Νέα πλατφόρμα για δανειολήπτες

Νέα πλατφόρμα για δανειολήπτες

Αφορά δάνεια που έχουν πουληθεί από τις τράπεζες σε εταιρείες διαχείρισης

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν: α) Τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή αυτών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο, β) την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής, έχουν από χθες οι οφειλέτες που συναλλάσσονται με τις εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων μετά την ενεργοποίηση της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας ενημέρωσης των δανειοληπτών από τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα κόκκινα δάνεια που έχουν πουληθεί από τις τράπεζες.

Οπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ), το ηλεκτρονικό σύστημα πληροφόρησης ενσωματώνει βάσεις δεδομένων που αφορούν περισσότερους από 2,4 εκατ. δανειολήπτες με οφειλές άνω των 91 δισ. ευρώ, ως σύνολο απαίτησης. Σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, «η ηλεκτρονική πλατφόρμα αντιμετωπίζει μια αρνητική πρακτική αδιαφάνειας και έλλειψης εξυπηρέτησης των οφειλετών», ενώ όπως δήλωσε η γενική γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Θεώνη Αλαμπάση, «η έναρξη της διαδικασίας πληροφόρησης του δανειολήπτη με ψηφιακά μέσα σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής λειτουργίας των servicers με σαφείς κανόνες αποτελεσματικής και διαφανούς λειτουργίας. Η ορθή και άμεση ενημέρωση αποτελεί το πρώτο βήμα για την ορθολογικότερη διαχείριση των απαιτήσεων που έχουν αναλάβει και θα πρέπει να ανταποκριθούν ουσιαστικά», καταλήγει.

Με αφορμή την ολοκλήρωση αυτού του έργου υποδομής, ο πρόεδρος της ΕΕΔΑΔΠ και διευθύνων σύμβουλος της Cepal Θεόδωρος Αθανασόπουλος σημείωσε ότι «η έγκαιρη υλοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ανά εταιρεία, παρά τον σύνθετο χαρακτήρα του έργου, αποτυπώνει έμπρακτα την καλή συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές, την εύλογη συμμόρφωση του κλάδου στις ρυθμιστικές απαιτήσεις καθώς και την προσήλωση των ΕΔΑΔΠ στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους οφειλέτες, και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας». Διευκρινίζει ωστόσο ότι «η τεχνική πολυπλοκότητα του έργου σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα προσαρμογής, αλλά και η υιοθέτηση νέων καναλιών επικοινωνίας με τους οφειλέτες, θα απαιτήσει ένα αρχικό στάδιο προσαρμογής και επίλυσης τυχόν προβλημάτων». Στόχος μας, καταλήγει, «είναι η διαρκής βελτίωση των υποδομών μας και της ποιότητας εξυπηρέτησης που λαμβάνουν οι συναλλασσόμενοι δανειολήπτες».

Από χθες άλλωστε ο αριθμός των servicers που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά μειώνεται κατά 4 εταιρείες, καθώς οι συγκεκριμένες δεν υπέβαλαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την ανανέωση της άδειας λειτουργίας τους στο πλαίσιο της σχετικής υποχρέωσης που προέβλεπε πρόσφατος νόμος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας. Αντίθετα άλλες 18 εταιρείες ανανέωσαν την άδεια λειτουργίας τους και ο σχετικός φάκελος εξετάζεται από την ΤτΕ που έχει την ευθύνη εποπτείας του κλάδου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT