Για υπέρμετρο παρεμβατισμό κατηγορούν την κυβέρνηση τα σούπερ μάρκετ

Για υπέρμετρο παρεμβατισμό κατηγορούν την κυβέρνηση τα σούπερ μάρκετ

Εκπρόσωποι του κλάδου αποδίδουν την ακρίβεια σε εξωγενείς παράγοντες και στα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής αγοράς

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Φταίμε κι εμείς, φταίτε κι εσείς, φταίει κι ο Χατζηπετρής», λέει το γνωστό τραγούδι του Λουκιανού Κηλαηδόνη. Μόνο που χθες, κατά τη συζήτηση που διεξήχθη ανάμεσα στον υπουργό Ανάπτυξης και τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, φάνηκε ότι μάλλον «φταίει μόνο ο Χατζηπετρής» για την ακρίβεια στην Ελλάδα. Με τον μεν Κώστα Σκρέκα να υποστηρίζει ότι τα μέτρα ήδη αποδίδουν και αυτό φαίνεται στον πληθωρισμό (σημειωτέον ότι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή για τον μήνα Μάρτιο ανακοινώνεται σήμερα από την ΕΛΣΤΑΤ) και ότι ο καταναλωτής μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές μέσα από την αγοραστική του συμπεριφορά, τους δε εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να αποδίδουν την ακρίβεια σε εξωγενείς παράγοντες και στα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής αγοράς και να κατηγορούν την κυβέρνηση για υπέρμετρο παρεμβατισμό. Ο κ. Σκρέκας, συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι ο πληθωρισμός στις μεγάλες αλυσίδες έχει περιοριστεί στο 0,5%, ενώ ανέφερε, χωρίς να δεσμευθεί χρονικά, ότι σταδιακά θα αποσύρονται τα μέτρα όταν αποκλιμακωθούν σημαντικά οι τιμές.

«Η παρεμβατικότητα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που χρειάζεται. Υποψιαζόμαστε ότι μερικές φορές ο στόχος χάνεται στον βωμό της επικοινωνίας. O μεγάλος παρεμβατισμός δεν επιτρέπει στις αλυσίδες να ασχοληθούν με τους καταναλωτές τους. Και δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνει. Ηρθε η ώρα να ξαναδεί το υπουργείο τα μέτρα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Απόστολος Πεταλάς, μιλώντας χθες στο Food Retail Conference 2024.

Βολές εξαπέλυσε ο ίδιος και κατά των ΜΜΕ, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «υπερβολή ότι όλα στην Ελλάδα είναι ακριβότερα. Με αυτό τον τρόπο δεν λύνεται κανένα πρόβλημα, παρά μόνο διασφαλίζεται στα ΜΜΕ βραχυπρόθεσμη ακροαματικότητα», πρόσθεσε ο κ. Πεταλάς.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Netrino μεταξύ στελεχών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ειδών σούπερ μάρκετ (από αλυσίδες σούπερ μάρκετ, χονδρεμπορικές και προμηθευτικές εταιρείες) και τα βασικά ευρήματα της οποίας παρουσιάστηκαν χθες, είναι τα ίδια τα στελέχη που στη συντριπτική τους πλειονότητα υποστήριξαν, πρώτον, ότι οι τιμές των προϊόντων έχουν αυξηθεί και, δεύτερον, ότι με εξαίρεση τη μαναβική οι τιμές σε όλες τις άλλες κατηγορίες προϊόντων είναι υψηλότερες στην Ελλάδα από ό,τι στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας Αριστοτέλης Παντελιάδης αναφερόμενος στον πληθωρισμό έκανε λόγο για την «τέλεια καταιγίδα» (πανδημία, απότομη αύξηση της ζήτησης μετά την πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία, επιθέσεις Χούθι), τονίζοντας ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι η κλιματική κρίση. «Τα προβλήματα δεν λύνονται ούτε με μια υπουργική απόφαση ούτε με μια κυβερνητική θητεία. Είναι διαρθρωτικά τα προβλήματα, όπως η γραφειοκρατία, η διαφθορά, η αργή απονομή της δικαιοσύνης και χρειάζεται διακομματική συναίνεση για την επίλυσή τους», πρόσθεσε.

Ο ΦΠΑ

Επί τάπητος τέθηκε και το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ, με τον κ. Παντελιάδη να επισημαίνει μεν ότι αυτό θα είχε κόστος για την κυβέρνηση, να υπογραμμίζει δε ότι την επόμενη ημέρα η μείωση θα περνούσε στις τιμές των σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, ο κ. Σκρέκας απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, επικαλούμενος τη μείωση του ΦΠΑ στον κλάδο της εστίασης – κλάδος, βεβαίως με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά– που δεν απέφερε μείωση των τιμών καταναλωτή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT