Οι στενές σχέσεις Βόρειας Κορέας – Ρωσίας

Οι στενές σχέσεις Βόρειας Κορέας – Ρωσίας

Η Μόσχα προμηθεύει με πετρέλαιο την Πιονγιάνγκ, με αντάλλαγμα όπλα και πυρομαχικά

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ατελέσφορες αποδεικνύονται για ακόμη μία φορά οι προσπάθειες της Δύσης να γονατίσει την οικονομία της Ρωσίας με τις κυρώσεις αλλά και να ανακόψει την επιθετικότητα της Βόρειας Κορέας. Σχετικό δημοσίευμα των Financial Times, επικαλούμενο δορυφορικές εικόνες που τους παρέδωσε το βρετανικό ερευνητικό κέντρο RUSI, φέρει τη Ρωσία να προμηθεύει με πετρέλαιο την Πιονγιάνγκ με αντάλλαγμα όπλα και πυρομαχικά. Σύμφωνα πάντα με τη βρετανική εφημερίδα, από τον περασμένο Αύγουστο η Βόρεια Κορέα προμηθεύει τη Ρωσία με χιλιάδες κοντέινερ πυρομαχικών, τα οποία σύμφωνα με στρατιωτικούς εμπειρογνώμονες έχουν συμβάλει καθοριστικά στην πολεμική προσπάθεια της Μόσχας στην Ουκρανία.

Οι δορυφορικές εικόνες εμφανίζουν μάλιστα στις αρχές Μαρτίου τουλάχιστον πέντε βορειοκορεατικά δεξαμενόπλοια να φθάνουν στο λιμάνι Βοστόχνι της ρωσικής Απω Ανατολής για να παραλάβουν πετρελαιοειδή. Πρόκειται για τα πρώτα φορτία πετρελαίου και πετρελαιοειδών που εξακριβωμένα παρέδωσε η Ρωσία από το 2017, οπότε επέβαλε το Σ.Α. του ΟΗΕ αυστηρούς περιορισμούς στις παραδόσεις πετρελαίου στη Βόρεια Κορέα ως ποινή για τις πυρηνικές δοκιμές της Πιονγιάνγκ.

Η απόφαση είχε ληφθεί μάλιστα με την έγκριση της Ρωσίας. Οπως τονίζει ο Χιου Γκρίφιτς, πρώην συντονιστής επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τις κυρώσεις στη Βόρεια Κορέα, «αυτές οι παραδόσεις πετρελαίου αποτελούν πλήρη και απροκάλυπτη παραβίαση των κυρώσεων που στην πράξη καταρρέουν». Ο ίδιος υπογραμμίζει, άλλωστε, πως πρόκειται επίσης για απροκάλυπτη παραβίαση κυρώσεων που φέρουν την υπογραφή προσωπικά του Βλαντιμίρ Πούτιν και «σκιαγραφούν την πορεία της Ρωσίας προς το καθεστώς ενός παράνομου κράτους». Οπως προκύπτει από τις δορυφορικές εικόνες, τα δεξαμενόπλοια φέρουν τη σημαία της Βόρειας Κορέας και αφού όλα επισκέφθηκαν το ίδιο ρωσικό λιμάνι, στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο λιμάνι Τσονγκτζίν της Βόρειας Κορέας, όπου και παρέδωσαν το φορτίο τους.

Μιλώντας στη βρετανική εφημερίδα, ο Τζόζεφ Μπιρν, συνεργάτης ερευνών στο κέντρο RUSI, υπογράμμισε επίσης πως «πολλά από αυτά τα πλοία βρίσκονται στη μαύρη λίστα των Ηνωμένων Εθνών, που σημαίνει πως δεν θα έπρεπε καν να επιτρέπεται η είσοδός τους σε ξένα λιμάνια, πολλώ δε μάλλον όταν αναλαμβάνουν την παράδοση φορτίων πετρελαίου». Τα Ηνωμένα Εθνη έχουν διαπιστώσει από το 2018 ότι ένα εξ αυτών, το «Paek Yang San 1», εμπλέκεται σε παράνομες μεταφορές πετρελαίου που παραβιάζουν το όριο εισαγωγών στη Βόρεια Κορέα στα 500.000 βαρέλια την ημέρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή