Ξεπέρασαν τα 9 εκατ. οι συναλλαγές μέσω του know your customer

Ξεπέρασαν τα 9 εκατ. οι συναλλαγές μέσω του know your customer

Δρομολογείται η επέκταση της ψηφιακής υπηρεσίας, που εφαρμόζεται σε 31 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, σε εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και leasing

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντική διείσδυση εμφανίζει η εφαρμογή του gov.gr know your customer (KYC), μέσω της οποίας τα στοιχεία των συναλλασσομένων με τις τράπεζες διαβιβάζονται ηλεκτρονικά (όταν απαιτείται η αρχική υποβολή ή η επικαιροποίησή τους), υποκαθιστώντας την επίσκεψη στον γκισέ. Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με επικεφαλής τον Δημήτρη Παπαστεργίου είναι η χρήση του KYC να διευρυνθεί σε ένα πολύ μεγάλο μέρος της καθημερινής δραστηριότητας των πολιτών όπου απαιτείται η προσκόμιση στοιχείων ή εγγράφων.

Υπολογίζεται ότι από το 2021, οπότε η εφαρμογή τέθηκε σε λειτουργία έως σήμερα, 31 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα βρίσκονται σε παραγωγική λειτουργία, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω αυτής 9.163.821 συναλλαγές, ενώ 3.230.132 διακριτοί ΑΦΜ έχουν χρησιμοποιήσει την υπηρεσία. Το τελευταίο διάστημα προστέθηκαν στο KYC εννέα φορείς, κάτι το οποίο γίνεται, κατόπιν αίτησής τους και ελέγχων από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, και έπειτα από σχετική απόφαση του γενικού γραμματέα για κάθε φορέα.

Αρμόδιοι παράγοντες σημειώνουν πως το όφελος του KYC για τον πολίτη και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Υπολογίζουν πως, ημερησίως, εξοικονομούνται πέντε λεπτά ανά επικαιροποίηση στοιχείων, 90 λεπτά ανά υπάλληλο και 5.000 ανθρωπομήνες για τον τραπεζικό κλάδο.

«Η δυνατότητα που προσφέρει το know your customer σχετίζεται με το γεγονός ότι ένας πολίτης ή πελάτης π.χ. μιας τράπεζας ζητάει απλώς τη διαβίβαση των στοιχείων του για την εκπλήρωση της συναλλαγής του. Αντί δηλαδή να προχωρήσει ο ίδιος στη διαβίβασή τους. Η διαφορά στην εξυπηρέτηση είναι τεράστια. Και για τον λόγο αυτό το KYC μπορεί να επεκταθεί σε ένα πολύ μεγάλο εύρος της καθημερινής μας δραστηριότητας. Σε όλες δηλαδή τις περιπτώσεις όπου μας ζητείται να προσκομίσουμε οποιοδήποτε στοιχείο ή έγγραφο. Κι αυτό να γίνεται αυτοματοποιημένα, απλώς με το να το ζητήσουμε», σημειώνει στην «Κ» ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.

Το αρμόδιο υπουργείο προχωράει στην επέκταση της εφαρμογής για τις επιχειρήσεις (know your business) που θα επιτρέψει στις τράπεζες να αντλούν από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) τα απαιτούμενα στοιχεία. Επίσης, υλοποιείται υπηρεσία KYC για υφιστάμενους και νέους συνδρομητές παρόχων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών, ώστε η διαδικασία απόκτησης σύνδεσης τηλεφώνου και Διαδικτύου και ενημέρωσης στοιχείων συνδρομητή να απλουστευθεί χωρίς να απαιτείται διακίνηση εγγράφων.

Αντίστοιχα, δρομολογείται η ανάπτυξη της υπηρεσίας για πελάτες προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας για να καθίσταται εφικτή η ασφαλής διάθεση των απαιτούμενων από τον κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στοιχείων ταυτοποίησης και επικοινωνίας. Η υπηρεσία KYC θα παρέχεται και σε εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing) οχημάτων με στόχο την πρόληψη νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, βάσει της σχετικής νομοθεσίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή