Προσωρινός ανάδοχος στον ΒΟΑΚ

Προσωρινός ανάδοχος στον ΒΟΑΚ

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα σημαντικό βήμα ολοκληρώθηκε αναφορικά με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Χερσόνησος (Ηράκλειο) – Χανιά του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης). Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε το πρακτικό εξέτασης των οικονομικών προσφορών που υποβλήθηκαν από τις κοινοπραξίες που συμμετείχαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, επιβεβαιώνοντας και τυπικά την ανάδειξη του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινού αναδόχου, ενώ επιλαχούσα είναι η κοινοπραξία των Ακτωρ Παραχωρήσεις-Μυτιληναίος. Το κόστος κατασκευής του έργου αναμένεται να προσεγγίσει το 1,8 δισ. ευρώ. Η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προέβλεπε το χαμηλότερο ύψος χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (693 εκατ. ευρώ), όπως επίσης και το χαμηλότερο ποσοστό επιδότησης διοδίου (64,62%), σε σχέση με τα άλλα σχήματα. Εφόσον δεν υποβληθεί κάποια ένσταση εντός των επόμενων 15 ημερών, θα προχωρήσουν η διαδικασία της οριστικοποίησης του αναδόχου και η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Εξάμηνα έντοκα εκδίδει το ελληνικό Δημόσιο

Εντοκα διαρκείας έξι μηνών θα διαθέσει την επόμενη εβδομάδα και πάλι στο κοινό το ελληνικό Δημόσιο, στο πλαίσιο σχετικής δημοπρασίας ύψους 625 εκατ. ευρώ, που θα διενεργηθεί την Τετάρτη. Οπως σε προηγούμενες ανάλογες δημοπρασίες, όποιος ιδιώτης επιθυμεί να προμηθευτεί τα εν λόγω έντοκα μπορεί να το κάνει μέσω δημόσιας εγγραφής σε οποιαδήποτε τράπεζα ή χρηματιστηριακή εταιρεία, με ανώτατο ποσό ονομαστικής αξίας για κάθε φυσικό πρόσωπο τις 15.000 ευρώ. Η περίοδος εγγραφών ξεκινά την Τρίτη 26 Μαρτίου και ολοκληρώνεται την Πέμπτη 28 Μαρτίου.

Σε αύξηση κεφαλαίου προχώρησε η Speedex

Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 1 εκατ. ευρώ προχώρησε η εταιρεία ταχυμεταφορών του ομίλου Σφακιανάκη Speedex, με τη σχετική απόφαση να έχει ληφθεί στη γενική συνέλευση των μετόχων τον Οκτώβριο του 2023. Το 2022, έτος για το οποίο υπάρχουν δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η Speedex εμφάνισε, σε ετήσια βάση, μειωμένο κύκλο εργασιών κατά περίπου 16%, σε 38 εκατ. ευρώ και ζημίες 3,8 εκατ. ευρώ από κέρδη 1 εκατ. ευρώ. Είχε ακόμη καθαρή θέση -3,2 εκατ. ευρώ.

Σε αναμονή για τον «Ηρακλή 3»

Στάση αναμονής τηρούν οι τράπεζες για την ένταξη των «ουρών» που έχουν από τα κόκκινα δάνεια στον «Ηρακλή 3», περιμένοντας τι θα απομείνει από τις εγγυήσεις του «Ηρακλή» μετά την ένταξη των κόκκινων δανείων της Attica και της Παγκρήτιας. Οι δύο τράπεζες συγκεντρώνουν κόκκινα δάνεια άνω των 3 δισ. ευρώ και το ζητούμενο είναι τι από αυτά θα εντάξουν στον κρατικό μηχανισμό εγγυήσεων, προκειμένου να προχωρήσει η εξυγίανση και η συγχώνευσή τους. Καθώς ο λογαριασμός δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, σε αναμονή είναι ένα χαρτοφυλάκιο της Εθνικής, συνολικής αξίας 600 εκατ. ευρώ, αλλά και ένα κοινό χαρτοφυλάκιο όλων των συστημικών τραπεζών υπό την επωνυμία Solar.

Πιέσεις από Ιαπωνία σε ευρωπαϊκά ομόλογα

H Τράπεζα της Ιαπωνίας τερμάτισε την πολιτική αρνητικών επιτοκίων την περασμένη εβδομάδα, όπως και τον έλεγχο της καμπύλης αποδόσεων. Αυτό θα έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις για τα ομόλογα της Ευρωζώνης, εκτιμά η Citigroup. Η Citi αναμένει περισσότερες αυξήσεις επιτοκίων στην Ιαπωνία στη συνέχεια, μεγιστοποιώντας τον κίνδυνο οι Ιάπωνες επενδυτές να αρχίσουν να επαναπατρίζουν κεφάλαια. Εάν συμβεί αυτό θα επηρεάσει σημαντικά τις αποδόσεις των μακροπρόθεσμων ομολόγων των χωρών της Ευρωζώνης. Οι θέσεις των Ιαπώνων ανέρχονται σε περίπου 4% του ΑΕΠ της Ευρωζώνης, με την κατανομή μεταξύ των κρατών-μελών να είναι άνιση. Τα ομόλογα σε Γερμανία, Αυστρία και Πορτογαλία είναι «προστατευμένα», με την έκθεση στην Ιαπωνία να είναι κάτω του 2% του ΑΕΠ. Η Ιταλία και η Ισπανία είναι ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο, ωστόσο η Ολλανδία, η Γαλλία και η Ιρλανδία έχουν πολύ υψηλά «ανοίγματα». 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT