Ζημίες 164 εκατ. δολ. καταγράφει η United Airlines το α΄ τρίμηνο

Ζημίες 164 εκατ. δολ. καταγράφει η United Airlines το α΄ τρίμηνο

Αποδίδει το πλήγμα στην Boeing και στα προβλήματά της μετά το ατύχημα

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η United Airlines αποδίδει στην Boeing, και στα προβλήματα του κολοσσού που μεταδόθηκαν και στους συνεργάτες του, πλήγμα 200 εκατ. δολαρίων στα κέρδη της το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ο αερομεταφορέας αναγκάστηκε να καθηλώσει τον στόλο των Boeing 737 Max 9 για τρεις εβδομάδες έπειτα από έκρηξη στην καμπίνα εν ώρα πτήσης σε αεροσκάφος της Alaska Airlines τον Ιανουάριο. Η εταιρεία είπε ότι το ατύχημα την ώθησε σε ζημία προ φόρων ύψους 164 εκατ. δολαρίων, την ώρα που επρόκειτο να αναφέρει κέρδη. Η απώλεια, ωστόσο, ήταν μικρότερη από ό,τι περίμενε η Wall Street και οι μετοχές της United αυξήθηκαν περισσότερο από 5% μετά την ανακοίνωση.

H αμερικανική εταιρεία, όπως και η Alaska Airlines, αναγκάστηκε να ακυρώσει χιλιάδες πτήσεις λόγων των επιθεωρήσεων στα αεροσκάφη.

Η United Airlines έχει 79 Boeing 737 Max 9 στον στόλο της, περισσότερα από οποιονδήποτε από τους ανταγωνιστές της, και ακολουθεί η Alaska Airlines. Οι δύο αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να ακυρώσουν χιλιάδες πτήσεις καθώς πραγματοποιούνταν εντατικοί έλεγχοι και επιθεωρήσεις τον Ιανουάριο, προτού η αμερικανική ρυθμιστική αρχή της αεροπορίας δώσει το πράσινο φως για να συνεχίσουν να πετούν τα αεροσκάφη της Boeing. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα η τελευταία πλήρωσε 160 εκατ. δολάρια στην Alaska Airlines για να αναπληρώσει τις απώλειες που υπέστη, ενώ η United είπε στους επενδυτές ότι οι δραστηριότητές της επηρεάστηκαν επίσης από καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροπλάνων. «Εχουμε προσαρμόσει το σχέδιο του στόλου μας για να αντικατοπτρίζει καλύτερα την πραγματικότητα σε σχέση με αυτό που είναι σε θέση να προσφέρουν οι κατασκευαστές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της United, Σκοτ Κίρμπι.

Η Boeing αντιμετώπισε εσχάτως νέες πιέσεις αφού ένας πληροφοριοδότης ανέφερε ανησυχίες για την ασφάλεια σχετικά με την κατασκευή ορισμένων από τα αεροπλάνα της στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ. Ο μηχανικός Σαμ Σάλεπουρ κατηγόρησε την Boeing ότι ακολούθησε «τον πιο γρήγορο» και συνεπώς όχι πάντα πιο ασφαλή δρόμο στην κατασκευή των τζετ 787 και 777, και τόνισε ότι «απειλήθηκε με απόλυση» αφού εξέφρασε ανησυχίες στους ανωτέρους του. «Ολόκληρος ο στόλος παγκοσμίως, όσο με αφορά αυτή τη στιγμή, χρειάζεται προσοχή», τόνισε σε αγωνιώδη τόνο σε συνέντευξή του στο NBC News, λίγο πριν από την προγραμματισμένη κατάθεσή του στο Κογκρέσο. Ο κολοσσός της Boeing, ωστόσο, απάντησε ότι οι ισχυρισμοί του είναι «ανακριβείς» και προσέθεσε ότι είναι πεπεισμένος ότι τα αεροπλάνα του είναι ασφαλή.

Στις 5 Ιανουαρίου, μια τάπα πόρτας σε ένα αεροσκάφος 737 Max 9 της Alaska Airlines έσκασε λίγο μετά την απογείωση, τρομοκρατώντας τους επιβάτες και οδηγώντας στην επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο του Πόρτλαντ του Ορεγκον. Το τελευταίο περιστατικό εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των αεροσκαφών της Boeing. Η εταιρεία αντιμετώπισε έντονο έλεγχο μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές επιβατικών αεροσκαφών το 2018 και το 2019, στις οποίες σκοτώθηκαν 346 άνθρωποι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή