποιήσεις για την πορεία των κερδών της, απογοητεύοντας τους επενδυτές και σμικρύνοντας την αγοραία αξία της.

Η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική τόνισε ότι μια συμφωνία απόκτησης της BDS θα επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της.

Κι ενώ η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική της Airbus τόνισε ότι μία συμφωνία απόκτησης της BDS θα επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, διευκρίνισε κιόλας ότι δεν είναι βέβαιο πως οι συνομιλίες θα οδηγήσουν σε συμφωνία. Η Airbus κάνει σπάνια αγορές και έχει επικεντρώσει τη διάθεση των πόρων της τα τελευταία χρόνια στην εξομάλυνση των γραμμών παραγωγής της μετά την πανδημία. Στο πρόσφατο παρελθόν, η ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αεροσκαφών, αν κι επιδίωξε να αγοράσει μερίδιο στον βραχίονα Eviden της Atos, ο οποίος περιλαμβάνει την BDS και τη μονάδα λογισμικού νέφους της, τελικά δήλωσε πως η συμφωνία δεν ανταποκρίνεται στους στόχους της. Τέλος, σημειώνεται ότι το σχέδιο δέχθηκε κριτική ειδικά από τον μέτοχο Κρις Χον με τα κεφάλαια TCI Fund, οποίος χαρακτήριζε μια τέτοια αγορά ως «εξαιρετικά αναποτελεσματική» χρήση κεφαλαίων της Airbus.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT