Το Νο1 κόλπο που χρησιμοποιούν οι ιδιαίτερα επιτυχημένοι άνθρωποι για να φτάσουν στην κορυφή

Το Νο1 κόλπο που χρησιμοποιούν οι ιδιαίτερα επιτυχημένοι άνθρωποι για να φτάσουν στην κορυφή

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το να έχετε ουσιαστικές σχέσεις με τους συναδέλφους σας μπορεί να σας κάνει πιο ευτυχισμένους και να αποτρέψει την επαγγελματική εξουθένωση. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να χτίσετε μια πιο επιτυχημένη καριέρα.

Οι έρευνες έχουν δείξει σταθερά ότι το να σας συμπαθούν στη δουλειά μπορεί να επηρεάσει θετικά την επαγγελματική εξέλιξή σας, από τη διαπραγμάτευση μιας αύξησης μέχρι την προαγωγή σας. 

Το να κερδίζετε τον σεβασμό ενός συναδέλφου ή να κάνετε φίλους στη δουλειά δεν είναι προνόμιο που προορίζεται για λίγους, λέει η Juliette Han, νευροεπιστήμονας με σπουδές στο Χάρβαρντ και επίκουρη καθηγήτρια στο Columbia Business School.

Το να γίνεις πιο συμπαθής στη δουλειά είναι μια δεξιότητα που ο καθένας μπορεί να αποκτήσει πολύ γρήγορα, λέει η Han, η οποία είναι επίσης ακαδημαϊκός σύμβουλος στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Σύμφωνα με την Han, υπάρχει ένας «κωδικός εξαπάτησης» («cheat code») που χρησιμοποιούν οι ιδιαίτερα επιτυχημένοι άνθρωποι για να δημιουργήσουν ισχυρότερους δεσμούς με τους ανθρώπους στη δουλειά: Βρίσκουν κοινά σημεία με τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζονται.

Η Han δεν σας προτείνει να έχετε τα ίδια χόμπι ή ενδιαφέροντα με το αφεντικό ή τους συναδέλφους σας για να εξελιχθείτε επαγγελματικά. Αντ’ αυτού, αναζητήστε μικρές ευκαιρίες για να ευθυγραμμιστείτε με τους συναδέλφους σας σε συζητήσεις.

Η έκφραση ευγνωμοσύνης, η ανταλλαγή φιλοφρονήσεων και η αναζήτηση συμβουλών για θέματα που σχετίζονται με την εργασία είναι εύκολοι τρόποι για να οικοδομήσετε σχέσεις με τους άλλους.

Για παράδειγμα, αν ένας συνάδελφος σας ευχαριστεί για τη βοήθειά σας σε κάτι, θα μπορούσατε να πείτε: «Κανένα πρόβλημα, ξέρω ότι θα κάνατε το ίδιο για μένα».

Όπως εξηγεί η Han, «το να δείχνετε ότι νοιάζεστε γι’ αυτούς και να τους υπενθυμίζετε ότι είστε μια ομάδα είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να κάνετε τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι τους εκτιμάτε και να θέλουν να σας υποστηρίξουν στον εργασιακό χώρο».

Για να κάνετε θετική εντύπωση στον προϊστάμενό σας, σκεφτείτε να ζητήσετε την άποψή του για μια εργασία με την οποία ασχολείστε ή μια πρόκληση που αντιμετωπίζετε.

Ακολουθούν δύο ερωτήσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ξεκινήσετε μια παραγωγική συζήτηση με τον προϊστάμενό σας:

  1. Έχετε χειριστεί παρόμοιες καταστάσεις τόσο καλά, τι είδους προσέγγιση θα προτείνατε εδώ;
  2. Θέλω να καταλάβω καλύτερα πώς αυτό το έργο εντάσσεται στους γενικότερους στόχους της ομάδας μας, ποια είναι η άποψή σας σχετικά με αυτό;

Η Han λέει ότι αυτές οι ερωτήσεις δείχνουν ότι εμπιστεύεστε την τεχνογνωσία του αφεντικού σας και «θέλετε να τον κάνετε να φανεί καλός».

Αν σας έχει ανατεθεί ένα συγκεκριμένο πρότζεκτ σε συνεργασία με τον προϊστάμενό σας, σκεφτείτε να τον προσεγγίσετε με την ακόλουθη ατάκα: «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος/η που θα δουλέψουμε μαζί σε αυτό. Πώς μπορώ να σας υποστηρίξω καλύτερα σε αυτό;» 

Θέλετε να έχετε έναν ξεκάθαρο, ανοιχτό διάλογο με τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεστε για να δείξετε ότι ακούτε και σέβεστε τις προτιμήσεις τους, εξηγεί η Han. Οι άνθρωποι δεν το κάνουν συχνά, παρόλο που βελτιώνει τη συνεργασία και μπορεί επίσης να μειώσει τις πιθανότητες για συγκρούσεις.

Επίσης, ποτέ δεν βλάπτει να κάνετε σε κάποιον ένα κομπλιμέντο. Το να επαινέσετε κάποιον για μια παρουσίαση που έκανε καλά, για την εργασιακή ηθική του ή για μια δεξιότητα που έχει μπορεί να βοηθήσει πολύ, λέει η Han.

Πηγή: Moneyreview

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT