Ικανοποίηση στον κλάδο της ένδυσης για τον τζίρο της εορταστικής περιόδου

Ικανοποίηση στον κλάδο της ένδυσης για τον τζίρο της εορταστικής περιόδου

Καταγράφηκε μεγαλύτερη μετατόπιση του τζίρου προς τους μεγάλους παίκτες της αγοράς

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κινητικότητα, με προτίμηση στα αθλητικά αλλά και στα πιο εορταστικά είδη, έδειξαν οι Ελληνες καταναλωτές την περίοδο των Χριστουγέννων, την πλέον σημαντική για τον συγκεκριμένο κλάδο. Οι έμποροι βάζουν θετικό πρόσημο στις επιδόσεις την περίοδο των εορτών, παρατηρώντας φέτος μεγαλύτερη μετατόπιση του τζίρου κυρίως σε μεγάλους παίκτες της αγοράς, ήτοι πολυκαταστήματα, εκπτωτικά χωριά, πολυεθνικές εταιρείες ένδυσης κ.λπ. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πορεία πολυκαταστημάτων, όπως τα Attica, που κατά την εορταστική περίοδο κινήθηκαν θετικά.

«Μετά την καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων είδαμε πως υπήρχε κινητικότητα που μεταφράστηκε σε επισκεψιμότητα στα μαγαζιά. Σε γενικές γραμμές ο κλάδος πήγε καλά, ενώ καταγράφηκε μεγαλύτερη μετατόπιση του τζίρου προς τους μεγάλους παίκτες της αγοράς», λέει στην «Κ» ο Θεόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς και αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ. Η τάση, ωστόσο, προς την παρορμητική αγορά, ανήκει ίσως σε άλλη εποχή, αφού ο πληθωρισμός και η μείωση του διαθεσίμου εισοδήματος συγκρατούν τους καταναλωτές από τέτοιες αγορές. «Είναι φανερό πως ο κόσμος ψωνίζει όταν υπάρχει συγκεκριμένη ανάγκη και η ένδυση και η υπόδηση πάνε πίσω στην ιεράρχηση των προϊόντων που επιλέγουν να ψωνίσουν», παρατηρεί.

«Η εορταστική περίοδος του Δεκεμβρίου αποτελεί τη σημαντικότερη περίοδο πωλήσεων του χρόνου για μια σειρά καταναλωτικών αγαθών, όπως τα παιχνίδια, τα καλλυντικά, τα ηλεκτρονικά είδη και φυσικά την ένδυση και την υπόδηση. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως κατά μέσον όρο ο Δεκέμβριος συχνά αποτελεί το 13%-15% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων, με κατανάλωση που κινείται περίπου 1,5-1,7 φορές υψηλότερα του μέσου μήνα κάθε έτους», εξηγεί στην «Κ» ο Δημήτρης Ματεμτζής πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Intrafashion, που αναπτύσσει το brand Pink Woman.

«Σε αυτό το πλαίσιο, η Pink Woman κατέγραψε αξιόλογη αύξηση έναντι του Δεκεμβρίου 2022, που ξεπέρασε το 16% και δεδομένων των πληροφοριών και στοιχείων αγοράς που διαθέτουμε, κέρδισε μερίδιο αγοράς, καθώς η εκτιμώμενη αύξηση του κλάδου ένδυσης – υπόδησης κινήθηκε σε μονοψήφιο ποσοστό στο σύνολό της».

Τι αγόρασαν οι καταναλωτές; «Αναφορικά με τις προϊοντικές κατηγορίες που ξεχώρισαν, θα έλεγα πως ήταν τόσο τα πιο “εορταστικά” – collections προϊόντα, όσο και οι πιο “βαριές” κατηγορίες, όπως τα πανωφόρια και τα πλεκτά», λέει ο κ. Ματεμτζής.

Σε ό,τι αφορά την περίοδο των εκπτώσεων, τα πρώτα δείγματα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. «Ο θεσμός των εκπτώσεων έχει κάπως ξεθυμάνει, αφού πλέον οι καταναλωτές βλέπουν πως υπάρχει όλο τον χρόνο ένας πόλεμος τιμών και μία παρατεταμένη περίοδος προσφορών», λέει ο κ. Καπράλος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή