Αυτοκινητοβιομηχανίες διακόπτουν την παραγωγή λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά

Αυτοκινητοβιομηχανίες διακόπτουν την παραγωγή λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά

Ανησυχία σε εταιρείες λιανικών πωλήσεων για εξάντληση των αποθεμάτων τους εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χαοτική είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες και εταιρείες λιανικών πωλήσεων εξαιτίας των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, των αναγκαστικών αλλαγών στην πορεία των πλοίων, των καθυστερήσεων και του αυξημένου κόστους. Μιλώντας στους Financial Times ο Σάιμον Χένεϊ, διευθυντικό στέλεχος της Drewry Shipping Consultants του Λονδίνου, τονίζει πως η κατάσταση σαφώς είναι επώδυνη για τους πελάτες των ναυτιλιακών εταιρειών. Ο ίδιος προσθέτει πως «σε αυτή τη μεταβατική περίοδο η κατάσταση φαίνεται χαοτική», μολονότι ο ίδιος ευελπιστεί ότι οι ναυτιλιακές μεταφοράς φορτίων θα κατορθώσουν σχετικά σύντομα να καθιερώσουν «ένα νέο και πιο αξιόπιστο δίκτυο».

Οι ναυτιλιακές μεταφοράς κοντέινερ, που χειρίζονται τις μετακινήσεις προϊόντων μεταποίησης και των εξαρτημάτων τους, προσφέρουν ως επί το πλείστον μία υπηρεσία ανά εβδομάδα στα πλέον δημοφιλή δρομολόγια. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στις αφίξεις ορισμένων εξαρτημάτων και ανταλλακτικών έχουν αναγκάσει μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες να διακόψουν την παραγωγή τους. Αν διαρκέσει αυτή η διακοπή μπορεί να εξαντληθούν τα αποθέματα των εμπόρων λιανικής εξαιτίας των καθυστερήσεων, ενώ οι εταιρείες που φορτώνουν τα προϊόντα ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αυξημένες χρεώσεις, καθώς οι ναυτιλιακές προσπαθούν να καλύψουν το κόστος από την επιμήκυνση των ταξιδιών. Ανάμεσά τους οι μονάδες της Tesla στη Γερμανία, της Volvo Cars στο Βέλγιο και της Suzuki στην Ουγγαρία, που διέκοψαν την παραγωγή τους. Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ιδιαιτέρως ευάλωτος σε αυτή την κρίση, καθώς οι βιομηχανίες δεν κρατούν ποτέ μεγάλα αποθέματα. Μετά τα προβλήματα, όμως, που δημιούργησε η πανδημία στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο κλάδος έχει αυξήσει κάπως τα αποθέματα και έτσι τα προβλήματα είναι έως τώρα ηπιότερα σε σχέση με αυτά που θα μπορούσαν να είναι.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι έχει παραλάβει εξαρτήματα στην Ευρώπη που έχουν έρθει από την Ασία μέσω του μεγαλύτερου ταξιδιού. Αναγνώρισε μάλιστα πως η αλλαγή στο δρομολόγιο έχει αυξήσει το κόστος, αλλά δεν αντιμετώπισε πολλά από τα προβλήματα στην παραγωγή που έπληξαν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ιδιοκτήτριας των Jeep και Peugeot, προβλέπει πως οι καθυστερήσεις θα αυξήσουν το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς «οι εταιρείες logistics θα επικαλεστούν την παράταση των ταξιδιών για να διαπραγματευθούν το κόστος». Εξάλλου, ο Νιλς Χάουπτ, εκπρόσωπος της ναυτιλιακής μεταφορικής Hapag Lloyd του Αμβούργου, εκτιμά ότι θα υπάρξει συμφόρηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια, διότι θα καταφθάνουν τα πλοία σε ώρες εκτός προγράμματος. Οπως τονίζει ο ίδιος, «μέσα σε μία εβδομάδα είχαμε οκτώ πλοία στο λιμάνι του Αμβούργου, που είναι πολλά». Και στο μεταξύ ορισμένα πλοία εξακολουθούν να περνούν από τη διώρυγα του Σουέζ. Το Πεκίνο δεν έχει πάρει θέση για τις επιθέσεις των Χούθι, αλλά ο φόβος των επιθέσεων έχει αυξήσει το κόστος των ναύλων πλήττοντας τις κινεζικές εταιρείες – σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου. Δεδομένου, δε, ότι η Ευρώπη είναι καίριος εμπορικός εταίρος της Κίνας, η διαδρομή είναι καίριας σημασίας για την Κίνα, η οποία κάλεσε «όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές να διασφαλίσουν τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα».

Στον τομέα των τροφίμων, ορισμένες βιομηχανίες, όπως π.χ. η γαλλική Danone, δηλώνουν πως αν η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα διαρκέσει περισσότερο από δύο ή τρεις μήνες θα καταφύγει σε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, όπως οι αερομεταφορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή