Ελληνικά τρόφιμα σε γαλλικά σούπερ μάρκετ

Ελληνικά τρόφιμα σε γαλλικά σούπερ μάρκετ

Στην αλυσίδα E.Leclerc θα δημιουργηθεί γωνιά ελληνικών προϊόντων

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θέση στα ράφια των γαλλικών σούπερ μάρκετ αναζητούν τα ελληνικά τρόφιμα, κάτι πάντως που αναμένεται να γίνει το προσεχές φθινόπωρο και μάλιστα στην αλυσίδα με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη Γαλλία, τη συνεταιριστική E.Leclerc. Την ίδια ώρα, ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων προχωρούν σε συμφωνίες για να εφοδιάζουν αλυσίδες εστίασης καθώς και άλλα καταστήματα πώλησης τροφίμων, όπως για παράδειγμα ντελικατέσεν. Οι σχετικές συμφωνίες κλείστηκαν κατά την πρόσφατη επιχειρηματική αποστολή που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι με τη συμμετοχή 14 ελληνικών βιομηχανιών τροφίμων και ποτών, η οποία διοργανώθηκε από το ΕΒΕΑ σε συνεργασία με την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ.

Ειδικότερα, η συμφωνία με την αλυσίδα Ε.Leclerc, το μερίδιο αγοράς της οποίας, σύμφωνα με την Kantar, ανήλθε το 2023 σε 23,9%, προβλέπει την προβολή των ελληνικών προϊόντων σε δύο φάσεις: κατά την πρώτη φάση, διάρκειας δύο εβδομάδων, τα ελληνικά προϊόντα θα τοποθετηθούν στα ράφια της αλυσίδας ώστε το γαλλικό καταναλωτικό κοινό να τα γνωρίσει και να εξοικειωθεί. Σε δεύτερη φάση θα δημιουργηθεί μια ελληνική γωνιά και σταδιακά θα συμπεριληφθούν στα ράφια προϊόντων ξένων χωρών και ελληνικά, κατ’ αντιστοιχία με προϊόντα άλλων χωρών.

Οι εκπρόσωποι της γαλλικής αλυσίδας τόνισαν ότι πέρα από την υψηλή ποιότητα που θα πρέπει να έχουν τα προϊόντα, αναγκαία προϋπόθεση πρόσβασης είναι και η χαμηλή τιμή, δηλαδή μια τιμή που να είναι συμβατή με την τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει ο όμιλος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο εν λόγω όμιλος είναι συνεταιριστικός, με τα καταστήματα να έχουν καθεστώς ημιαυτονομίας. Οι πωλήσεις του ομίλου το 2022 ανήλθαν σε 43,9 δισ. ευρώ, ενώ το δίκτυό του αριθμεί πάνω από 750 καταστήματα. Πριν από μερικούς μήνες, εξάλλου, εξαγόρασε καταστήματα της Louis Delhaize Group στο Λουξεμβούργο.

Συναντήσεις είχαν οι 14 εταιρείες και με εκπροσώπους της δεύτερης μεγαλύτερης γαλλικής αλυσίδας, της Carrefour, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια συμφωνία, διότι η αλυσίδα προτιμά κατά κύριο λόγο γαλλικά προϊόντα, καθώς και προϊόντα που προέρχονται από γειτονικές χώρες, όπου το κόστος μεταφοράς είναι συγκριτικά χαμηλότερο σε σχέση με το κόστος μεταφοράς από την Ελλάδα.

Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ίσως το γεγονός ότι στη διάρκεια των επαφών επετεύχθη συμφωνία ανάμεσα στη βιομηχανία ζυμαρικών «Ηλιος» και στη γαλλική αλυσίδα εστιατορίων Gallika à la grecque. Συναντήσεις είχε η εν λόγω αλυσίδα, σύμφωνα με πληροφορίες, και με άλλες δύο εταιρείες που συμμετείχαν στην επιχειρηματική αποστολή και συγκεκριμένα τη γαλακτοβιομηχανία «Μανδρέκας» και τη «Γεωδή», η οποία παράγει μαρμελάδες, σάλτσες και αλείμματα. Η τελευταία είχε μάλιστα συνάντηση και με εκπροσώπους της Darriah Company, εισαγωγικής – εξαγωγικής εταιρείας τροφίμων.

Οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην αποστολή ήταν οι ακόλουθες: Agrino, Λουξ, Ζυμαρικά Ηλιος, Ευβοϊκή Ζύμη, Ελληνικά Εκλεκτά Ελαια, Μανδρέκας, Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης, Κρόκος Κοζάνης, Γεωδή, Φάρμα Κουκάκη, Menelaos Fresh, Τσάνος, Jannis και ΜΕΒΓΑΛ.

Οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Γαλλία ανέρχονται σε περίπου 1,7 δισ. ευρώ και στα 20 πρώτα εξαγόμενα προϊόντα περιλαμβάνονται τυριά, ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας, γιαούρτια και ροδάκινα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT