Δυναμική πρεμιέρα στο Χ.Α. για τις μετοχές του «Ελ. Βενιζέλος»

Δυναμική πρεμιέρα στο Χ.Α. για τις μετοχές του «Ελ. Βενιζέλος»

Στα 2,8 δισ. ευρώ η κεφαλαιοποίηση του ΔΑΑ την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με άνοδο που άγγιξε το 15% συνοδεύτηκε χθες η πρεμιέρα στο Χρηματιστήριο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, του οποίου η μετοχή ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στα 9,4 ευρώ, με την εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Αθήνας να εμφανίζει κεφαλαιοποίηση της τάξεως των 2,8 δισ. ευρώ. Η διαπραγμάτευση των 300 εκατ. μετοχών του ΔΑΑ ξεκίνησε χθες Τετάρτη στις 10.30 το πρωί και η αρχική τιμή διάθεσης ήταν 8,20 ευρώ ανά μετοχή.

Το χθεσινό κλείσιμο της τιμής της μετοχής θα προσδιορίσει εάν ο ΔΑΑ θα ενταχθεί και στον δείκτη FTSE Global Equity, ενώ το υφιστάμενο όριο ταχείας εισόδου για τον FTSE Emerging Europe είναι περίπου 795 εκατ. ευρώ (κεφαλαιοποίηση) και 265 εκατ. ευρώ (Investable Market Cap). Οπως έχει ανακοινώσει ο οίκος FTSE Russell, εάν πληρούνται τα κριτήρια για την ταχεία είσοδο στον FTSE Global Equity, η ένταξη θα έχει ισχύ από τις 14 Φεβρουαρίου.

«Η δυναμική και απολύτως επιτυχημένη συμμετοχή του Χρηματιστηρίου στις αποεπενδύσεις αυτές ενισχύει περισσότερο τη ρευστότητα της αγοράς μας αλλά και την ελκυστικότητα αυτής στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη», ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΧΑΕ Γιάννος Κοντόπουλος στην εκδήλωση για την είσοδο των μετοχών του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο.

Το χθεσινό κλείσιμο της τιμής της μετοχής θα προσδιορίσει εάν ο ΔΑΑ θα ενταχθεί και στον δείκτη FTSE Global Equity.

Το εγχείρημα της εισόδου στο Χρηματιστήριο των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος ξεκίνησε, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ Γιάννης Παράσχης, τον Οκτώβριο του 2022. «Το έργο, που είχε πολλές ιδιαιτερότητες και σημαντική πολυπλοκότητα, διήρκεσε περισσότερο από ενάμιση χρόνο, διάστημα κατά το οποίο επετεύχθησαν οι συμφωνίες των μετόχων, έγιναν όλες οι απαραίτητες νομοθετικές αλλαγές του κανονιστικού πλαισίου, ελήφθησαν όλες οι απαιτούμενες εγκρίσεις, ενώ πραγματοποιήθηκε ένας πολύ μεγάλος αριθμός συναντήσεων και roadshows τόσο με Ελληνες όσο και με ξένους θεσμικούς επενδυτές», σημείωσε.

Οπως πρόσθεσε, στα 27 χρόνια από τη δημιουργία του, το αεροδρόμιο βρέθηκε αντιμέτωπο με σειρά προκλήσεων, όπως το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2001, η διεθνής οικονομική κρίση του 2018, η ελληνική μακροοικονομική κρίση στη συνέχεια και η πανδημία το 2020.

«Με μια σειρά κινήσεων που κάνει το ίδιο το Χρηματιστήριο, αλλά και η πολιτεία –π.χ. μείωση του φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων από 0,5% σε 0,2% και μείωση κατά 50% του φόρου χρηματιστηριακών συναλλαγών–, ενισχύεται και γίνεται πιο ελκυστική η ελληνική κεφαλαιαγορά», δήλωσε χθες ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

«Μέσα στο 2023 μετακινήθηκαν περισσότεροι από 28 εκατομμύρια επιβάτες, επιτυγχάνοντας αύξηση κατά 10% σε σχέση με το 2019. Ο αριθμός των πτήσεων κατά το περασμένο έτος ξεπέρασε τις 240.000, αυξημένος κατά 7% σε σχέση με το 2019, συνδέοντας την Αθήνα με περισσότερες από 155 πόλεις – προορισμούς σε 55 χώρες, σε συνεργασία με περισσότερους από 65 αερομεταφορείς. Μάλιστα το αεροδρόμιο, τα τελευταία πέντε έτη, έχει προσθέσει 69 νέους προορισμούς στο δίκτυό του και έχει αναπτύξει συνεργασίες με 32 νέες αεροπορικές εταιρείες», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Τα επόμενα σχέδια του «Ελ. Βενιζέλος» περιλαμβάνουν την ελαχιστοποίηση με ορίζοντα το 2025 του ανθρακικού αποτυπώματός του, όπως και την επέκταση του αερολιμένα με στόχο την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως μέχρι το 2046.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή