Ακυρώθηκε το deal μεταξύ JetBlue Airways και Spirit Airlines

Ακυρώθηκε το deal μεταξύ JetBlue Airways και Spirit Airlines

Η απόφαση ενός ομοσπονδιακού δικαστή να ακυρώσει την εξαγορά σημαίνει ότι η JetBlue δεν θα μπει στη λίστα με τους τέσσερις μεγάλους αερομεταφορείς των ΗΠΑ

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κατάρρευση της συμφωνίας των 3,8 δισ. δολαρίων μεταξύ της JetBlue Airways και της Spirit Airlines λόγω ανησυχίας ως προς την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία δημιουργεί αναταράξεις στους δύο αερομεταφορείς, φέρνει αλλαγές στα ταξίδια χαμηλού κόστους και πλήττει την υστεροφημία του CEO της JetBlue, Ρόμπιν Χέις, καθώς οδεύει προς την έξοδο. Η απόφαση ενός ομοσπονδιακού δικαστή να ακυρώσει την εξαγορά σημαίνει ότι η JetBlue δεν θα μπει στη λίστα με τους τέσσερις μεγάλους αερομεταφορείς των ΗΠΑ (United Airlines, American Airlines, Delta και Southwest Airlines) που διαθέτουν απαράμιλλη τιμολογιακή ισχύ και διοικούν πολύ μεγαλύτερους στόλους. Και τέλος, αναγκάζει τη μελλοντική διευθύνουσα σύμβουλο της JetBlue, Τζοάνα Γκέρατι, η οποία αναλαμβάνει καθήκοντα τον επόμενο μήνα, να διαχειριστεί την ήττα.

Η κατάρρευση της συμφωνίας, ωστόσο, μπορεί να μην είναι τόσο άσχημη είδηση για τους επενδυτές της JetBlue. Η εταιρεία δεν θα χρειαστεί να ξοδέψει δισ. δολάρια και δεν θα επιβαρυνθεί με μια low cost αεροπορική, καθώς μειώνεται η ζήτηση για φθηνές θέσεις, με μειωμένες παροχές στη μεταπανδημική εποχή. Η μετοχή της αυξήθηκε σχεδόν 5% μετά την είδηση της ακύρωσης. «Η εταιρεία ήθελε να εξαγοράσει τη Spirit σε μια εποχή που οι ναύλοι εσωτερικού στις ΗΠΑ υποχωρούν, ένας πιθανός δείκτης υπερβολικής χωρητικότητας», λέει ο Τζορτζ Φέργκιουσον, αναλυτής της Bloomberg Intelligence. «Ο χρόνος και το κόστος τροποποίησης του στόλου της Spirit θα ήταν πιθανότατα υψηλά και η συγχώνευση των δύο κόσμων θα ήταν πρόκληση».

Για τη Spirit, οι συνέπειες φαίνονται τραγικές. Οι μετοχές της μειώθηκαν στο μισό την Τρίτη (16/1), καταγράφοντας τη χειρότερη απώλεια στην Ιστορία, και υποχώρησαν κατά 18% επιπλέον στις προκαταρκτικές συναλλαγές χθες. Μια πιθανή εξαγορά ισοδυναμούσε με σανίδα σωτηρίας για τον υπό κατάρρευση αερομεταφορέα, ο οποίος σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αντιμετωπίζει πιθανότατα την προοπτική πτώχευσης. Οι εξαγορές θεωρούνται ο καλύτερος τρόπος ανάπτυξης σε μια αγορά με σοβαρά εμπόδια στην επέκταση.

Οι κολοσσοί Boeing και Airbus έχουν εκκρεμείς παραγγελίες για χρόνια στο μέλλον, δίνοντας στους αερομεταφορείς περιορισμένες επιλογές να αποκτήσουν νέα αεροπλάνα άμεσα. Οι μικρότερες αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύονται επίσης να προσλάβουν πιλότους. Η Spirit είχε μόλις πάνω από 200 αεροπλάνα στο τέλος του 2023 και περίπου 3.000 πιλότους, ένας στόλος που θα ενίσχυε σημαντικά την JetBlue. Η κατάρρευση της συμφωνίας δείχνει ότι οι συγχωνεύσεις για χάρη της γρήγορης ανάπτυξης δεν αποτελούν επιλογή αυτή τη στιγμή, υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.

Η σύγχρονη αεροπορική βιομηχανία των ΗΠΑ χτίστηκε σε μεγάλο βαθμό μέσω της ενοποίησης, συμπεριλαμβανομένων των Delta και Northwest Airlines, United και Continental και American και US Airways. Η τάση αυτή, όμως, έχει σταματήσει τα τελευταία χρόνια, καθώς το υπουργείο Δικαιοσύνης υπό την κυβέρνηση Μπάιντεν ακολούθησε πιο επιθετική στάση ενάντια σε συμφωνίες που θα μπορούσαν να βλάψουν τους καταναλωτές αυξάνοντας τις τιμές και μειώνοντας τον ανταγωνισμό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT