«Βουτιά» στις πωλήσεις της Gucci το α΄ τρίμηνο

«Βουτιά» στις πωλήσεις της Gucci το α΄ τρίμηνο

Kύρια αιτία η καθίζηση στην αγορά Ασίας – Ειρηνικού – Πονοκέφαλος η πορεία του brand για τον όμιλο Kering

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τριγμούς στην αγορά των ειδών πολυτελείας προκάλεσαν οι προβλέψεις του γαλλικού ομίλου ειδών πολυτελείας Kering ότι οι πωλήσεις της μεγαλύτερης μάρκας του, της Gucci, φαίνεται να υποχωρούν περίπου 20% το πρώτο τρίμηνο λόγω κυρίως της μείωσης στην αγορά της Κίνας. Η μετοχή της έφτασε χθες να υποχωρεί έως και 15% στο χρηματιστήριο του Παρισιού, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από το 1992 και διαγράφοντας περισσότερα από 7 δισ. ευρώ (7,6 δισ. δολάρια) από την κεφαλαιοποίηση της Kering.

Η Gucci είναι περισσότερο εξαρτώμενη από την Κίνα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στα προϊόντα πολυτελείας και η πτώση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην καθίζηση στην αγορά Ασίας – Ειρηνικού. Συνολικά, οι συγκρίσιμες πωλήσεις της Kering, στην οποία ανήκουν επίσης brands όπως Yves Saint Laurent και Balenciaga, θα είναι μειωμένες κατά περίπου 10% για την περίοδο, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Ο όμιλος Kering προσπαθεί –ανεπιτυχώς όπως αποδεικνύεται– να ανανεώσει την Gucci, την ιταλική ετικέτα του που αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των κερδών του. Οι δυσοίωνες προβλέψεις αναμένεται να πυροδοτήσουν νέα σενάρια σχετικά με το πώς η Kering θα μπορούσε να μειώσει την εξάρτησή της από τη συγκεκριμένη μάρκα, το μέλλον της οποίας προδιαγράφεται εδώ και καιρό αβέβαιο εξαιτίας των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων στην αγορά ειδών πολυτελείας.

Η Kering τελεί υπό τον έλεγχο της οικογενείας Pinault και προσπαθεί να συναγωνιστεί τις LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton και Hermes με φόντο την επιβράδυνση της κατανάλωσης που παρατηρείται στα είδη πολυτελείας τα τελευταία χρόνια, κυρίως στην Κίνα.

Οι πωλήσεις της Gucci μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες του περασμένου έτους, παρά την προσπάθεια της εταιρείας να προσελκύσει πιο εύπορους αγοραστές με αιχμή τις ακριβές ζώνες Double G και τα υποδήματα Princetown (ξώφτερνα loafers). Ο διευθύνων σύμβουλος της Kering, Francois-Henri Pinault, είχε προειδοποιήσει ήδη από τον περασμένο μήνα ότι οι μεγάλες επενδύσεις στις ετικέτες της θα ασκήσουν πίεση στα αποτελέσματα του ομίλου φέτος.

Ο Sabato De Sarno ορίστηκε νέος σχεδιαστής της μάρκας πέρυσι και παρουσίασε την πρώτη του συλλογή τον Σεπτέμβριο στο Μιλάνο με μια πιο κομψή και μινιμαλιστική αισθητική σε σύγκριση με τις φανταχτερές δημιουργίες του προκατόχου του, Alessandro Michele.

Η Gucci παρουσιάζει εδώ και καιρό μεγαλύτερη μεταβλητότητα σε σχέση με τις μεγάλες μάρκες πολυτελείας, εμφανίζοντας μεταπτώσεις στον απόηχο του θορύβου γύρω από σχεδιαστές όπως ο Michele και ο προκάτοχός του, Tom Ford.

«Η Gucci αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα εδώ και μερικά τρίμηνα, αλλά αυτή η νέα πρόβλεψη θα εγείρει περαιτέρω ανησυχίες», σημειώνουν οι αναλυτές της Vital Knowledge σε σημείωμα προς τους πελάτες τους.

Παρότι η Kering έχει να αντιμετωπίσει ειδικά προβλήματα που αφορούν κυρίως την Gucci, τα νέα τρόμαξαν και τους επενδυτές σε άλλες εταιρείες μόδας, με τις μετοχές της Burberry Group να καταγράφουν χθες βουτιά, καθώς και αυτή η εταιρεία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, ενώ και η μετοχή της Richemont, ιδιοκτήτρια της Cartier, υποχώρησε σημαντικά.

Η απροσδόκητη πρόβλεψη της Kering είναι ένα «μάλλον ανησυχητικό μήνυμα για τον κλάδο των ειδών πολυτελείας», έγραψε ο Thomas Chauvet, αναλυτής της Citigroup.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή