Επεκτείνεται το μετρό στη Θεσσαλονίκη

Επεκτείνεται το μετρό στη Θεσσαλονίκη

Εως το 2040 θα περιλαμβάνει 44 σταθμούς, εξυπηρετώντας καθημερινά 680.000 επιβάτες

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με δύο γραμμές (γραμμή 1, γραμμή 2), συνολικού μήκους 48 χλμ., από το Κορδελιό μέχρι το αεροδρόμιο και από τον Ανω Εύοσμο μέχρι και τις περιοχές Χαριλάου, Τούμπας και Πυλαίας, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία με ορίζοντα το 2040 το μετρό Θεσσαλονίκης, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, έργο που θα περιλαμβάνει 44 σταθμούς εξυπηρετώντας καθημερινά 680.000 επιβάτες.

Οπως γνωστοποιήθηκε χθες στο πλαίσιο της παρουσίασης της μελέτης ανάπτυξης μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ) που εκπονήθηκε από την «Ελληνικό Μετρό», από τη μελέτη προκύπτει πως ως προτεραιότητα μπαίνει η επέκταση προς τις περιοχές της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια η ανάγκη κάλυψης των περιοχών Χαριλάου και Τούμπας. Παράλληλα, δεν αποκλείεται και μελλοντική επέκταση προς Θέρμη, με την προοπτική το μετρό να φτάσει μέχρι και το πάρκο τέταρτης γενιάς ThessINTEC.

Οπως επισήμανε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την τοποθέτησή του, «από τη μελέτη προκύπτει ότι οι δήμοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική, οπότε τίθεται ως προτεραιότητα η επέκταση προς αυτές τις περιοχές και στη συνέχεια η ανάγκη κάλυψης των περιοχών Χαριλάου και Τούμπας». Ετσι, στη μελέτη περιλαμβάνονται: η βόρεια επέκταση της κύριας γραμμής προς Σταυρούπολη – νοσοκομεία, το τμήμα Ανω Εύοσμος – Αγία Κυριακή, που διατρέχει τις περιοχές Χαριλάου και Τούμπας, η νοτιοανατολική επέκταση της κύριας γραμμής προς αεροδρόμιο και το τμήμα προς Κορδελιό.

Πάντως, στο πλαίσιο παρουσίασης της μελέτης, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επισήμανε πως η βασική γραμμή του πολύπαθου μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να παραδοθεί τον Νοέμβριο εξυπηρετώντας καθημερινά 191.000 επιβάτες. Η γραμμή του περιλαμβάνει 13 σταθμούς, ενώ συγχρόνως ολοκληρώνεται το έργο της επέκτασης προς την Καλαμαριά με 5 επιπλέον σταθμούς, έργο που θα παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Το έργο αυτό αναμένεται να εξυπηρετήσει επιπλέον 95.000 επιβάτες.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, βασικό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη είναι η ευρεία χρήση του Ι.Χ. στις μετακινήσεις, δεδομένου ότι και το ποσοστό των μετακινήσεων με τα ΜΜΜ είναι αρκετά χαμηλό. Ενδεικτικά, από 1,6 εκατ. μετακινήσεις ημερησίως, μόνο το 15% πραγματοποιείται με αστικές συγκοινωνίες. Επιπλέον, το 35% χρησιμοποιεί το Ι.Χ. για να μεταβεί στην εργασία του, ενώ το μέσο ποσό που θα είναι διατεθειμένος να δαπανήσει κάποιος για να εξοικονομήσει μία ώρα στις μετακινήσεις του υπολογίστηκε σε 9,15 ευρώ.

Αναφερόμενος στις επεκτάσεις του μετρό, τόνισε πως οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και η αναμονή της μελλοντικής επέκτασης προς Θέρμη (1,45 χλμ.) αναμένεται να εξυπηρετούν ημερησίως 425.000 επιβάτες. Παράλληλα προέκυψε από τη μελέτη η ανάγκη για τη γραμμή 2 του μετρό. Η λεγόμενη πράσινη γραμμή, συνολικού μήκους 18,4 χλμ. με 17 σταθμούς, περιλαμβάνει το τμήμα Ανω Εύοσμος – Αγία Κυριακή, το τμήμα προς Κορδελιό και τις αναμονές επέκτασης του βασικού έργου προς Ανω Εύοσμο και Κορδελιό. Η συγκεκριμένη γραμμή αναμένεται να εξυπηρετήσει ημερησίως 253.000 επιβάτες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT