Τα αλλεπάλληλα κατασκευαστικά σφάλματα πλήττουν την Boeing

Τα αλλεπάλληλα κατασκευαστικά σφάλματα πλήττουν την Boeing

Τα λάθη στην παραγωγή του 737 πριν από το περιστατικό στην Alaska Airlines

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πέρυσι τον Οκτώβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Κάλουν, προσπάθησε να αναπτερώσει το ηθικό των υπαλλήλων του διότι είχε συμβεί ένα σφάλμα και αυτή τη φορά σχετιζόταν με το άνοιγμα οπών σε λάθος σημείο του αεροσκάφους. Hταν και τότε ακόμη ένα πλήγμα για έναν όμιλο αεροναυπηγικής που κάποτε απολάμβανε ακλόνητο κύρος χάρη στις φοβερές ιπτάμενες μηχανές του, όπως αναφέρει το Bloomberg.

«Ακούω ανθρώπους εκτός της εταιρείας μας να διερωτώνται αν χάσαμε τον βηματισμό μας, αλλά εγώ είμαι υπερήφανος για την ομάδα μας και σίγουρος ότι θα κοιτάζουμε πίσω σε αυτή τη χρονική περίοδο και θα διαπιστώνουμε πως κάναμε τα απαραίτητα βήματα που έθεσαν την Boeing στη σωστή πορεία για το μέλλον», διεμήνυε ο κ. Κάλουν. Επίσης, έθιξε τις έτι αυστηρότερες διαδικασίες ελέγχου ποιότητας και πως η εταιρεία μιλάει ανοιχτά για οποιοδήποτε ζήτημα. Σήμερα ίσως οι δηλώσεις αυτές να στοιχειώνουν, στην πραγματικότητα, τον ιθύνοντα της Boeing, όπως αναφέρουν οι Financial Times. Το τελευταίο πλήγμα έχει να κάνει μ’ ένα πιθανό κατασκευαστικό λάθος ή την έλλειψη ποιοτικού ελέγχου, που προκάλεσαν επικίνδυνη έκρηξη τμήματος της ατράκτου σε ένα 737 ΜΑΧ 9 σε πτήση της Alaska Airlines μόλις πριν από μία εβδομάδα, χωρίς θύματα.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) των ΗΠΑ, η οποία είχε καθηλώσει ορισμένα από τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ 9 προς επιθεώρηση, ξεκίνησε επίσημη έρευνα για το ατύχημα. Αργότερα η FAA συμπλήρωσε ότι τα 737 ΜΑΧ 9 θα ακινητοποιηθούν έως ότου η αεροναυπηγική παράσχει πρόσθετα δεδομένα. Οταν ο Κάλουν ανέλαβε το πηδάλιο προ 4ετίας, μετά τη συντριβή δύο αεροσκαφών 737 ΜΑΧ 8, που προκάλεσαν τον θάνατο 346 ατόμων, η Boeing εξακολουθούσε να ταράζεται από τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της. Υποσχέθηκε να οικοδομήσει εκ νέου σχέση εμπιστοσύνης με τις ρυθμιστικές αρχές, τις αεροπορικές εταιρείες και το ιπτάμενο κοινό, αλλά και να ενισχύσει την ασφάλεια. Εχει σημειωθεί πρόοδος. Η εταιρεία συγκρότησε επιτροπή αεροδιαστημικής ασφάλειας σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου και συγκέντρωσε τις λειτουργίες αναφοράς ασφαλείας.

Ερωτήματα εγείρονται σχετικά με τη διαδικασία συναρμολόγησης αεροσκαφών στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Ρέντον.

Ωστόσο, τα λάθη στην παραγωγή συνεχίστηκαν. Αν και δεν επηρεάζουν όλα τα κατασκευαστικά σφάλματα την ασφάλεια, υποδηλώνουν μια αποσύνδεση μεταξύ των πρωτοβουλιών του ανώτατου επιπέδου και της πραγματικότητας στο πεδίο. Η Boeing ανακάλυψε τον Απρίλιο του 2023 ότι η Spirit AeroSystems, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της, είχε εγκαταστήσει λανθασμένα δύο εξαρτήματα στον κατακόρυφο σταθεροποιητή του 737, αναγκάζοντας την πρώτη να καθυστερήσει τις παραδόσεις. Τέσσερις μήνες αργότερα προέκυψε νέο πρόβλημα, οι λανθασμένες τρύπες στο πίσω διάφραγμα πίεσης ορισμένων ατράκτων.

Οι δύο περιπτώσεις πέρυσι και το περιστατικό στην Αλάσκα έχουν κοινό παρονομαστή τη Spirit με έδρα το Κάνσας, η οποία κατασκευάζει τις ατράκτους του ΜΑΧ, συμπεριλαμβανομένου του βύσματος της πόρτας που έπεσε από το αεροπλάνο. Εργαζόμενοι της Boeing δήλωσαν ότι η ανακάλυψη των λανθασμένων οπών ήταν απόδειξη ότι το σύστημα ελέγχου λειτουργούσε. Αρκετοί εμπειρογνώμονες του κλάδου επικαλέστηκαν και τις ελλείψεις ειδικευμένων εργαζομένων λόγω της διακοπής της παραγωγής MΑΧ μετά τα δυστυχήματα και την επακόλουθη πανδημία.

Ο Ρόμπερτ Σπίνγκαρν, αναλυτής της Melius Research, είπε ότι τα κατασκευαστικά σφάλματα αυξήθηκαν σε όλο τον κλάδο της αεροναυπηγικής. Ο κορωνοϊός άλλαξε τη σύνθεση του εργατικού δυναμικού, οπότε οι μεγαλύτεροι και εμπειρότεροι αποχώρησαν ή συνταξιοδοτήθηκαν, όπως αναφέρουν οι Financial Times. Πάντως, η αποκόλληση της πόρτας και η επακόλουθη ανακάλυψη από την Alaska Airlines και τη United Airlines χαλαρών μπουλονιών σε περίπου 15 προσγειωμένα αεροσκάφη MΑΧ 9 εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη διαδικασία συναρμολόγησης στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Ρέντον, δήλωσε ο Τζον Κοξ, συνταξιούχος πιλότος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Safety Operating Systems.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT