Πτώση 22,8% των εξαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας λόγω πληθωρισμού

Πτώση 22,8% των εξαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας λόγω πληθωρισμού

Η υποχώρηση της κατανάλωσης στις ευρωπαϊκές αγορές, εξαιτίας της ακρίβειας, επηρέασε αρνητικά τις εξαγωγές του ελληνικού ρούχου

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μείωση κατά 22,8% κατέγραψαν οι εξαγωγές ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2023, αντιστρέφοντας –με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας το 2020– την ανοδική πορεία των προηγούμενων ετών. Ο λόγος; Η υποχώρηση της κατανάλωσης στις περισσότερες αγορές εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού επηρέασε αρνητικά τις εξαγωγές του ελληνικού ρούχου.

«Παρατηρείται υποχώρηση της κατανάλωσης σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, αφού ο υψηλός πληθωρισμός έχει ροκανίσει το εισόδημα. Η ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αγορές, στις οποίες κυρίως απευθύνονται οι ελληνικές εταιρείες ένδυσης, έχει μειωθεί», λέει στην «Κ» ο Θεόφιλος Ασλανίδης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος. Οπως αναφέρει και ο Σύνδεσμος, το 80% της αξίας εξαγωγών ενδυμάτων κατευθύνεται σε χώρες της Ε.Ε., το αντίστοιχο ποσοστό για την κλωστοϋφαντουργία ανέρχεται στο 71% και για το βαμβάκι στο 8,5%. Σύμφωνα με αυτόν, η συνολική αξία των ελληνικών εξαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθε σε 1,82 δισ. ευρώ το 2023 από 2,35 δισ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας πτώση 22,8%.

Ειδικότερα, οι εξαγωγές ενδυμάτων ανήλθαν στα 859 εκατ. ευρώ από 1,1 δισ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 22,5% ενώ οι εξαγωγές του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν στα 509 εκατ. ευρώ από 572 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 10,9%. Πτωτική ήταν η πορεία και των ελληνικών εξαγωγών βαμβακιού, που μειώθηκαν ακόμη περισσότερο, ήτοι κατά 33,4% και ανήλθαν στα 450 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τη μείωση των εξαγωγών βαμβακιού, αυτές αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στη μείωση των τιμών την περυσινή χρονιά σε σύγκριση με το 2022.

«Η μείωση των εξαγωγών σχετίζεται και με την πτώση της τιμής του», αναφέρει ο κ. Ασλανίδης, επισημαίνοντας πως το 60% του ελληνικού βαμβακιού κατευθύνεται στην αγορά της Τουρκίας. Πάντως, οι εξαγωγές της ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας κατά το 2020, κατέγραφαν συνεχή αύξηση 2015 και μετά έως το 2022, η οποία ωστόσο ανακόπηκε την περυσινή χρονιά. Εκτός από τις εξαγωγές, πτωτικά κινήθηκαν και οι εισαγωγές του κλάδου ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2023. Αυτές ανήλθαν στα 3,3 δισ. ευρώ σημειώνοντας μείωση 9,2% ενώ, ειδικά στον κλάδο της ένδυσης, οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 9,4%. «Οταν ο πληθωρισμός αρχίσει να αποκλιμακώνεται και το κόστος δανεισμού να μειώνεται, τότε σταδιακά οι εξαγωγές θα ανακάμψουν», επισημαίνει στην «Κ» ο κ. Ασλανίδης.

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης ωστόσο διανύει μια αρκετά δύσκολη περίοδο, αφού η μείωση των εξαγωγών έχει επηρεάσει αρνητικά το σύνολο των οικονομικών δεικτών του κλάδου. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενδυσης – Κλωστοϋφαντουργίας (Euratex), οι ευρωπαϊκές εξαγωγές το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023 κατέγραψαν πτώση 10,8% στην ένδυση και 9,2% στην κλωστοϋφαντουργία, ενώ η παραγωγή σημείωσε μείωση 6% στην κλωστοϋφαντουργία και 7,4% στην ένδυση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή