Προσπάθεια προσέγγισης ΟΣΕ – Hellenic Train

Προσπάθεια προσέγγισης ΟΣΕ – Hellenic Train

Επιδιώκουν να βρουν κοινή γραμμή σε ακανθώδη θέματα, όπως τα κενά ασφαλείας του σιδηροδρόμου

2' 27" χρόνος ανάγνωσης

Προσπάθειες να σταματήσει ο… κλεφτοπόλεμος μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train γίνονται το τελευταίο διάστημα, με τις νέες διοικήσεις τους να επιδιώκουν να βρουν κοινή γραμμή σε ακανθώδη θέματα, όπως τα κενά ασφαλείας του σιδηροδρόμου αλλά και το μεγάλο «αγκάθι» των διαφιλονικούμενων οικονομικών οφειλών μεταξύ των δύο εταιρειών. Βλάβες στο τροχαίο υλικό, προβληματικές υποδομές, καθυστερήσεις στην παράδοση έργων αλλά και οικονομικές εκκρεμότητες αποτελούν εδώ και χρόνια μεγάλα «αγκάθια» στην αναβάθμιση του δικτύου. Οι δε δύο εταιρείες επικοινωνούσαν –μέχρι και προσφάτως– μέσω της επίδοσης αγωγών, εξωδίκων. «H υποδομή σας είναι προβληματική», λέει η Hellenic Train στον ΟΣΕ. «Οι μηχανοδηγοί σας δεν φρενάρουν έγκαιρα», κατηγορεί ο ΟΣΕ την Hellenic Train.

Βέβαια, παρά τη διάθεση εύρεσης κοινού βηματισμού των διοικήσεων, οι ανεπάρκειες του δικτύου 1,5 χρόνο μετά τα Τέμπη είναι πολλές. Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της συνάντησης των δύο διοικήσεων «σε κλίμα σύμπνοιας και κατανόησης των αναγκών όλων», οι μηχανοδηγοί απέστειλαν εξώδικο, στο οποίο κάνουν λόγο για τα προβλήματα τόσο του τροχαίου υλικού όσο και της υποδομής. Σε αυτό επεσήμαναν πως «η αδιαφορία των αρμοδίων για τις προδιαγραφές ασφαλείας εγκυμονεί κινδύνους για νέο δυστύχημα», μιλώντας για πυκνή βλάστηση πέριξ των γραμμών, για προβλήματα στα φωτοσήματα στην περιοχή του ΣΚΑ και στην τηλεδιοίκηση μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Οι δύο εταιρείες απάντησαν –για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια– από… κοινού, διαμηνύοντας πως «ο πρωταρχικός σκοπός της συνάντησης αυτής αλλά και των επομένων που θα ακολουθήσουν σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι η από κοινού αντιμετώπιση τόσο των λειτουργικών θεμάτων της υποδομής και του τροχαίου υλικού, όσο και των χρόνιων οικονομικών θεμάτων που απασχολούν τους οργανισμούς». Μάλιστα έκαναν λόγο για… «δυσλειτουργίες του παρελθόντος» που έχουν ξεκινήσει να επιλύονται.

Ποια είναι όμως τα ζητήματα που έχουν βάλει στο τραπέζι οι δύο εταιρείες; Οι δύο διοικήσεις έχουν συμφωνήσει να επιλύσουν το ακανθώδες θέμα των χρεώσεων στα τέλη υποδομής. Ο ΟΣΕ διεκδικεί από την Hellenic Train γύρω στα 100 εκατ. για οφειλές που αφορούν τα τέλη υποδομής από το 2020, ποσό που από την πλευρά της η εταιρεία αμφισβητεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην έχει συναφθεί μέχρι και σήμερα μεταξύ των δύο εταιρειών σύμβαση πρόσβασης στην εθνική σιδηροδρομική υποδομή για τα έτη 2020 και 2021, παρότι αυτό «συνιστά βασική προϋπόθεση για τη σύννομη δραστηριοποίηση της Hellenic Train στην υποδομή αυτή», λέει χαρακτηριστικά απόφαση του 2022 της ΡΑΣ που τους καλεί να την υπογράψουν. Πρόσφατα τους κάλεσε και σε ακρόαση λόγω παραβίασης αυτής της απόφασης. Παράλληλα, συμφωνούν στην αυστηροποίηση της τήρησης του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυση με εξειδικευμένο προσωπικό του κοινού κεντρικού ρυθμιστή κυκλοφορίας που έχει εικόνα όλων των συρμών του δικτύου. Στο μεταξύ, πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ για παραβάσεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας (γενικός κανονισμός κίνησης, σεβασμός των σημάτων) επέβαλε η ΡΑΣ στην Hellenic Train για περιστατικό που ενεπλάκη η αμαξοστοιχία 1313 (Κιάτο – Πειραιάς) τον Δεκέμβριο του 2023. Η αμαξοστοιχία παραβίασε ερυθρό σηματοδότη χωρίς εντολή του σταθμάρχη. Παράλληλα, παραλείψεις έγιναν και από τον ΟΣΕ ως προς την εκπαίδευση του δεύτερου μηχανοδηγού από μη πιστοποιημένο εκπαιδευτή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT