Τι ζητούν οι ακτοπλόοι για να προχωρήσει ο πράσινος μετασχηματισμός του κλάδου

Τι ζητούν οι ακτοπλόοι για να προχωρήσει ο πράσινος μετασχηματισμός του κλάδου

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσιος Θεοδωράτος, απαρίθμησε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για την ελληνική ακτοπλοΐα

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη χρηματοδότηση επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου, την επικαιροποίηση της λιμενικής διακυβέρνησης και υποδομών, τη ναυτική εκπαίδευση και την εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας της ακτοπλοΐας, απαρίθμησε ως προτεραιότητες, για να μπορέσει ο κλάδος να κάνει με επιτυχία το επόμενο βήμα προς όφελος του επιβατικού κοινού, των μεταφορικών επιχειρήσεων, των εργαζομένων του κλάδου αλλά και των μετόχων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύσιος Θεοδωράτος.

Μιλώντας στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου στο πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ», παρουσία του υπουργού ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη, αλλά και του υφυπουργού Ιωάννη Παππά και του γενικού γραμματέα Μανώλη Κουτουλάκη, όπως και του Μητροπολίτη Σύρου, Τήνου, Ανδρου, Κέας και Μήλου, Δωρόθεου, απαρίθμησε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για την ελληνική ακτοπλοΐα καθώς και τα βήματα που έχει ο κλάδος μπροστά του.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ τόνισε πως με μέλη τις 23 εταιρείες επιβατηγού ναυτιλίας, με πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 82.000 επιβατών, συνολικής χωρητικότητας άνω των 737.000 κόρων (Κ.Ο.Χ) και με απασχολούμενους κοντά στους 4.000 ναυτικούς, αποτελεί τον κύριο πυλώνα στήριξης και αξιόπιστο θεσμικό συνομιλητή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ελληνικής Κυβέρνησης για όλα τα ζητήματα της επιβατηγού ναυτιλίας και στήριξης της νησιωτικότητας, με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας και την ανάδειξη της ελληνικής σημαίας και του Ελληνα ναυτικού.

«Η χάραξη των επιμέρους δράσεων για την απανθρακοποίηση και τη μετάβαση του ακτοπλοϊκού τομέα ως υπηρεσίας γενικού συμφέροντος, είναι σημαντικό να λαμβάνει υπόψη και να συμβάλει στη διατήρηση και περαιτέρω προώθηση της παγκόσμιας ηγετικής θέσης της χώρας μας, στις πράσινες ναυτιλιακές τεχνολογίες, υπηρεσίες και λύσεις για την περαιτέρω τόνωση και δημιουργία σύγχρονων θέσεων εργασίας, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι προτάσεις του Συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

  • Χρηματοδότηση των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. «Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου».

  • Επικαιροποίηση της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.

«Είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μην θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό».

  • Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση νέων για τη στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας
  • Εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας 
  • Ισότιμη αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.
  • Διατήρηση του Φ.Π.Α. 13% στους επιβάτες καθώς και η επέκταση του στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025
  • Επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας
  • Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ)
  • Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 – απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών – στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης)
  • Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ.

Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.

Τελευταία επικαιροποίηση (άυλης μορφής εισιτήρια) υπήρξε το έτος 2014 με τις διατάξεις του Π.Δ. αριθ. 12/19-1-2015.

«Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική. Η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας», υπογράμμισε ο Διονύσιος Θεοδωράτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή