Ενισχύσεις 1 δισ. ευρώ για δύο έργα ΑΠΕ

Ενισχύσεις 1 δισ. ευρώ για δύο έργα ΑΠΕ

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρατικές ενισχύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα για τη στήριξη δύο έργων παραγωγής και αποθήκευσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Πρόκειται για το Faethon Project που αφορά την κατασκευή δύο φωτοβολταϊκών μονάδων, με ισχύ 252 MW το καθένα, μαζί με ενσωματωμένες μονάδες θερμικής αποθήκευσης λιωμένου άλατος και έναν υποσταθμό εξαιρετικά υψηλής τάσης και το έργο Seli που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας φωτοβολταϊκής μονάδας 309 MW με ενσωματωμένο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας ιόντων λιθίου. Και τα δύο έργα προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν εντός του 2025 και η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή αμφίδρομης σύμβασης επί διαφοράς για περίοδο είκοσι ετών βάσει μιας τιμής αναφοράς. Και τα δύο έργα αναμένεται να αυξήσουν την ετήσια καθαρή ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές στο ελληνικό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας κατά περίπου 1,2 TWh.

Σύσταση επιτροπής αεροπορικού τουρισμού

Να διευκολύνει και τις πτήσεις αναψυχής που πραγματοποιούν ιδιώτες, κατά βάση, με ελαφρά αεροσκάφη έως έξι θέσεων, επιδιώκει το υπουργείο Μεταφορών μέσω της σύστασης επιτροπής αεροπορικού τουρισμού. Στα περισσότερα από 20 αεροδρόμια που παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο η πραγματοποίηση ιδιωτικών πτήσεων είναι ιδιαίτερα δύσκολη επειδή απουσιάζουν οι αναγκαίες υποδομές ή και λόγω περιορισμένου ωραρίου. Σημειώνεται ότι στην επιτροπή συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ενωσης Πιλότων και του Ελληνικού Συνδέσμου Χειριστών και Ιδιοκτητών Αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας (AOPA Hellas).

Δοκιμαστικά δρομολόγια από τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία των 32 από τα 140 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία που έφθασαν στην Αθήνα με σκοπό την ανανέωση του στόλου των ΟΣΥ. Τα καινούργια λεωφορεία, σύμφωνα και με τη σύμβαση, θα πρέπει να πραγματοποιήσουν διαδρομές 18 ωρών ημερησίως χωρίς επιβάτες, μέχρι να συμπληρώσουν 5.000 χιλιόμετρα σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας. Χθες πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο κέντρο της Αθήνας.

Ανοίγει ο δρόμος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ανοίγει ο δρόμος για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, μετά την απόρριψη της προσφυγής που είχε καταθέσει η κοινοπραξία των Vinci – Μυτιληναίος στο ΣτΕ. Η προσφυγή έκανε λόγο για ζητήματα που προέκυπταν σε σχέση με τον τρόπο που η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία υπέβαλε και την καλύτερη προσφορά, δομούσε τη χρηματοοικονομική επάρκειά της. Ωστόσο, όπως φαίνεται, το ΣτΕ δεν δέχθηκε τα σχετικά επιχειρήματα. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει υποβάλει προσφορά συνολικού ύψους 3,27 δισ. ευρώ και έχει ανακηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέος επενδυτής για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια.   

Ενεση κεφαλαίων ζητεί η Τράπεζα της Σουηδίας

Αίτημα στο κοινοβούλιο απηύθυνε η κεντρική τράπεζα της Σουηδίας (Riksbank) για την ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων της λόγω των ζημιών που προκάλεσαν τα ομόλογα που αγοράστηκαν κατά την περίοδο της ποσοτικής χαλάρωσης. Ειδικότερα, η Riksbank χρειάζεται «ένεση» κεφαλαίων ύψους 4,1 δισ. δολ. (43,7 δισ. σουηδικές κορώνες) ώστε το ύψος των ιδίων κεφαλαίων να ανέλθει στο βασικό επίπεδο που προβλέπει η νομοθεσία. Η ανάγκη για ανακεφαλαιοποίηση έρχεται καθώς οι κεντρικές τράπεζες διεθνώς έχουν δει τα περιουσιακά στοιχεία που αγοράστηκαν ως μέρος προγραμμάτων ποσοτικής χαλάρωσης να χάνουν αξία. Ενώ οι απώλειες της Riksbank είναι κυρίως μη πραγματοποιημένες, έχουν καταστήσει αρνητικά τα ίδια κεφάλαια της τράπεζας. Αν και μπορεί να λειτουργεί με αρνητικά ίδια κεφάλαια, πρέπει να ζητήσει από το κοινοβούλιο αναπλήρωση εάν αυτά πέσουν κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο, σύμφωνα με νόμο που εφαρμόστηκε το 2023.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή