«Καμπανάκι» από τον CEO της Rolex για την αγορά ελβετικών ρολογιών

«Καμπανάκι» από τον CEO της Rolex για την αγορά ελβετικών ρολογιών

Εκτιμά ότι το 2024 θα είναι δύσκολη χρονιά, ενώ θεωρεί ότι είναι επικίνδυνο να συγκρίνονται τα ρολόγια με τις μετοχές

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επικίνδυνη χαρακτήρισε την είσοδο επενδυτών και κερδοσκόπων στην αγορά των πολυτελών ρολογιών ο διευθύνων σύμβουλος της Rolex. «Δεν μου αρέσει όταν οι άνθρωποι συγκρίνουν τα ρολόγια με τις μετοχές. Αυτό στέλνει λάθος μήνυμα και είναι επικίνδυνο», είπε ο Jean-Frédéric Dufour, CEO της Rolex, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του στην ελβετική εφημερίδα NZZ.

Οι τιμές των ακριβών ρολογιών, όπως τα Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet, εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα στην αγορά μεταχειρισμένων το 2021 και στις αρχές του 2022, καθώς κερδοσκόποι κατέκλυσαν την αγορά, ενθαρρυμένοι από τα χαμηλά επιτόκια και το ράλι των κρυπτονομισμάτων.

Ομως, οι τιμές στη δευτερογενή αγορά έχουν υποχωρήσει απότομα τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέσω ασθενέστερης οικονομικής ανάπτυξης και υψηλότερων επιτοκίων. Ο Bloomberg Subdial Watch Index, ένας δείκτης που παρακολουθεί τις τιμές των 50 ρολογιών με τις περισσότερες συναλλαγές, έχει υποχωρήσει κατά 40% τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Rolex είναι το μεγαλύτερο brand ελβετικών ρολογιών και κυριαρχεί στον κλάδο της, με ένα μερίδιο αγοράς που υπολογίζεται στο 30%. Με μοντέλα όπως τα Datejust, Daytona και Submariner, οι πωλήσεις της εταιρείας έσπασαν το φράγμα των 10 δισ. ελβετικών φράγκων (11 δισ. δολαρίων) για πρώτη φορά το 2023, αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Morgan Stanley.

Ο CEO της Rolex επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων. Οπως είπε, «τα πολύ γνωστά και επιτυχημένα brands» βρίσκονται πάντα στο μυαλό των καταναλωτών και εξακολουθούν να τα πηγαίνουν καλά, παρά τη μείωση της ζήτησης. «Αυτό μπορεί να το δει κανείς στο γεγονός ότι η αξία μεταπώλησης αυτών των ρολογιών δεν μειώνεται», είπε.

Πάντως, ο Dufour εκτίμησε ότι το 2024 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την ελβετική βιομηχανία ρολογιών, καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται σε σχέση με τα υψηλά της. Σύμφωνα με την άποψή του, τα πιο μικρά brands θα δεχθούν μεγαλύτερο πλήγμα. «Το εκκρεμές τώρα κινείται προς την άλλη κατεύθυνση και η κίνηση είναι φυσικά πιο έντονη για τα λιγότερο καθιερωμένα brands. Ενώ μπορεί να είδαν αύξηση 20% στις πωλήσεις κατά την εποχή της ανόδου, τώρα ίσως να βιώσουν μια μείωση 15%. Για τα μεγάλα brands, οι διακυμάνσεις είναι μικρότερες», ανέφερε.

Το ισχυρό δολάριο και η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, όπως είναι ο χρυσός, επίσης πιέζουν την αγορά, πρόσθεσε. «Τα αυξημένα επιτόκια επίσης επηρεάζουν τη διάθεση του κόσμου για δαπάνες και η γεωπολιτική κατάσταση δεν βοηθάει», κατέληξε ο CEO της Rolex.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή