Πληρώνεται εκπρόθεσμα το 49% των τιμολογίων, σύμφωνα με την Atradius

Πληρώνεται εκπρόθεσμα το 49% των τιμολογίων, σύμφωνα με την Atradius

Για σαφή τάση διόγκωσης του ιδιωτικού χρέους και προβλήματα ρευστότητας στην αγορά κάνει λόγo η εταιρεία

1' 43" χρόνος ανάγνωσης

Επισφαλείς αναμένεται να είναι οι συναλλαγές που αντιστοιχούν στο 10% της συνολικής αξίας των τιμολογίων μεταξύ επιχειρήσεων το 2024, έναντι 2% που ήταν η πρόβλεψη για το 2023, στοιχείο που δείχνει αν μη τι άλλο τάση διόγκωσης του ιδιωτικού χρέους και προβλήματα ρευστότητας στην αγορά. Η κατάσταση αυτή έρχεται μετά την πανδημική και την πληθωριστική – ενεργειακή κρίση και προκαλεί προβληματισμό.

Το παραπάνω εύρημα συγκαταλέγεται μεταξύ άλλων που επίσης δείχνουν επιδείνωση του συναλλακτικού κλίματος στην Ελλάδα στο Βαρόμετρο της εταιρείας ασφάλειας πιστώσεων Atradius, το οποίο διενεργήθηκε το τελευταίο διάστημα του α΄ τριμήνου και το πρώτο διάστημα του β΄ τριμήνου του 2024. Για να αντιληφθεί κάποιος τη σοβαρότητα του παραπάνω, αρκεί να πούμε ότι στην Ελλάδα το 56% των πωλήσεων μεταξύ επιχειρήσεων πραγματοποιείται με πίστωση, ποσοστό το οποίο δείχνει να μην έχει μεταβληθεί σε σχέση με το επίπεδο του προηγούμενου έτους.

Ειδικότερα, εμπρόθεσμα πληρώνεται το 41% της αξίας των τιμολογίων έναντι 63% πέρυσι, ενώ εκπρόθεσμα το 49% έναντι 35% πέρυσι. Επιπλέον, το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αναμένει αύξηση του αριθμού των αφερέγγυων πελατών κατά τους επόμενους 12 μήνες έναντι 31% που αισιοδοξεί ότι δεν θα επιδεινωθεί η αφερεγγυότητα των πελατών. Το 7% δεν τοποθετήθηκε σχετικά.

Οσον αφορά το τελευταίο δωδεκάμηνο, το 28% των επιχειρήσεων διαπίστωσε ότι οι καθυστερήσεις πληρωμών επιμηκύνθηκαν κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Το 20% των επιχειρήσεων στο ίδιο διάστημα είδε τις πληρωμές να καταβάλλονται ταχύτερα, ενώ το 52% δεν διαπίστωσε καμία αλλαγή στις συναλλακτικές σχέσεις με τους πελάτες. Οι συνέπειες από καθυστερημένη εξόφληση των τιμολογίων είναι πολλές και ποικίλες, προκαλώντας συχνά αλυσιδωτές αντιδράσεις. Σύμφωνα με το βαρόμετρο της Atradius, το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα έχει έρθει σε εμπορική διαφωνία. Το 32% αντιμετώπισε καθυστερήσεις στη διαδικασία πληρωμής των πελατών, το 27% είχε καθυστερήσεις στην εσωτερική τιμολόγηση, το 19% κλήθηκε να διαχειριστεί προσωρινά ζητήματα ταμειακών ροών του πελάτη και το 9% διαχειρίστηκε διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σχετικά με την εξέλιξη των συναλλαγών το επόμενο διάστημα, το 37% εκτιμά ότι οι συναλλαγές θα βελτιωθούν, το 55% θεωρεί ότι οι συναλλαγές θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με το 2023, ενώ το 8% αναμένει επιδείνωση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT