Ανάκαμψη και κέρδη για τις αεροπορικές εταιρείες

Ανάκαμψη και κέρδη για τις αεροπορικές εταιρείες

Θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και φέτος οι τιμές των εισιτηρίων

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι αμερικανικοί και ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς θα επιδιώξουν να ενισχύσουν τα κέρδη και φέτος με υψηλότερες τιμές εισιτηρίων, ενόσω προσπαθούν να αποσπάσουν ό,τι μπορούν από την άνθηση των ταξιδιών μετά την πανδημία. Επιπλέον, θέλουν να μετριάσουν το υψηλότερο κόστος σε μια εποχή παρατεταμένων ελλείψεων σε αεροσκάφη. Οι μεγάλες αεροπορικές προσπαθούν να πραγματοποιήσουν περισσότερες πτήσεις για να καλύψουν τη ζήτηση, αλλά δυσκολεύονται λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις νέων αεροπλάνων από τις Airbus και Boeing, καθώς και λόγω καθήλωσης αεροπλάνων για πιθανά τεχνικά ελαττώματα.

Οι περιορισμένες προμήθειες, με τη σειρά τους, διατηρούν τους αεροπορικούς ναύλους υψηλούς, επιτρέποντας στους αερομεταφορείς να μετακυλίσουν σ’ αυτούς τα ακριβότερα καύσιμα, το κόστος εργασίας και τις δαπάνες συντήρησης. Συνεπώς, όπως εκτιμά η Διεθνής Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΙΑΤΑ), τα μέσα έσοδα ανά επιβάτη –γνωστά στον κλάδο ως αποδόσεις και υποκατάστατο της ισχύος τιμολόγησης των αερομεταφορών– ενισχύθηκαν 6,2% πέρυσι.

Οι αποδόσεις αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω το 2024, αν και με βραδύτερο ρυθμό, κατά περίπου 1,8%, προέβλεψε η IATA. Ειδικά οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες το καλοκαίρι, την εποχή με τη μεγαλύτερη κίνηση, θα έχουν αποδόσεις υψηλότερες του 2023 και θα φθάσουν έως το 8,5%, ενώ το 2025 αναμένεται περαιτέρω βελτίωση. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του αναλυτή της Bernstein, Τομπίας Φρόμε, η ζήτηση θα έχει αυξηθεί περίπου 15%-20% το καλοκαίρι εν συγκρίσει με το 2019, ενώ η χωρητικότητα δεν έχει υποχωρήσει σχεδόν καθόλου.

«Οι υψηλότεροι ναύλοι τη θερινή περίοδο θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν τα κέρδη. Οι αεροπορικές εταιρείες θα βγάζουν περισσότερα χρήματα επειδή οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα», δήλωσε ο Τζέιμι Λίντσεϊ, επενδυτής αεροπορικών εταιρειών στην Artemis Investment. Μέσω μιας σειράς συνεντεύξεων με στελέχη του κλάδου, αναλυτές και επενδυτές και με μια εξέταση των εισιτηρίων καθίσταται σαφής η ανθεκτικότητα των αεροπορικών εταιρειών, καθώς ανακάμπτουν από την πανδημία – μία συνθήκη που καθήλωσε αεροσκάφη, έκλεισε τα σύνορα και τις έκανε να επωμιστούν υπέρογκα χρέη δισεκατομμυρίων για να επιβιώσουν. Συν τοις άλλοις, οι επιβάτες θέλουν να εστιάσουν στο ταξίδι και την εμπειρία του μετά τους μήνες περιορισμού της πανδημίας. Πρόκειται για τα «ταξίδια εκδίκησης».

Πάρτε την Wizz Air: οι αποδόσεις θα αυξηθούν αυτό το καλοκαίρι κατά το ίδιο ποσό με το 2023, παρόλο που η χωρητικότητα θα παραμείνει σταθερή, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλός της στη Βρετανία Μάριον Τζέφρεϊ. Τα αεροπορικά εισιτήρια μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων των ΗΠΑ τον Ιανουάριο ήταν τα περισσότερα για τον μήνα, σύμφωνα με την Airlines Reporting, ενώ η μέση τιμή τους αυξήθηκε από πέρυσι κατά 3%. Από το 2019 οι ναύλοι προς τη Β. Αμερική ενισχύθηκαν 30% και 25% προς την Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων Forward Keys.

Οι εταιρείες φθηνών ναύλων στην Ε.Ε., όπως η Ryanair, αναφέρουν δυναμικότατες καλοκαιρινές κρατήσεις. Τα λειτουργικά κέρδη της Delta αναμένεται να αυξηθούν 3%, στα 6,5 δισ. δολάρια το 2024, ενώ της United Airlines φαίνονται σταθερά στα 5,1 δισ. δολάρια. Τα ταξίδια στην Κίνα, μια από τις τελευταίες αγορές που ήραν τους περιορισμούς, ανέκαμψαν επίσης, και τα τουριστικά έσοδα εκτινάχθηκαν πέραν των επιπέδων του 2019 στον εορτασμό της κινεζικής πρωτοχρονιάς. Ωστόσο, η συγκεκριμένη τάση μπορεί να υποχωρήσει λόγω της ύφεσης στην Ιαπωνία, στη Βρετανία και τη Γερμανία.

Οι ξενοδοχειακοί όμιλοι Hilton Worldwide και Marriott International, καθώς και το διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο Expedia προβλέπουν ήδη το τέλος στα «ταξίδια εκδίκησης». «Εάν δείτε τις αγορές εργασίας να επιδεινώνονται περαιτέρω, πιθανώς να επηρεαστεί και η ζήτηση», δήλωσε η Μαντλίν Ρονέρ, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στην DWS Smart Industrial T.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή