ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη Βουλή έξι από τις οκτώ συμβάσεις για το οδικό έργο Πάτρα – Πύργος

sti-voyli-exi-apo-tis-okto-symvaseis-gia-to-odiko-ergo-patra-amp-8211-pyrgos-2291179

Επιβεβαιώνονται οι φόβοι των φορέων της Ηλείας και της Αχαΐας για τις συνέπειες της «σαλαμοποίησης» του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου. Χθες το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα φέρει τελικά στη Βουλή τις έξι από τις οκτώ συμβάσεις, καθώς οι δύο έχουν «κολλήσει» λόγω προσφυγών. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο θα μπορούσε εδώ και μήνες να έχει υπογράψει τουλάχιστον τις τέσσερις από τις συμβάσεις, δεν το έπραξε ωστόσο επικαλούμενο την ανάγκη ταυτόχρονης εκκίνησης των έργων.

Ο χρόνος περνάει, λοιπόν, και η πίεση που ασκείται στο υπουργείο Υποδομών για την απορρόφηση πόρων από δημόσια έργα αυξάνεται. Ετσι ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι οι έξι από τις οκτώ συμβάσεις (1η, 4η, 5η, 6η, 7η, 8η) έχουν λάβει πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Και μέσα στον Ιανουάριο θα έρθουν στη Βουλή, «για ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής του ελληνικού Κοινοβουλίου, προκειμένου στη συνέχεια να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες». Εκκρεμούν οι δύο συμβάσεις «που βρίσκονται στο στάδιο των προδικαστικών προσφυγών, με τις σχετικές διαδικασίες να ολοκληρώνονται πολύ σύντομα», κατά την εκτίμηση του υπουργού. Πρόκειται για τις δύο από τις τέσσερις συμβάσεις στις οποίες είχε αρχικά μειοδοτήσει η κοινοπραξία «Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων Καλογρίτσα, και οι οποίες οδεύουν στον δεύτερο επιλαχόντα (Intrakat) με τον πρώτο επιλαχόντα (DG Infrastrutture) να διαμαρτύρεται για τον αποκλεισμό του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Υποδομών θα μπορούσε να έχει υπογράψει τις τέσσερις από τις οκτώ συμβάσεις ήδη από τον Οκτώβριο του 2017, όταν έγινε η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. Το υπουργείο δεν προχώρησε στην υπογραφή των συμβάσεων, υποστηρίζοντας ότι θέλει να προηγηθεί η οριστική έγκριση του έργου, η οποία έγινε τον Απρίλιο του 2018, χωρίς ωστόσο να έχει υπογραφεί ούτε μία από τις συμβάσεις έως σήμερα.

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε επίσης ότι ο διαγωνισμός για το σύστημα ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων εισήλθε στη δεύτερη και τελική φάση του, εκτιμώντας πως η σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.

Τέλος, ανακοίνωσε ότι η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιανουάριο. «Με τη θετική ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την κύρωσή της από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ξεκινά η υλοποίηση μιας επένδυσης 1.500.000 ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520.000.000 ευρώ.

Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται άμεσα 1.000 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης στη Βουλή.