Η μεταποίηση φρενάρει την ανάκαμψη της Ευρωζώνης

Η μεταποίηση φρενάρει την ανάκαμψη της Ευρωζώνης

Η διαδικασία περιορισμού των αποθεμάτων στη βιομηχανία εξελίσσεται με ρυθμό βραδύτερο του αναμενομένου

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tο προηγούμενο φθινόπωρο είχαμε βασίσει την αισιόδοξη προσέγγισή μας στο ότι η στασιμότητα της Ευρωζώνης θα δώσει τη θέση της σε μια νέα τάση ανάκαμψης διαρκούντος του 2024. Κατ’ αρχάς, η διαδικασία διόρθωσης των αποθεμάτων έως τη φετινή άνοιξη θα ολοκληρωνόταν και, δεύτερον, μια αξιόλογη τόνωση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών θα συνεισέφερε στη σταδιακή βελτίωση των καταναλωτικών δαπανών.

Εξετάζοντας τα συγκεντρωτικά δεδομένα, η Ευρωζώνη βρίσκεται σε σωστό δρόμο να εκπληρώσει ή ακόμη και να υπερβεί τις προσδοκίες μας. Εάν εξαιρέσουμε τα ασταθή στοιχεία της Ιρλανδίας, το πραγματικό ΑΕΠ της Ευρωζώνης κατά το πρώτο τρίμηνο τρέχοντος αυξήθηκε 0,3% τριμηνιαίως συγκριτικά με τη δική μας εκτίμηση του 0,2%, ενώ υπήρξε στάσιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Παρά ταύτα θα πρέπει να επισημανθεί ότι, όπως και σε άλλες περιστάσεις, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες. Η πρόβλεψή μας πως στα τέλη του χειμώνα θα έχει τελειώσει η αποκατάσταση των αποθεμάτων επιβεβαιώθηκε έως ένα βαθμό. Οι επιχειρήσεις μεταποίησης στην Ευρωζώνη πλην Γερμανίας έχουν μειώσει τα αποθέματά τους σημαντικά και δεν χρειάζεται να συνεχίσουν. Στη Γερμανία, εν μέρει διότι η βιομηχανία της εστιάζει σε προϊόντα τα οποία σε δύσκολες εποχές δεν είναι απολύτως απαραίτητα για την επιβίωσή μας, όπως χημικά, αμάξια και εργαλειομηχανές, η αξιολόγηση των αποθεμάτων παρουσιάζει αγριότερη διακύμανση, ακολουθώντας τον επιχειρηματικό κύκλο, από ό,τι σε άλλες χώρες.

Η παγκόσμια μεταποίηση δεν έχει αφήσει πίσω της εντελώς τις κακές εποχές, ενώ η Κίνα αποπειράται να εξαλείψει το πρόβλημα των κρατικών επιδοτήσεων. Ως αποτέλεσμα, η συνεχιζόμενη έλλειψη νέων παραγγελιών για πολλά γερμανικά αγαθά, των αυτοκινήτων συμπεριλαμβανομένων, σημαίνει ότι οι εγχώριες εταιρείες εξακολουθούν να λογίζουν υπερβολικά τα αποθέματά τους. Τα νέα είναι εν μέρει κακά, εν μέρει καλά. Η Γερμανία αντιστοιχεί στο 37% της συνολικής μεταποίησης στη Γηραιά Ηπειρο.

Αναφορικά με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης αθροιστικά, η αποκατάσταση των αποθεμάτων δεν έχει λήξει, αντιθέτως από ό,τι αρχικά εικάσαμε. Συνεπώς, η αύξηση της παραγωγής του κλάδου στην Ευρωζώνη είναι πιθανόν να αποβεί ηπιότερη το δεύτερο τρίμηνο και ίσως και το τρίτο συγκριτικά με όσα προβλέπαμε πριν από 6 μήνες. Κατά καλή μας τύχη, ένας άλλος παράγοντας υπεραντισταθμίζει αυτή την κατάσταση. Ευτυχώς, οι τιμές της ενέργειας υποχώρησαν υπεράνω εκτιμήσεων και το σοκ της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία αντιστράφηκε. Κι αυτό σημαίνει μειωμένο κόστος για τις εταιρείες, ενώ παράλληλα περιστέλλει την ανάγκη οι κυβερνήσεις να επιδοτήσουν τις τιμές ενέργειας και ενισχύει την καταναλωτική αγοραστική δύναμη.

* Οι κ. Χόλγκερ Σμίεντινγκ, Φίλιξ Σμιντ και Σάλομον Φίντλερ είναι οικονομολόγοι της Berenberg Bank.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT