ΔΕΠΑ Εμπορίας κατά Gazprom

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πράσινο φως για προσφυγή στη διαιτησία κατά της Gazprom έλαβε η ΔΕΠΑ Εμπορίας από τα συναρμόδια υπουργεία προ δύο εβδομάδων. Η απόφαση για προσφυγή στη Διεθνή Διαιτησία ήρθε έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο εταιρειών, που αν και κάποια στιγμή έφτασαν πολύ κοντά σε συμφωνία, διαφωνίες σε κρίσιμα επιμέρους ζητήματα έφεραν τελικά τη ρήξη. Το βασικό επιχείρημα της ελληνικής πλευράς για την προσφυγή στη διαιτησία είναι ότι η ρωσική εταιρεία έχει παραβιάσει τη σύμβαση και συγκεκριμένα τον όρο που προβλέπει ότι υποχρεούται να παραδίδει στη ΔΕΠΑ Εμπορίας αέριο σε τιμή φθηνότερη από κάθε άλλη μορφή ενέργειας στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τη ΔΕΠΑ, η Gazprom προμηθεύει αέριο σε πιο χαμηλή τιμή σε έναν τουλάχιστον πελάτη της στην Ελλάδα και στη βάση αυτή διεκδικεί αποζημιώσεις από την αναπροσαρμογή της τιμής προμήθειας στα επίπεδα των φθηνότερων εισαγωγών ρωσικού αερίου στην εγχώρια αγορά αναδρομικά από το 2022.

Εγκρίθηκαν οι φορτιστές για τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Το έβδομο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου έδωσε το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης των ΟΣΥ με την εταιρεία ΕΥΔΡΟΜΟ ΑΤΕ, σύμφωνα με πληροφορίες. Αυτή αφορά την εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης στα 4 αμαξοστάσια της ΟΣΥ, που θα φιλοξενήσουν τα 140 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία. Το ανώτατο δικαστήριο έκανε δεκτή την αίτηση ανάκλησης που κατέθεσαν οι ΟΣΥ κατά προηγούμενης απορριπτικής απόφασης του κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γεγονός που θα σημάνει την έναρξη των εργασιών εγκατάστασης, ώστε να βγουν στους δρόμους και τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής Yutong Bus στις αρχές Μαΐου.

Στο 3,75% η απόδοση των εξάμηνων εντόκων

Ελαφρώς μειωμένη ήταν η απόδοση στα εξάμηνα έντοκα, καθώς διαμορφώθηκε στο 3,75% έναντι 3,83% που ήταν σε αντίστοιχη δημοπρασία τον Φεβρουάριο. Οι συνολικές προσφορές κινήθηκαν στο 1,046 δισ., υπερκαλύπτοντας κατά 1,67 φορές το ζητούμενο ποσό των 625 εκατ., με το ελληνικό Δημόσιο να αντλεί τελικά 812,5 εκατ. καθώς έγιναν δεκτές μη ανταγωνιστικές προσφορές ύψους 187,5 εκατ.

Οι «υπογραφές» για την Εγνατία Οδό

Η συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης στη Βουλή που συνεχίζεται σήμερα Πέμπτη είχε ως αποτέλεσμα τη μετάθεση της τελετής υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του σχήματος του οποίου ηγείται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το απόγευμα της Παρασκευής. Εξάλλου, λόγω αυτής της έκτακτης πολιτικής εξέλιξης δεν κατέστη δυνατόν να υπογραφεί έως χθες η κοινή υπουργική απόφαση με την οποία αυξάνονται τα διόδια στην Εγνατία Οδό από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε 0,04 ευρώ. Κάτι το οποίο αποτελεί προαπαιτούμενο για την υπογραφή της σύμβασης.

Οι παράλογες εκπτώσεις τελείωσαν

Μεγάλη είναι η πτώση που καταγράφει το μέσο ποσοστό των εκπτώσεων που προσφέρονται πλέον στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, σε ένα σημαντικό «σημάδι» υγείας για τον κλάδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε σχετική έρευνα του ΙΟΒΕ, το 2023 η μέση έκπτωση που προσφέρθηκε δεν ξεπέρασε το 22,6%, έναντι 30,1% που είχε δοθεί στους διαγωνισμούς του 2022. Το αποκορύφωμα του φαινομένου των υπερβολικών εκπτώσεων είχε παρατηρηθεί το 2018, όταν κατά μέσον όρο προσφέρονταν εκπτώσεις 57,2%, σε μια απέλπιδα προσπάθεια των εταιρειών να εξασφαλίσουν κατασκευαστικό αντικείμενο και συνεπώς να διατηρήσουν τις ροές εσόδων τους, έστω κι αν τελικά τα έργα κατέληγαν να είναι ζημιογόνα. Εκτός του ότι σήμερα τα έργα είναι πολλαπλάσια, ακόμη ένας λόγος που έχει περιορίσει το φαινόμενο των υψηλών εκπτώσεων έγκειται στο ότι τα τιμολόγια των έργων, με βάση τα οποία προκύπτουν οι προϋπολογισμοί τους, δεν έχουν ενσωματώσει τις πολύ μεγάλες αυξήσεις των τιμών των υλικών κατασκευής τα τελευταία χρόνια.   

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή