Γιατί η Aegean θα πετάει σε Ασία και Αφρική

Γιατί η Aegean θα πετάει σε Ασία και Αφρική

Με τα τέσσερα Airbus A321 neo LR μεγάλης εμβέλειας μπαίνει σε νέες αγορές με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης

3' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το τρίτο «χτύπημα» της Aegean έναντι του ανταγωνισμού την τελευταία διετία αποτελεί η απόκτηση τεσσάρων αεροσκαφών Airbus της αναβαθμισμένης έκδοσης A321 neo LR. Εχει προηγηθεί η επένδυση της τάξεως των 140 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία, από κοινού με την καναδική CAE, του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα και της σύγχρονης τεχνικής βάσης συντήρησης αεροσκαφών. Μέσω των τεσσάρων νέων αεροπλάνων, που θα παραληφθούν τη διετία 2026-2027, η Aegean θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί μεγαλύτερης εμβέλειας πτήσεις με διάρκεια τεσσάρων έως επτάμισι ωρών, κυρίως σε προορισμούς νότια και νοτιοανατολικά της Ελλάδας.

Η Aegean, για πρώτη φορά στην 25ετή ιστορία της, προσθέτει στο δίκτυό της μακρινούς, εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, προορισμούς, στους οποίους εκτιμάται ότι θα ανήκουν ο Περσικός κόλπος, η Κεντρική Αφρική και η Ασία. Σε ορισμένες από τις αγορές των συγκεκριμένων περιοχών η αεροπορική εγκαινίασε την παρουσία της στα τέλη της περασμένης χρονιάς, ξεκινώντας πτήσεις από και προς το Ντουμπάι, την Τζέντα και το Ριάντ. Τα νέα αεροσκάφη, που προγραμματίζεται να παραδοθούν το διάστημα 2026-2027, εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν σε νέα δρομολόγια στη Μέση Ανατολή, προς Μπαχρέιν, Ντόχα και Ομάν, στην Κεντρική Αφρική, προς Λάγος, Ναϊρόμπι, Αντίς Αμπέμπα, στην Ινδία προς Δελχί ή Βομβάη και στο Καζακστάν προς Αλμάτι. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος των συγκεκριμένων αγορών, αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι μόνο το αεροδρόμιο στο Δελχί διακίνησε πέρυσι 72,2 εκατ. επιβάτες προς περισσότερους από 140 προορισμούς. Επίσης, ο αερολιμένας της Ντόχα υποδέχθηκε πέρυσι περίπου 46 εκατ. άτομα προς περισσότερους από 180 προορισμούς.

Για πρώτη φορά στην 25ετή ιστορία της, η Aegean προσθέτει στο δίκτυό της μακρινούς, εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, προορισμούς.

Με την Aegean να επιδιώκει να προσφέρει ένα προϊόν αντίστοιχο με αυτό αερομεταφορέων που δραστηριοποιούνται σε προορισμούς εκτός Ε.Ε., με χρόνους πτήσεων 4 έως 7,5 ωρών και σε απόσταση έως 7.400 χιλιομέτρων ή 4.000 ναυτικών μιλίων, η αεροπορική δίνει έμφαση στην παροχή ενός υψηλότατου επιπέδου άνεσης για τους επιβάτες τόσο της οικονομικής όσο και της διακεκριμένης θέσης (Business Class). Ως εκ τούτου τα A321 neo LR, που διαθέτουν σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων –λιγότερες από 180– σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της Aegean (220 θέσεις), θα περιλαμβάνουν δορυφορικό Ιντερνετ και οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα. Επίσης, στην business class το κάθισμα θα είναι οριζόντιας ανάκλισης (lie flat seats) μήκους περίπου δύο μέτρων.

Μεγιστοποιώντας το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, η Aegean το προσεχές διάστημα θα εγκαινιάσει τη νέα της τεχνική βάση, που διαθέτει 10 θέσεις αεροσκαφών και μέσω της οποίας θα καθίσταται δυνατή η παροχή υπηρεσιών συντήρησης για λογαριασμό τρίτων. Υπολογίζεται πως η δραστηριότητα της συντήρησης θα αντιστοιχεί σε 500.000 εργατοώρες ετησίως. Από τις αρχές Ιανουαρίου έχει ξεκινήσει να λειτουργεί και το κέντρο προσομοιωτών πτήσεων και εκπαίδευσης, όπου εκπαιδεύονται πληρώματα όχι μόνο της Aegean, αλλά και ξένων αεροπορικών, με τη ζήτηση για εκπαίδευση πληρωμάτων αερομεταφορέων από το εξωτερικό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, να βαίνει διαρκώς εντεινόμενη. Το κέντρο προσομοιωτών πτήσεων και εκπαίδευσης πληρωμάτων, η σχολή μηχανικών και η τεχνική βάση συντήρησης απαρτίζουν το ολοκληρωμένο οικοσύστημα της Aegean στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που αποτελεί επένδυση 140 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι θα διαθέτει 35.000 τ.μ. φωτοβολταϊκά πάνελ ισχύος 3 MW, θα αποτελεί την πρώτη πράσινη τέτοιου είδους εγκατάσταση (χάνγκαρ) της Ευρώπης.

Μεγέθυνση

Εχοντας παρέλθει σχεδόν μία εξαετία από τον θάνατο του ιδρυτή της Aegean Θεόδωρου Βασιλάκη, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η αεροπορική, από το 2018 μέχρι σήμερα, παρά την κρίση της πανδημίας που απείλησε τη βιωσιμότητα του κλάδου, έχει εμφανίσει αξιοσημείωτη μεγέθυνση υπό τη διοίκηση των Ευτύχη Βασιλάκη και Δημήτρη Γερογιάννη. Το 2018 η Aegean και η θυγατρική της, Olympic Air, είχε τζίρο 1,19 δισ. ευρώ, είχε διακινήσει 14 εκατ. επιβάτες και κάλυπτε ένα δίκτυο 151 προορισμών, 120 εξωτερικού και 31 εσωτερικού, σε 44 χώρες. To 2019, έτος-ρεκόρ, κάλυπτε 155 προορισμούς, μετέφερε 15 εκατ. επιβάτες και διέθετε στόλο 65 αεροσκαφών. Τα μεγέθη αυτά όμως είναι σημαντικά ενισχυμένα το 2023, οπότε ο τζίρος ανήλθε σε 1,7 δισ. ευρώ, οι διακινηθέντες επιβάτες διαμορφώθηκαν σε 15,7 εκατ. και οι προσφερόμενες θέσεις ήταν 18,5 εκατ. Σήμερα το δίκτυο της αεροπορικής μετρά 180 προορισμούς σε 49 χώρες, με την Aegean να διαθέτει 77 αεροσκάφη, από τα οποία 28 είναι neo της οικογένειας A320/321.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT